Koordynatorzy ds dostępności
ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ LUB INFORMACYJNO–KOMUNIKACYJNEJ
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Koordynatorów ds dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej KARTA USŁUG nr KD/1 |
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
Wymagane dokumenty:
Opłaty: Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy:
- Koordynator ds dostępności architektonicznej, parter, pok. 13,
- Koordynator ds dostępności informacyjno-komunikacyjnej, II piętro, pok. 226
Kontakt:
Termin załatwienia sprawy:
- Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni, niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego, o którym mowa w art. 7.
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
Inne informacje: W przypadku gdy podmiot nie zapewnił wnioskodawcy dostępności wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności, zwanej dalej „skargą”. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), w terminie 30 dni od dnia w którym upłynął odpowiednio termin 14 dni albo:
- wskazany w powiadomieniu, o którym mowa w pkt 2 (termin załatwienia sprawy)
- otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3 (termin załatwienia sprawy).
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności, oraz załączenie do skargi kopii żądania zapewnienia dostępności. Postępowanie przed Prezesem Zarządu PFRON jest postępowaniem jednoinstancyjnym.
Pobierz formularz
Klauzula informacyjna |