Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
WYMIAR PODATKU OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH – OSOBY FIZYCZNE, OSOBY PRAWNE
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Podatków i Opłat Lokalnych KARTA USŁUG nr POL/1 |
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.),
- ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.),
- uchwała Nr LXI/763/18 Rady Miasta Piły z dnia 15 listopada 2018 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych (Dz. Urz. Woj. Wlkp. poz. 9207).
Wymagane dokumenty: Deklaracja/korekta deklaracji na podatek od środków transportowych DT-1 z załącznikiem (stanowią załącznik).
Opłaty: Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A.
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, parter, pok. nr 18.
Kontakt: tel. 67 210 42 89, 67 35 28 419, 668 238 369
Termin załatwienia sprawy: Zgodnie z art. 139 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
Tryb odwoławczy: Brak w przypadku złożenia prawidłowej deklaracji. W przypadku prowadzenia postępowania przez organ podatkowy odwołanie od wydanej decyzji podatkowej wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły.
Inne informacje: Osoby fizyczne i osoby prawne są obowiązane:
- składać, w terminie do dnia 15 lutego, właściwemu organowi podatkowemu, deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku;
- odpowiednio skorygować deklaracje, w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania, lub siedziby – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności;
- wpłacać obliczony w deklaracji podatek od środków transportowych bez wezwania - na rachunek budżetu właściwej gminy;
- strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, zaś pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone ustnie do protokołu*. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł (za wyjątkiem gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
- w myśl art. 80 a Ordynacji podatkowej deklaracja może być podpisana także przez pełnomocnika podatnika, pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji oraz zawiadomienie o jego odwołaniu składa się organowi podatkowemu.
* wzory pełnomocnictw określone zostały Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz.U. z 2018 r,, poz.974) , Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2016 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa ogólnego i wzoru zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa (Dz.U. z 2018 r., poz. 519) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz.U. z 2018 r., poz. 562).
Pobierz Klauzulę informacyjną Pobierz formularz |