Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html

Wydziały i biura - opisy: Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (GKM)


Dyrektor:  Edward Karnaś
Plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 118
Poczta elektroniczna
wydziału:
  wsl@um.pila.pl
 
Telefony:
- sprawy mieszkaniowe: 67 210 42 73
- dodatki mieszkaniowe: 67 210 42 67
- sprawy komunalne: 67 210 42 63
- działalność gospodarcza, taksówki: 67 210 42 57, 67 210 42 77
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: 67 352 84 02

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej składa się z:

  1. Referatu Spraw Mieszkaniowych;
  2. Referatu Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska;
  3. Referatu Działalności Gospodarczej.

Referat Spraw Mieszkaniowych (GKMM)


Do zadań Referatu Spraw Mieszkaniowych (GKMM) należy wykonywanie zadań dotyczących w szczególności:

  1. gospodarowanie mieszkaniowym zasobem miasta (lokalami mieszkalnymi, zamiennymi, lokalami oddawanymi w najem socjalny i tymczasowymi pomieszczeniami) oraz sprawowanie kontroli w tym zakresie nad Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile;
  2. współdziałanie z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie kreowania polityki czynszowej w odniesieniu do lokali mieszkalnych, lokali oddawanych w najem socjalny oraz tymczasowych pomieszczeń stanowiących własność Gminy Piła i przygotowywania projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Piły w tych sprawach;
  3. współdziałania z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi;
  4. współdziałania z Wydziałem Rozwoju i Funduszy Europejskich w zakresie określania polityki mieszkaniowej w zasobach komunalnych;
  5. współdziałania z Pilskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w zakresie realizacji gminnego budownictwa mieszkaniowego;
  6. współdziałania z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
  7. przydziału lokali mieszkalnych, zamiennych, socjalnych i tymczasowych pomieszczeń;
  8. zamiany z „urzędu” wcześniej przydzielonych lokali mieszkalnych i lokali oddanych w najem socjalny;
  9. adaptacji pomieszczeń niemieszkalnych na cele mieszkaniowe;
  10. potwierdzania uprawnień do lokalu mieszkalnego lub lokalu oddanego w najem socjalny stanowiących własność Gminy Piła,
  11. regulowania uprawnień do zajmowanego lokalu mieszkalnego po zgonie dotychczasowego najemcy;
  12. wykonywania egzekucji w sprawach lokalowych, w których prawomocne orzeczenia sądowe i ostateczne decyzje administracyjne orzekające opróżnienie lokalu zapadły przed 12 listopada 1994 r.;
  13. przyznawania dodatków mieszkaniowych, wstrzymywania wypłaty dodatków mieszkaniowych i anulowania decyzji o wstrzymaniu wypłaty, sporządzania list wypłat i przelewów bankowych oraz kontroli realizacji obowiązków związanych z pobieraniem dodatku mieszkaniowego w tym egzekucja nienależnie pobranych świadczeń;
  14. przyznawania dodatków energetycznych, sporządzania list wypłat i przelewów bankowych oraz kontroli realizacji obowiązków związanych z pobieraniem dodatku energetycznego, w tym egzekucji nienależnie pobranych świadczeń;
  15. wypłaty odszkodowań przez Gminę Piła z tytułu niedostarczenia lokalu oddawanego w najem socjalny na realizację wyroku sądowego orzekającego eksmisję;
  16. występowania Gminy Piła w charakterze interwenienta ubocznego w procesach sądowych, w których może zostać orzeczony wyrok eksmisyjny;
  17. współdziałania z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie przekwalifikowań lokali mieszkalnych na lokale oddawane w najem socjalny w celu przeznaczenia ich na realizację wyroków eksmisyjnych;
  18. przygotowywania zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych, należących do publicznego zasobu mieszkaniowego położonych na obszarze Gminy Piła;
  19. realizowanie zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z odrębnym zarządzeniem;
  20. wykonywanie zadań zleconych dotyczących w szczególności wydawania decyzji w zakresie zajęcia na cele przejściowego zakwaterowania sił zbrojnych budynków, pomieszczeń i terenów oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu w tych sprawach.

