Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych
WPISANIE DO STAŁEGO REJESTRU WYBORCÓW
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych KARTA USŁUG nr SOS/12 |
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz. U. 2017 poz. 15 z ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. 2017 poz. 1316),
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej - 4.5.2016 L119/1.
Wymagane dokumenty:
Formularz wniosku o wpisanie do stałego rejestru wyborców zawierający następujące dane:
- nazwisko i imiona,
- imię ojca,
- data urodzenia
- numer PESEL
- adres zamieszkania wyborcy,
- adres ostatniego zameldowania na pobyt stały poza obszarem gminy,
- kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość
Opłaty: Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych, II piętro, pok. 226.
Kontakt: tel. 67 210 42 64, e-mail: wso@um.pila.pl
Termin załatwienia sprawy: Organ wydaje decyzję o wpisaniu lub o odmowie wpisania do rejestru w terminie 3 dni od dnia wniesienia wniosku zapewniając niezwłoczne doręczenie jej wnioskodawcy.
Tryb odwoławczy: Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem organu który wydał decyzję, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Inne informacje: Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Można być ujętym tylko w jednym rejestrze wyborców. Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały, są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu.
Uprawnionymi do złożenia wniosku o wpisanie do stałego rejestru wyborców są:
- wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
- wyborcy nigdzie niezamieszkali, przebywający stale na obszarze gminy,
- wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy.
Formularze „Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców” dostępne są w Sali Obsługi Interesanta – parter, pokój nr 20.
Pobierz formularz |