Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (GKM)
Dyrektor: Edward Karnaś
Plac Staszica 10 64-920 Piła pokój: 118
|
Poczta elektroniczna wydziału: wsl@um.pila.pl |
|
Telefony:
- sprawy mieszkaniowe: 67 210 42 73 - dodatki mieszkaniowe: 67 210 42 67 - sprawy komunalne: 67 210 42 63 - działalność gospodarcza, taksówki: 67 210 42 57, 67 210 42 77 - zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: 67 352 84 02
|
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej składa się z:
- Referatu Spraw Mieszkaniowych;
- Referatu Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska;
- Referatu Działalności Gospodarczej.
Referat Spraw Mieszkaniowych (GKMM)
Do zadań Referatu Spraw Mieszkaniowych (GKMM) należy wykonywanie zadań dotyczących w szczególności:
- gospodarowanie mieszkaniowym zasobem miasta (lokalami mieszkalnymi, zamiennymi, lokalami oddawanymi w najem socjalny i tymczasowymi pomieszczeniami) oraz sprawowanie kontroli w tym zakresie nad Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile;
- współdziałanie z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie kreowania polityki czynszowej w odniesieniu do lokali mieszkalnych, lokali oddawanych w najem socjalny oraz tymczasowych pomieszczeń stanowiących własność Gminy Piła i przygotowywania projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Piły w tych sprawach;
- współdziałania z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi;
- współdziałania z Wydziałem Rozwoju i Funduszy Europejskich w zakresie określania polityki mieszkaniowej w zasobach komunalnych;
- współdziałania z Pilskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w zakresie realizacji gminnego budownictwa mieszkaniowego;
- współdziałania z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
- przydziału lokali mieszkalnych, zamiennych, socjalnych i tymczasowych pomieszczeń;
- zamiany z „urzędu” wcześniej przydzielonych lokali mieszkalnych i lokali oddanych w najem socjalny;
- adaptacji pomieszczeń niemieszkalnych na cele mieszkaniowe;
- potwierdzania uprawnień do lokalu mieszkalnego lub lokalu oddanego w najem socjalny stanowiących własność Gminy Piła,
- regulowania uprawnień do zajmowanego lokalu mieszkalnego po zgonie dotychczasowego najemcy;
- wykonywania egzekucji w sprawach lokalowych, w których prawomocne orzeczenia sądowe i ostateczne decyzje administracyjne orzekające opróżnienie lokalu zapadły przed 12 listopada 1994 r.;
- przyznawania dodatków mieszkaniowych, wstrzymywania wypłaty dodatków mieszkaniowych i anulowania decyzji o wstrzymaniu wypłaty, sporządzania list wypłat i przelewów bankowych oraz kontroli realizacji obowiązków związanych z pobieraniem dodatku mieszkaniowego w tym egzekucja nienależnie pobranych świadczeń;
- przyznawania dodatków energetycznych, sporządzania list wypłat i przelewów bankowych oraz kontroli realizacji obowiązków związanych z pobieraniem dodatku energetycznego, w tym egzekucji nienależnie pobranych świadczeń;
- wypłaty odszkodowań przez Gminę Piła z tytułu niedostarczenia lokalu oddawanego w najem socjalny na realizację wyroku sądowego orzekającego eksmisję;
- występowania Gminy Piła w charakterze interwenienta ubocznego w procesach sądowych, w których może zostać orzeczony wyrok eksmisyjny;
- współdziałania z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie przekwalifikowań lokali mieszkalnych na lokale oddawane w najem socjalny w celu przeznaczenia ich na realizację wyroków eksmisyjnych;
- przygotowywania zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych, należących do publicznego zasobu mieszkaniowego położonych na obszarze Gminy Piła;
- realizowanie zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z odrębnym zarządzeniem;
- wykonywanie zadań zleconych dotyczących w szczególności wydawania decyzji w zakresie zajęcia na cele przejściowego zakwaterowania sił zbrojnych budynków, pomieszczeń i terenów oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu w tych sprawach.
Pracami referatu kieruje dyrektor wydziału.
Referat Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska (GKMK)
Do zadań Referatu Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska (GKMK) należy wykonywanie zadań dotyczących w szczególności:
- zapewnienia prawidłowego funkcjonowania wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz oraz współpracy z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie;
- sprawowania kontroli nad właściwym stanem technicznym komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz utrzymaniem miejskich obiektów i urządzeń użyteczności publicznej sfery komunalnej;
- zapewnienia należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenach miejskich;
- ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
- przeprowadzania ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz wprowadzania danych do bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko prowadzonej przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
- udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie;
- współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz podmiotami wykonującymi zadania miasta, w tym, w szczególności, odnośnie:
- zaopatrzenia w wodę, w tym do gaszenia pożarów i oczyszczania ścieków komunalnych,
- zaopatrzenia w ciepło,
- oświetlenia miejsc publicznych i dróg,
- funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego,
- funkcjonowania gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
- zieleni miejskiej,
- cmentarzy komunalnych,
- szaletów;
- organizowania wyłapywania i utrzymywania bezdomnych zwierząt;
- utrzymywania i konserwacji rowów melioracyjnych;
- współdziałania z Miejską Pracownią Urbanistyczną w procedurze sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności poprzez składanie wniosków do projektów planu w zakresie wynikającym z zadań wydziału;
- wydawania zezwoleń na prowadzenie:
- przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- hodowli lub utrzymywanie psów rasy uznanych za agresywne,
- przez przedsiębiorców działalności polegającej na prowadzeniu schronisk dla bezdomnych zwierząt,
- przez przedsiębiorców działalności w zakresie grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części,
- przez przedsiębiorców działalności polegającej na prowadzeniu spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
- przez przedsiębiorców działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- przez przedsiębiorców działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
- prowadzenia strategicznych ocen oddziaływania na środowisko oraz wprowadzania danych do bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko prowadzonej przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
- prowadzenia spraw związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz wprowadzania danych do bazy azbestowej prowadzonej przez organ właściwy w tym zakresie
- pozyskiwania, realizowania i rozliczania środków krajowych z zakresu ochrony środowiska z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu;
- prowadzenia spraw związanych z niską emisją;
- współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji ekologicznej;
- naliczania opłat za usługi wodne;
- prowadzenia spraw związanych z elektromobilnością;
- prowadzenia spraw związanych z Centralną Ewidencją Emisyjności Budynków oraz zadań zleconych dotyczących w szczególności organizowania i sprawowania opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
- prowadzenia spraw związanych z realizacją programu „Czyste powietrze”
- prowadzenia spraw związanych z realizacją programu dofinansowania do zabiegów kastracji, sterylizacji i elektronicznego znakowania zwierząt domowych w celu zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Piły
Pracami referatu kieruje I zastępca dyrektora wydziału.
Referat Działalności Gospodarczej (GKMD)
Do zadań Referatu Działalności Gospodarczej (GKMD) należy wykonywanie zadań dotyczących w szczególności:
- wydawania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
- prowadzenia ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie (niebędące hotelami) oraz pól biwakowych;
- wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży, w tym zezwoleń jednorazowych i zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych podczas organizowanych przyjęć i dokonywania przypisów i odpisów należności budżetu oraz ich egzekucja oraz wykonywanie zadań zleconych dotyczących całości spraw wynikających z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Pracami referatu kieruje II zastępca dyrektora wydziału. |