Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html

Wydziały i biura - opisy: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (POL)


Dyrektor: Justyna Wiśniowiecka-Zielińska
Plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 1
tel.: 67 210 42 38
e-mail: jwisniowiecka@um.pila.pl
Poczta elektroniczna
wydziału:
pol@um.pila.pl

 

Stanowisko Telefon
- stanowiska ds wymiaru podatków 67 210 42 89;
67 210 42 90;
67 352 84 23;
668 238 677
- stanowiska ds windykacji należności 67 210 42 38;
602 718 377

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych wykonuje zadania dotyczące w szczególności:

  1. przygotowywania projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  2. przygotowywania aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  3. przygotowywania projektów decyzji dotyczących rozłożenia na raty, odroczenia lub umorzenia zobowiązań podatkowych oraz projektów postanowień dotyczących wyrażania opinii w sprawie przyznania ulg w zakresie zobowiązań podatkowych stanowiących dochód Gminy Piła a realizowanych przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pile;
  4. prowadzenia postępowań podatkowych dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
  5. prowadzenia postępowań podatkowych dotyczących udzielanych ulg i zwolnień w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
  6. dokonywania przypisów, odpisów oraz korekt w systemie informatycznym służącym do ewidencji podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
  7. wydawania zaświadczeń przewidzianych w przepisach podatkowych, związanych z pracą wydziału;
  8. przygotowywania projektów interpretacji podatkowych w indywidualnych sprawach w uzgodnieniu z Zespołem Radców Prawnych;
  9. uzgadniania przypisów i odpisów z zakresu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych z Referatem Księgowości Urzędu;
  10. przygotowywania odpisów aktualizujących należności Gminy Piła;
  11. przygotowywania danych do sprawozdań finansowych, budżetowych i podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
  12. przekazywania informacji o udzielonej pomocy publicznej do Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich;
  13. przygotowywania projektów rozstrzygnięć w zakresie rozłożenia na raty, odroczenia, umorzenia zobowiązań cywilnoprawnych;
  14. prowadzenia postępowań w sprawie rozłożenia na raty, odroczenia, umorzenia zobowiązań cywilnoprawnych;
  15. przygotowywania projektów zezwoleń na wykreślenie hipotek na rzecz Gminy Piła zabezpieczających zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych ustanowionych w trakcie procesu windykacji prowadzonej przez referat;
  16. podejmowania w uzgodnieniu z Zespołem Radców Prawnych czynności zmierzających odpowiednio do egzekucji administracyjnej lub sądowej zaległości w zakresie:
    1. podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych oraz kar porządkowych związanych z postępowaniem podatkowym;
    2. opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    3. opłat za użytkowanie wieczyste gruntów,
    4. opłat z tytułu najmu i dzierżawy nieruchomości gminnych,
    5. opłat z tytułu nabycia nieruchomości,
    6. opłat z tytułu kosztów wyceny nieruchomości,
    7. renty planistycznej,
    8. dodatkowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
    9. zwrotu bonifikaty udzielonej w związku z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  17. zgłaszania wierzytelności Gminy Piła w postępowaniu upadłościowym i naprawczym;
  18. prowadzenia postępowania zabezpieczającego wykonanie zobowiązań (hipoteka, zastaw skarbowy) o których mowa w pkt 16;
  19. prowadzenia ewidencji podatkowej nieruchomości;
  20. realizowania zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z odrębnym zarządzeniem.