Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały i biura - opisy » Wydział Finansowy

Wydziały i biura - opisy: Wydział Finansowy

Wydział Finansowy (FN)


Plac Staszica 10 64-920 Piła tel.: 67 210 42 33

Skarbnik Gminy Piła
    Ewelina Ślugajska
Plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 102
tel.: 67 352 84 16
e-mail: eslugajska@um.pila.pl
Poczta elektroniczna
wydziału:
  wf@um.pila.pl

Wydział Finansowy składa się z:

  1. Referatu Budżetu;
  2. Referatu Księgowości Urzędu.
Stanowisko Telefon
- stanowisko księgowości podatków i opłat lokalnych 67 21 04 232
- stanowisko księgowości należności niepodatkowych 67 21 04 245
- stanowisko VAT 67 21 04 444
- stanowisko do spraw opłaty skarbowej 67 21 04 269

Referat Budżetu (FNB)


Do zadań Referatu Budżetu należy w szczególności:

  1. opracowanie procedury uchwalania budżetu oraz ustalanie szczegółowości materiałów planistycznych towarzyszących projektowi budżetu;
  2. przygotowywanie zasad planowania wraz ze wskazaniem podstawowych parametrów, wzorów dokumentów i terminów do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej;
  3. przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami;
  4. opracowywanie projektu WPF;
  5. informowanie wydziałów merytorycznych i miejskich jednostek organizacyjnych o wysokości środków zabezpieczonych w projekcie budżetu w celu opracowania planów finansowych;
  6. informowanie miejskich jednostek organizacyjnych o zmianach planów dochodów i wydatków wprowadzonych w toku wykonywania budżetu;
  7. opracowywanie układu wykonawczego budżetu;
  8. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie miasta i WPF oraz prowadzenie ich ewidencji;
  9. sporządzanie zbiorczego zapotrzebowania na środki finansowe wydziałów merytorycznych oraz miejskich jednostek organizacyjnych;
  10. przygotowywanie dyspozycji na przekazywanie środków finansowych dla gminnych jednostek budżetowych w celu realizacji zadań określonych w budżecie;
  11. rozliczanie dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami;
  12. współpraca z bankami i innymi instytucjami w zakresie obsługi zadłużenia gminy oraz prowadzenie obsługi finansowej i ewidencji z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych, pożyczek z funduszy pozabudżetowych i innych źródeł zewnętrznych oraz wyemitowanych obligacji;
  13. prowadzenie obsługi finansowej i ewidencji z tytułu udzielonych z budżetu pożyczek;
  14. opracowywanie analiz zdolności kredytowych i innych analiz finansowych oraz udział w negocjacjach dotyczących zaciągania przez gminę długu;
  15. przygotowanie materiałów do projektu budżetu w zakresie dotyczącym obsługi zadłużenia gminy;
  16. współpraca z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych, w tym: rejestracja wypłaty odsetek w elektronicznym Systemie Obsługi Emitentów, zamieszczanie raportów bieżących i okresowych, prowadzenie korespondencji;
  17. sporządzanie informacji z wykonania budżetu;
  18. przygotowywanie materiałów do projektów przepisów wewnętrznych z zakresu rachunkowości organu;
  19. prowadzenie ewidencji księgowej budżetu miasta oraz kontrola rozliczeń miejskich jednostek organizacyjnych z budżetem;
  20. prowadzenie ewidencji księgowej projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz ze środków krajowych (w zakresie dochodów) i współpraca w tym zakresie z innymi wydziałami i miejskimi jednostkami organizacyjnymi;
  21. sporządzanie inwentaryzacji rocznej sald kont bankowych i sald kont rozrachunkowych organu;
  22. sporządzanie sprawozdań budżetowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych w obszarze dotyczącym organu Gminy;
  23. dokonywanie kontroli formalno–rachunkowej sprawozdań budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych miejskich jednostek organizacyjnych gminy i sporządzanie na ich podstawie sprawozdań zbiorczych (w tym: z zakresu realizacji planu dochodów i wydatków zadań zleconych), a także sporządzanie sprawozdań podatkowych w aplikacji Besti@ na podstawie danych przygotowywanych przez Wydział Podatków i Opłat Lokalnych;
  24. obsługa Internetowego Systemu Raportów Budżetowych w celu rozliczania się z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie sprawozdań budżetowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych dotyczących zadań zleconych;
  25. obsługa elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Miasta Piły na platformie ePUAP w zakresie wysyłania sprawozdań w zakresie operacji finansowych gminy;
  26. obsługa Edytora Aktów Prawnych Legislator;
  27. sporządzanie rocznego bilansu z wykonania budżetu miasta oraz bilansu skonsolidowanego gminy;
  28. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących budżetu, nieprzypisanych do zadań innych komórek organizacyjnych;
  29. przekazywanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu oraz Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego sprawozdań, informacji i dokumentów wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz wnioskowanie o wydanie opinii związanych z budżetem Miasta (w tym poprzez moduł komunikacyjny Urzędowa Poczta Elektroniczna);
  30. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Poznaniu w zakresie prawidłowości planowania i wykonania budżetu oraz obsługa poczty elektronicznej nadanej gminie przez RIO Poznań;
  31. realizowanie zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych, w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku, wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z odrębnym zarządzeniem;
  32. realizacja zadań związanych z prowadzeniem spraw organizacyjnych wydziału.

