Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Oświaty, Kultury i Sportu » OKS/3

Karty usług - Wydział Oświaty, Kultury i Sportu: OKS/3

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu


WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW / KLUBÓW DZIECIĘCYCH


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Oświaty, Kultury i Sportu
KARTA USŁUG nr OKS/3
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2018 r., poz. 603 z późn. zm.),
  • uchwała Nr X/138/2011 Rady Miasta Piły z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (Dz.Urz. Woj. wielkopolskiego z 2011 r. poz. 3465).
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej - 4.5.2016 L 119/1)

Wymagane dokumenty:

  1. Prezydent Miasta Piły dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Do wniosku dołącza się:
    • w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
    • numer NIP i Regon o ile wnioskodawcy te numery nadano;
    • decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o których mowa w art. 25 ust. 2;
    • odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnianie wymagań sanitarno – lokalowych, o których mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2;
    • w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
    • oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
    • w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
    • informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
    • adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
    • informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
    • wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym
  2. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie w celu potwierdzenia dokonanej opłaty, o której mowa w art. 33 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
  3. W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ust. 1, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może żądać:
    • odpisu odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość;
    • zaświadczenie o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Opłaty:
Jednorazowa opłata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych w wysokości 400,00 zł. Wpłaty należy dokonywać w Urzędzie Miasta na konto PKO BP S.A. 96 1020 4027 0000 1602 1119 3275..

Miejsce złożenia dokumentów:
za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) Rejestr Żłobków

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Oświaty, Kultury i Sportu II piętro, pok. 234.

Kontakt:
tel. 67 210 42 70, e-mail: oswiata@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Organ prowadzący rejestr jest obowiązany dokonać wpisu podmiotu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z dołączonymi do niego dokumentami, o których mowa w art. 28 ust. 1 i 3. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kpa).

Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) podanych we wniosku jest Gmina Piła, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Piły, z siedzibą pl. Staszica 10, 64-920 Piła. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: ido@um.pila.pl. Zbieranie danych osobowych przez ADO jest niezbędne do rozpatrzenia wniosku o dokonanie wpisu podmiotu do rejestru. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2018 r. poz. 603 z późn. zm.)
Zebrane dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zebrane dane będą przechowywane zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018, poz. 217 z późn. zm.) oraz na podstawie przepisów szczególnych określających inny okres archiwalny niż w/w ustawa. Na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych ma Pani/Pan prawo do:

  1. dostępu do swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 15 RODO1;
  2. sprostowania swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 16 RODO;
  3. usunięcia swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 17 RODO;
  4. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 18 RODO;
  5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 21 RODO;
  6. przenoszenia swoich danych, zgodnie z postanowieniami art. 20 RODO;
  7. wniesienia skargi do organu nadzorczego, , zgodnie z postanowieniami art. 77 RODO.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych jak we wniosku skutkować może brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku.

Wpis do rejestru
Informacja o zmianie danych
Wykreślenie z rejestru