Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (POL)
Dyrektor: Justyna Wiśniowiecka-Zielińska
|
Poczta elektroniczna wydziału:pol@um.pila.pl |
Stanowisko |
Telefon |
- stanowiska ds wymiaru podatków |
67 210 42 89; 67 210 42 90; 67 352 84 23; 668 238 677 |
- stanowiska ds windykacji należności |
67 210 42 38; 602 718 377 |
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych wykonuje zadania dotyczące w szczególności:
- przygotowywania projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
- przygotowywania aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
- przygotowywania projektów decyzji dotyczących rozłożenia na raty, odroczenia lub umorzenia zobowiązań podatkowych oraz projektów postanowień dotyczących wyrażania opinii w sprawie przyznania ulg w zakresie zobowiązań podatkowych stanowiących dochód Gminy Piła a realizowanych przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pile;
- prowadzenia postępowań podatkowych dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
- prowadzenia postępowań podatkowych dotyczących udzielanych ulg i zwolnień w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
- dokonywania przypisów, odpisów oraz korekt w systemie informatycznym służącym do ewidencji podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
- wydawania zaświadczeń przewidzianych w przepisach podatkowych, związanych z pracą wydziału;
- przygotowywania projektów interpretacji podatkowych w indywidualnych sprawach w uzgodnieniu z Zespołem Radców Prawnych;
- uzgadniania przypisów i odpisów z zakresu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych z Referatem Księgowości Urzędu;
- przygotowywania odpisów aktualizujących należności Gminy Piła;
- przygotowywania danych do sprawozdań finansowych, budżetowych i podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych;
- przekazywania informacji o udzielonej pomocy publicznej do Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich;
- przygotowywania projektów rozstrzygnięć w zakresie rozłożenia na raty, odroczenia, umorzenia zobowiązań cywilnoprawnych;
- prowadzenia postępowań w sprawie rozłożenia na raty, odroczenia, umorzenia zobowiązań cywilnoprawnych;
- przygotowywania projektów zezwoleń na wykreślenie hipotek na rzecz Gminy Piła zabezpieczających zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych ustanowionych w trakcie procesu windykacji prowadzonej przez referat;
- podejmowania w uzgodnieniu z Zespołem Radców Prawnych czynności zmierzających odpowiednio do egzekucji administracyjnej lub sądowej zaległości w zakresie:
- podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych oraz kar porządkowych związanych z postępowaniem podatkowym;
- opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- opłat za użytkowanie wieczyste gruntów,
- opłat z tytułu najmu i dzierżawy nieruchomości gminnych,
- opłat z tytułu nabycia nieruchomości,
- opłat z tytułu kosztów wyceny nieruchomości,
- renty planistycznej,
- dodatkowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
- zwrotu bonifikaty udzielonej w związku z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- zgłaszania wierzytelności Gminy Piła w postępowaniu upadłościowym i naprawczym;
- prowadzenia postępowania zabezpieczającego wykonanie zobowiązań (hipoteka, zastaw skarbowy) o których mowa w pkt 16;
- prowadzenia ewidencji podatkowej nieruchomości;
- realizowania zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z odrębnym zarządzeniem.
|