Prezydent Miasta Piły Piotr Krzysztof Głowski
|
|
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła e-mail: prezydent@um.pila.pl |
|
|
Sekretariat
|
Aleksandra Gawrońska |
pokój: |
212 |
tel: |
67 210 42 12 |
fax: |
67 212 35 66 |
e-mail: |
sekretariat1@um.pila.pl |
|
Przyjmuje mieszkańców: poniedziałek od 1200 do 1600 |
Prezydent jako kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
Prezydent kieruje pracą urzędu przy pomocy dwóch zastępców prezydenta oraz sekretarza i skarbnika.
Prezydent udziela upoważnienia swoim zastępcom i innym pracownikom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Prezydent wykonuje określone przepisami prawa zadania i kompetencje organu wykonawczego miasta i kierownika urzędu, do których w szczególności należy:
- realizacja założeń polityki społeczno–gospodarczej miasta;
- realizacja budżetu miasta;
- przygotowywanie projektów uchwał rady miasta;
- określanie sposobu wykonywania uchwał;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- reprezentowanie miasta Piły na zewnątrz;
- wydawanie decyzji administracyjnych i nadzorowanie wydawania takich decyzji przez podległych pracowników posiadających upoważnienia prezydenta;
- udzielanie pracownikom upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych;
- udzielanie kierownikom miejskich jednostek organizacyjnych pełnomocnictw do zarządzania mieniem gminnym będącym w ich posiadaniu;
- prowadzenie polityki kadrowej urzędu;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
- kierowanie i koordynowanie przedsięwzięciami z zakresu obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych;
- prowadzenie działalności kontrolnej zewnętrznej i wewnętrznej;
- nadzór nad całością zadań dotyczących zamówień publicznych;
- rozpatrywanie skarg, wniosków i interwencji obywateli oraz petycji;
- kierowanie bieżącymi sprawami miasta;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi urzędu;
- wyznaczenie wiodącej komórki organizacyjnej, w przypadku konieczności załatwienia sprawy przez więcej niż jedną komórkę;
- zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki;
- prowadzenie w postaci elektronicznej zbioru aktów prawa miejscowego stanowionych przez gminę.
Prezydentowi bezpośrednio podlegają:
- zastępcy prezydenta;
- sekretarz;
- skarbnik;
- kierownik Biura Prezydenta;
- kierownik Biura Rady Miasta;
- kierownik Biura Nadzoru Właścicielskiego;
- kierownik Biura Zamówień Publicznych;
- Audytor wewnętrzny;
- Zespół Radców Prawnych;
- Służba BHP;
- komendant Straży Miejskiej w zakresie zadań dotyczących zarządzania kryzysowego;
- Administrator Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych;
- Inspektor ochrony danych;
- Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych;
- Pełnomocnik ds. wdrożenia zarządzania ryzykiem;
- Pełnomocnik ds. rodziny, seniorów i osób niepełnosprawnych;
- Koordynator ds. funkcjonowania kontroli zarządczej;
- Koordynator czynności kancelaryjnych.
- Koordynatorzy ds. dostępności.
|