Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych » SOS/10

Karty usług - Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych: SOS/10

Wydział Spraw Obywatelskich
i Społecznych


DANE Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW ORAZ REJESTRU PESEL


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych
KARTA USŁUG nr SOS/10
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510, ze zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482),
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523 ze zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 735),
  • ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej - 4.5.2016 L119/1.

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych - oryginały do wglądu).
  3. Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych.
  4. Dowód dokonania opłaty.

Opłaty:

  1. Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (jednej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych w jednym lokalu) zgromadzonych w rejestrze mieszkańców Piły lub w rejestrze PESEL wynosi 31,00 zł wpłacona na rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły – PKO BP S.A. 96 1020 4027 0000 1602 1119 3275 lub bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miasta Piły.
  2. 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika wpłacona na rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły PKO BP S.A. 09 1020 4027 0000 1202 1119 3291 lub bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miasta Piły.
  3. Opłata skarbowa od decyzji administracyjnej w wysokości 10,00 zł dokonana na rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych, II piętro, pok. 225.

Kontakt:
tel. 67 210 43 34, e-mail: wso@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy przysługuje w przypadku wydania decyzji o odmowie udostępnienia danych osobowych.

Inne informacje:
Dane z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL nieodpłatnie udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom:

  • organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze,
  • Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu i strażom gminnym (miejskim),
  • organom kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego,
  • państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach,
  • Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych.

Dla następujących podmiotów dane udostępniane są odpłatnie po dołączeniu do wniosku dowodu opłaty:

  • osobom i jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny,
  • jednostkom organizacyjnym – jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku, dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą,
  • innym osobom i podmiotom – jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.

Opłaty pobrane za udostępnienie danych stanowią dochód budżetu państwa.

Organ rozpatrujący wniosek odmawia, w drodze decyzji administracyjnej, udostępnienia danych osobowych, jeżeli udostępnienie danych spowodowałoby naruszenie dóbr osobistych osoby, której dane dotyczą, lub innych osób.
Odmowa udostępnienia danych albo cofnięcie zgody na ich udostępnienie w drodze weryfikacji, następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Formularze „Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL” dostępne są w Sali Obsługi Interesanta – parter, pokój nr 20, II piętro, pok. nr 225.

Formularz wniosku o udostępnienie danych
Klauzula obowiązku informacyjnego w Urzędzie Miasta Piły
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze