Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały i biura - opisy » Wydział Organizacyjno-Prawny

Wydziały i biura - opisy: Wydział Organizacyjno-Prawny

Wydział Organizacyjno-Prawny (OP)


Dyrektor: Alicja Herba
plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 207
tel.: 67 210 42 91
e-mail: herba@um.pila.pl
Poczta elektroniczna
wydziału:
  worg@um.pila.pl

W strukturze Wydziału Organizacyjno–Prawnego funkcjonują:

  1. Zespół Radców Prawnych.

Wydział Organizacyjno-Prawny wykonuje zadania własne miasta dotyczące w szczególności:

  1. zapewnienia prawidłowej obsługi obywateli przez urząd;
  2. zapewnienia sprawnej organizacji pracy i funkcjonowania urzędu;
  3. obsługi posiedzeń zwoływanych przez prezydenta, z wyłączeniem posiedzeń zgromadzeń wspólników spółek prawa handlowego z udziałem miasta;
  4. zapewnienia sprawnej pracy sekretariatu zastępców prezydenta;
  5. prowadzenia spraw związanych z systemem ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, Funduszem Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Funduszem Pracy i realizacji obowiązków płatnika składek i podatku dochodowego od osób fizycznych zatrudnionych w ramach stosunku pracy;
  6. prowadzenia spraw wynagrodzeń i zasiłków z ubezpieczenia społecznego;
  7. racjonalnego gospodarowania kadrami i funduszem płac;
  8. prowadzenia spraw płacowych związanych z umowami o pracę, w tym sporządzanie:
     
    1. informacji rocznych o dochodach osiągniętych przez osoby pobierające emerytury,
    2. danych do deklaracji PIT–4R, PIT–11, PIT–40;
       
  9. prowadzenia ewidencji zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego;
  10. całokształtu spraw osobowych pracowników urzędu;
  11. ewidencji i rozliczania czasu pracy;
  12. całokształtu spraw osobowych kierowników miejskich jednostek organizacyjnych z wyłączeniem jednostek oświaty i zespołu żłobków;
  13. prowadzenia spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń prezydentowi, do złożenia których zobowiązane są osoby na podstawie obowiązujących przepisów prawa, z wyłączeniem kierowników jednostek oświatowych i zespołu żłobków oraz osób zarządzających i członków organów zarządzających gminnych osób prawnych;
  14. koordynowania procesu szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
  15. prowadzenia rejestru skarg, wniosków i ewidencji interwencji oraz nadzoru i koordynowania rozpatrywania skarg, wniosków i interwencji;
  16. prowadzenia rejestru petycji i sporządzania zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim, przekazywanej do zamieszczenia na stronie internetowej urzędu;
  17. prowadzenia rejestru wydawanych przez prezydenta upoważnień i pełnomocnictw;
  18. prowadzenia rejestrów i zbiorów zarządzeń Prezydenta Miasta Piły i zarządzeń kierownika Urzędu Miasta Piły;
  19. prowadzenia rejestru miejskich jednostek organizacyjnych oraz rejestrów i zbiorów ich statutów i regulaminów organizacyjnych;
  20. przeglądu i stałego monitoringu Kodeksu Etyki Pracowników Urzędu Miasta Piły;
  21. monitoringu systemu Katalogu Usług świadczonych przez Urząd Miasta Piły;
  22. prowadzenia spraw związanych z uiszczaniem składek członkowskich Gminy Piła w związkach i stowarzyszeniach jednostek samorządu terytorialnego;
  23. koordynowania spraw związanych z kontrolami zewnętrznymi oraz współpracy w tym zakresie ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi urzędu;
  24. prowadzenia spraw związanych z trybem wnioskowym udzielania informacji publicznych, o których mowa w ustawie o dostępie do informacji publicznej oraz ustawie o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, we współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu;
  25. prowadzenia zbiorczego rejestru wystąpień oraz dokumentacji kontaktów podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
  26. realizowania zadań związanych z tworzeniem, funkcjonowaniem i likwidacją jednostek pomocniczych (osiedli);
  27. realizowania zadań związanych z ochroną danych osobowych, w tym m.in.:
     
    1. realizacji wniosków podmiotów danych osobowych w ramach prawa do kontroli przetwarzanych danych,
    2. kontroli sposobu realizacji obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 RODO,
    3. współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych, szczególnie w zakresie analizy merytorycznej projektów umów powierzenia danych osobowych, w tym realizacji zadań wynikających z podpisanych przez Prezydenta Miasta porozumień i zarządzeń w zakresie ochrony danych”,
       
  28. realizowania zadań związanych ze zgłaszaniem wewnętrznych nieprawidłowości oraz ochrony sygnalistów w urzędzie

    oraz zadania zlecone dotyczące w szczególności:

  29. organizowania i przeprowadzenia wyborów Prezydenta RP, wyborów do Sejmu RP i do Senatu RP, wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego, wyborów do Parlamentu Europejskiego, referendów;
  30. organizowania i przeprowadzenia narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań oraz powszechnego spisu rolnego na terenie Miasta Piły.

Zespół Radców Prawnych (ZRP)


Zespół Radców Prawnych świadczy pomoc prawną dla urzędu i rady, polegającą w szczególności na:

  1. opiniowaniu pod względem formalno–prawnym aktów prawnych organów miasta;
  2. przygotowywaniu projektów aktów prawnych (w przypadkach, gdy przepisy prawa przewidują nowe zadania dla gmin);
  3. udzielaniu porad i konsultacji dla poszczególnych komórek organizacyjnych;
  4. sporządzaniu opinii prawnych;
  5. występowaniu w charakterze pełnomocnika przed sądami i innymi organami;
  6. prowadzeniu czynności administracyjno–biurowych poprzez:
     
    1. zakładanie teczek akt spraw prowadzonych przez poszczególnych radców prawnych,
    2. prowadzenie rejestru opinii prawnych, spraw spornych i księgozbioru.

     
  7. Pracą Zespołu Radców Prawnych koordynuje radca prawny wyznaczony przez Prezydenta Miasta Piły.
  8. W Zespole Radców Prawnych występuje stanowisko ds. postępowań spadkowych, właściwe do koordynowania zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły.
  9. Przy wydziale działają:
     
    1. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych (POIN), który wykonuje zadania wynikające z przepisów o ochronie informacji niejawnych,
    2. Inspektor ochrony danych (IOD), który wykonuje zadania wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych,
    3. Koordynator do spraw funkcjonowania systemu kontroli zarządczej (KZ1),
    4. Pełnomocnik do spraw wdrożenia systemu zarządzania ryzykiem (KZ2).