Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Gospodarki Nieruchomościami » GN/6

Karty usług - Wydział Gospodarki Nieruchomościami: GN/6

Wydział Gospodarki Nieruchomościami


NADANIE NUMERU PORZĄDKOWEGO


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
KARTA USŁUG nr GN/6
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzna (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990, z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, z późn. zm.).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek.

Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Referat Terenowo-Prawny, I piętro, pokój 126.

Kontakt:
tel. 67 210 43 03, e-mail: wgn@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, a w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego w terminie 1 miesiąca, przy złożeniu wszystkich niezbędnych dokumentów. Dla spraw szczególnie skomplikowanych załatwienie sprawy następuje w terminie 1 miesiąca od momentu ustania przyczyny zwłoki, o której poinformowany zostanie wnioskodawca.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Inne informacje:
Wnioskodawcą może być „zainteresowany podmiot”, a więc podmiot mający interes prawny w domaganiu się ustalenia numeru porządkowego. Z uwagi na treść art. 47a ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne należy przyjąć, że z wnioskiem takim mogą wystąpić przede wszystkim właściciele nieruchomości, a jeżeli nie władają oni swoją nieruchomością, także inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków jako władający.

Wniosek może również złożyć pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. W pozostałych przypadkach należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł.

Pobierz formularz
Informacje dotyczące przetwarzania danych na podstawie art. 13 RODO