Referat Księgowości Urzędu (FNK)


Do zadań Referatu Księgowości Urzędu należy w szczególności:

  1. prowadzenie rejestru obcych dowodów księgowych (faktur, rachunków, not) i przekazywanie ich do merytorycznych komórek organizacyjnych celem dokonania czynności kontrolnych;
  2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi oraz wtórnej kontroli zgodności operacji gospodarczych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych urzędu;
  3. realizacja wydatków Urzędu Miasta Piły tj. dokonywanie płatności (sporządzanie przelewów) na podstawie prawidłowo przygotowanych, wprowadzonych do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Miastem OTAGO i przekazanych przez merytoryczne komórki organizacyjne do Wydziału Finansowego dowodów księgowych, weryfikacja rachunku bankowego w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, realizacja przelewów przy użyciu schematu podzielonej płatności – SPLIT PAYMENT, zgłaszanie do ZAW-NR podmiotów niezgłoszonych w oficjalnym wykazie podatników podatku VAT;
  4. współpraca z bankiem prowadzącym obsługę budżetu miasta;
  5. lokowanie wolnych środków pieniężnych budżetu miasta na lokatach bankowych;
  6. przygotowywanie wniosków o otwarcie, prowadzenie i zamknięcie rachunków bankowych;
  7. przygotowywanie do Urzędu Skarbowego zgłoszeń identyfikacyjnych lub zgłoszeń aktualizacyjnych Gminy Piła;
  8. prowadzenie ewidencji księgowej dochodów (syntetycznej, analitycznej i szczegółowej);
  9. prowadzenie rachunkowości urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  10. prowadzenie ewidencji księgowej projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (w zakresie wydatków) i współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi;
  11. obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i sum depozytowych;
  12. rozliczanie kosztów podróży krajowych i zagranicznych oraz rozliczanie zaliczek służbowych;
  13. prowadzenie rozliczenia rachunkowo–kasowego inkasentów;
  14. terminowe sporządzanie odpowiednich deklaracji PIT związanych z umowami cywilno–prawnymi, pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich przez radnych Rady Miasta oraz innymi świadczeniami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
  15. ewidencja druków ścisłego zarachowania;
  16. przygotowanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu rachunkowości urzędu;
  17. wystawianie faktur, prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów dla celów rozliczeń podatku od towarów i usług oraz sporządzanie JPK_VAT Gminy Piła z tytułu transakcji realizowanych przez Urząd Miasta Piły;
  18. sprawdzanie poprawności dokumentowania i rozliczania podatku od towarów i usług przez jednostki organizacyjne Gminy Piła na podstawie dostarczonych przez jednostki organizacyjne Gminy Piła cząstkowych części deklaracyjnych i ewidencyjnych;
  19. sporządzanie na podstawie cząstkowych części deklaracyjnych i ewidencyjnych zbiorczej części deklaracyjnej i ewidencyjnej Gminy Piła;
  20. sporządzanie skonsolidowanego Jednolitego Pliku Kontrolnego JPK_VAT Gminy Piła i jej jednostek organizacyjnych oraz oznaczenie właściwego urzędu skarbowego;
  21. terminowe rozliczanie podatku VAT gminy i jej jednostek organizacyjnych z urzędem skarbowym;
  22. sporządzanie i terminowe przekazanie do Ministerstwa Finansów zbiorczej części deklaracyjnej i ewidencyjnej w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT) na podstawie otrzymanych z jednostek organizacyjnych Gminy danych w formie pliku (JPK_VAT);
  23. przygotowywanie projektów wniosków o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego;
  24. ewidencja księgowa i sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie majątku gminy ujętego w księgach rachunkowych urzędu;
  25. współpraca z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
  26. sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań z operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych (wraz z informacją dodatkową) urzędu;
  27. sporządzanie inwentaryzacji rocznej sald kont bankowych i sald kont rozrachunkowych urzędu;
  28. prowadzenie spraw i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym dysponowaniem ustalonymi w budżecie środkami finansowymi związanych z działalnością wydziału;
  29. realizacja zadań związanych z prowadzeniem spraw organizacyjnych wydziału (w zastępstwie);
  30. przygotowywanie decyzji w sprawie zwrotu opłaty skarbowej;
  31. wydawanie zaświadczeń przewidzianych w przepisach podatkowych;
  32. realizowanie zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z odrębnym zarządzeniem.

Pracami referatów kierują zastępcy dyrektora podlegli służbowo skarbnikowi - dyrektorowi wydziału.