Pracami referatu kieruje dyrektor wydziału.

Referat Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska (GKMK)


Do zadań Referatu Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska (GKMK) należy wykonywanie zadań dotyczących w szczególności:

  1. zapewnienia prawidłowego funkcjonowania wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz oraz współpracy z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie;
  2. sprawowania kontroli nad właściwym stanem technicznym komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz utrzymaniem miejskich obiektów i urządzeń użyteczności publicznej sfery komunalnej;
  3. zapewnienia należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenach miejskich;
  4. ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
  5. przeprowadzania ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz wprowadzania danych do bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko prowadzonej przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
  6. udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie;
  7. współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz podmiotami wykonującymi zadania miasta, w tym, w szczególności, odnośnie:
     
    1. zaopatrzenia w wodę, w tym do gaszenia pożarów i oczyszczania ścieków komunalnych,
    2. zaopatrzenia w ciepło,
    3. oświetlenia miejsc publicznych i dróg,
    4. funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego,
    5. funkcjonowania gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
    6. zieleni miejskiej,
    7. cmentarzy komunalnych,
    8. szaletów;
       
  8. organizowania wyłapywania i utrzymywania bezdomnych zwierząt;
  9. utrzymywania i konserwacji rowów melioracyjnych;
  10. współdziałania z Miejską Pracownią Urbanistyczną w procedurze sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności poprzez składanie wniosków do projektów planu w zakresie wynikającym z zadań wydziału;
  11. wydawania zezwoleń na prowadzenie:
     
    1. przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    2. hodowli lub utrzymywanie psów rasy uznanych za agresywne,
    3. przez przedsiębiorców działalności polegającej na prowadzeniu schronisk dla bezdomnych zwierząt,
    4. przez przedsiębiorców działalności w zakresie grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części,
    5. przez przedsiębiorców działalności polegającej na prowadzeniu spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
    6. przez przedsiębiorców działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    7. przez przedsiębiorców działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
       
  12. prowadzenia strategicznych ocen oddziaływania na środowisko oraz wprowadzania danych do bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko prowadzonej przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
  13. prowadzenia spraw związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz wprowadzania danych do bazy azbestowej prowadzonej przez organ właściwy w tym zakresie
  14. pozyskiwania, realizowania i rozliczania środków krajowych z zakresu ochrony środowiska z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu;
  15. prowadzenia spraw związanych z niską emisją;
  16. współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji ekologicznej;
  17. naliczania opłat za usługi wodne;
  18. prowadzenia spraw związanych z elektromobilnością;
  19. prowadzenia spraw związanych z Centralną Ewidencją Emisyjności Budynków oraz zadań zleconych dotyczących w szczególności organizowania i sprawowania opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
  20. prowadzenia spraw związanych z realizacją programu „Czyste powietrze”
  21. prowadzenia spraw związanych z realizacją programu dofinansowania do zabiegów kastracji, sterylizacji i elektronicznego znakowania zwierząt domowych w celu zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Piły

Pracami referatu kieruje I zastępca dyrektora wydziału.

Referat Działalności Gospodarczej (GKMD)


Do zadań Referatu Działalności Gospodarczej (GKMD) należy wykonywanie zadań dotyczących w szczególności:

  1. wydawania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
  2. wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
  3. prowadzenia ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie (niebędące hotelami) oraz pól biwakowych;
  4. wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży, w tym zezwoleń jednorazowych i zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych podczas organizowanych przyjęć i dokonywania przypisów i odpisów należności budżetu oraz ich egzekucja oraz wykonywanie zadań zleconych dotyczących całości spraw wynikających z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Pracami referatu kieruje II zastępca dyrektora wydziału.