Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej » GKM/3

Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: GKM/3

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


WYDAWANIE DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
KARTA USŁUG nr GKM/3
 

Podstawa prawna:

  • art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.).
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek do Prezydenta Miasta Piły o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia.
  2. W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 – kartę informacyjną przedsięwzięcia.
  3. W przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia.
  4. Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1b.
  5. Mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej.
  6. W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4–5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
  7. Dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska – wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku; nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi publicznej, dla linii kolejowej, dla przedsięwzięć Euro 2012, dla przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin, dla inwestycji w zakresie terminalu, dla inwestycji związanych z regionalnymi sieciami szerokopasmowymi, dla budowli przeciwpowodziowych realizowanych na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, dla inwestycji towarzyszącej, o której mowa w ustawie z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących, oraz dla strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej lub inwestycji towarzyszącej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych.
  8. Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem ust. 1a–1c.
  9. W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji.
  10. Analizę kosztów i korzyści, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 833 ze zm.).
  11. Dokument potwierdzający uiszczoną opłatę skarbową w wysokości 205,00 zł – zgodnie z pkt. I.45 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w czterech jednobrzmiących egzemplarzach.
Raport o oddziaływaniu na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia należy dodatkowo złożyć w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.

Opłaty:
205,00 zł – zgodnie z pkt. I.45 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły – PKO BP S.A. 09 1020 4027 0000 1202 1119 3291.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, I piętro, pokój 133.

Kontakt:
tel. 67 210 42 59, e-mail: wgk@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Do 2 miesięcy, licząc od daty wpływu wniosku

Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły w terminie 14 dni, licząc od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje:

  1. Złożenie poprawnie wypełnionego wniosku i wszystkich wymaganych załączników stanowi podstawę do stwierdzenia przez organ o obowiązku lub odstąpieniu od obowiązku sporządzenia raportu.
  2. W przypadku inwestycji, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane - § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - wniosek wymaga podwójnego zaopiniowania u Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pile w sprawie:
    • stwierdzenia potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko;
    • uzgodnienia warunków środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia przed wydaniem decyzji.
  3. W przypadku przedsięwzięć określonych w § 2 w/w rozporządzenia, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie należy go dołączyć do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
  4. Inne załączniki, których załączenie może wpłynąć na przyspieszenie prowadzenia postępowania:
    • plan zagospodarowania terenu.
  5. Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony po przedłożeniu pisemnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (nie z rodziny) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17,00 zł.

Pobierz formularz