Wydział Gospodarki Nieruchomościami
DECYZJA ZATWIERDZAJĄCA PROJEKT PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami KARTA USŁUG nr GN/5 |
Podstawa prawna:
- ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 121 z późn. zm.),
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości wraz z uzasadnieniem.
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
- Wypis z katastru nieruchomości (aktualny na dzień złożenia wniosku) oraz kopia mapy ewidencyjnej.
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
- Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
- Wykaz zmian gruntowych.
- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
- Mapa z projektem podziału (po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania i dodatkowo 3 egzemplarze).
- Postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału (jeżeli jest wymagane).
- W przypadku braku dostępu do drogi publicznej należy określić obsługę komunikacyjną projektowanych do wydzielenia działek gruntu, a przy obsłudze komunikacyjnej przez nieruchomości innych właścicieli (użytkowników wieczystych), dołączyć zgody tych stron, przez których nieruchomości obsługa ta miałaby przebiegać.
- W przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, który powodowałby także podział budynku należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu, o którym mowa w art. 93 ust. 3b ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- W przypadku ustalenia pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania strony w sprawach o podział danej nieruchomości wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana).
Opłaty: Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Referat Terenowo-Prawny, I piętro, pokój 126.
Kontakt: tel. 67 210 42 36, e-mail: wgn@um.pila.pl
Termin załatwienia sprawy: Do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku wraz z załącznikami niezbędnymi do jego rozpatrzenia (w innych przypadkach zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego).
Tryb odwoławczy: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Inne informacje: Zawartość projektu podziału nieruchomości oraz zasady podziału budynków określa szczegółowo rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości. Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny (w szczególności właściciel lub użytkownik wieczysty). Podziału nieruchomości będącej przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych. Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. W pozostałych przypadkach należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł. Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości staje się ostateczna po 14 dniach od daty doręczenia decyzji wszystkim stronom, o ile żadna z nich nie wniosła odwołania. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania, strony mogą złożyć oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia Prezydentowi Miasta Piły powyższego oświadczenia przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Na prośbę strony organ stwierdza ostateczność decyzji poprzez umieszczenie stosownej adnotacji na egzemplarzu decyzji wydanym stronie. W tym celu należy udać się do Referatu Terenowo-Prawnego Wydziału Gospodarki Nieruchomościami tutejszego Urzędu (pokój 126).
Pobierz formularz |