Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały i biura - opisy » Urząd Stanu Cywilnego

Wydziały i biura - opisy: Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego (USC)


Kierownik:  Krystyna Podkowa
Plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 6
tel.: 67 210 43 33
Poczta elektroniczna
wydziału:
  usc@um.pila.pl
Z-ca Kierownika:  Agnieszka Kabat
Plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 7
tel.: 67 210 42 08
  • rejestracja urodzeń 67 210 42 08, 67 210 43 33
  • rejestracja małżeństw 67 210 42 08
  • rejestracja zgonów 67 210 42 03
  • wydawanie odpisów 67 352 84 34
  • archiwum 67 210 42 71

Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania zlecone dotyczące w szczególności:

  1. rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
  2. sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia akt zbiorowych;
  3. sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego;
  4. przechowywania oraz konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
  5. przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz Prawa o aktach stanu cywilnego;
  6. wykonywania zadań wynikających z Konkordatu i innych ustaw, które dały możliwość zawierania małżeństw wyznaniowych ze skutkami w prawie polskim;
  7. stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa;
  8. podejmowania decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
  9. podejmowania czynności w sprawie wpisania zagranicznych aktów stanu cywilnego oraz innych czynności mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego;
  10. uznawania orzeczeń sądów zagranicznych.