Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych » SOS/12

Karty usług - Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych: SOS/12

Wydział Spraw Obywatelskich
i Społecznych


WPISANIE DO STAŁEGO REJESTRU WYBORCÓW


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych
KARTA USŁUG nr SOS/12
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz. U. 2017 poz. 15 z ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. 2017 poz. 1316),
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej - 4.5.2016 L119/1.

Wymagane dokumenty:

Formularz wniosku o wpisanie do stałego rejestru wyborców zawierający następujące dane:

  • nazwisko i imiona,
  • imię ojca,
  • data urodzenia
  • numer PESEL
  • adres zamieszkania wyborcy,
  • adres ostatniego zameldowania na pobyt stały poza obszarem gminy,
  • kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych, II piętro, pok. 226.

Kontakt:
tel. 67 210 42 64, e-mail: wso@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Organ wydaje decyzję o wpisaniu lub o odmowie wpisania do rejestru w terminie 3 dni od dnia wniesienia wniosku zapewniając niezwłoczne doręczenie jej wnioskodawcy.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem organu który wydał decyzję, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

Inne informacje:
Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Można być ujętym tylko w jednym rejestrze wyborców. Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały, są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu.

Uprawnionymi do złożenia wniosku o wpisanie do stałego rejestru wyborców są:

  • wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
  • wyborcy nigdzie niezamieszkali, przebywający stale na obszarze gminy,
  • wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy.

Formularze „Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców” dostępne są w Sali Obsługi Interesanta – parter, pokój nr 20.

Pobierz formularz