Wydział Oświaty, Kultury i Sportu
WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW / KLUBÓW DZIECIĘCYCH
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Oświaty, Kultury i Sportu KARTA USŁUG nr OKS/3 |
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2018 r., poz. 603 z późn. zm.),
- uchwała Nr X/138/2011 Rady Miasta Piły z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (Dz.Urz. Woj. wielkopolskiego z 2011 r. poz. 3465).
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej - 4.5.2016 L 119/1)
Wymagane dokumenty:
- Prezydent Miasta Piły dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Do wniosku dołącza się:
- w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
- numer NIP i Regon o ile wnioskodawcy te numery nadano;
- decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o których mowa w art. 25 ust. 2;
- odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnianie wymagań sanitarno – lokalowych, o których mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2;
- w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
- informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym
- Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie w celu potwierdzenia dokonanej opłaty, o której mowa w art. 33 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
- W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ust. 1, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może żądać:
- odpisu odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- zaświadczenie o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Opłaty: Jednorazowa opłata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych w wysokości 400,00 zł. Wpłaty należy dokonywać w Urzędzie Miasta na konto PKO BP S.A. 96 1020 4027 0000 1602 1119 3275..
Miejsce złożenia dokumentów: za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) Rejestr Żłobków
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Oświaty, Kultury i Sportu II piętro, pok. 234.
Kontakt: tel. 67 210 42 70, e-mail: oswiata@um.pila.pl
Termin załatwienia sprawy: Organ prowadzący rejestr jest obowiązany dokonać wpisu podmiotu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z dołączonymi do niego dokumentami, o których mowa w art. 28 ust. 1 i 3. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
Tryb odwoławczy: W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kpa).
Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) podanych we wniosku jest Gmina Piła, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Piły, z siedzibą pl. Staszica 10, 64-920 Piła. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: ido@um.pila.pl. Zbieranie danych osobowych przez ADO jest niezbędne do rozpatrzenia wniosku o dokonanie wpisu podmiotu do rejestru. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2018 r. poz. 603 z późn. zm.) Zebrane dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zebrane dane będą przechowywane zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018, poz. 217 z późn. zm.) oraz na podstawie przepisów szczególnych określających inny okres archiwalny niż w/w ustawa. Na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 15 RODO1;
- sprostowania swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 16 RODO;
- usunięcia swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 18 RODO;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, zgodnie z postanowieniami art. 21 RODO;
- przenoszenia swoich danych, zgodnie z postanowieniami art. 20 RODO;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, , zgodnie z postanowieniami art. 77 RODO.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych jak we wniosku skutkować może brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku.
Wpis do rejestru Informacja o zmianie danych Wykreślenie z rejestru |