Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW O NIEPODEJMOWANIE CZYNNOŚCI EGZEKUCYJNYCH ORAZ O PRZYZNANIE UMORZENIA, ODROCZENIA SPŁATY LUB ROZŁOŻENIA NA RATY NALEŻNOŚCI MAJĄCYCH CHARAKTER CYWILNOPRAWNY ORAZ O USTALENIE INNEGO TERMINU ZAPŁATY OPŁATY ZA UŻYTKOWANIE WIECZYSTE
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Podatków i Opłat Lokalnych KARTA USŁUG nr POL/9 |
Podstawa prawna:
-
uchwała Nr XXXVI/358/20 Rady Miasta Piły z dnia 22 grudnia 2020 roku w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminów spłat lub rozkładania na raty płatności należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Piła lub jego jednostkom organizacyjnym (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2020 r., poz. 10075),
-
ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. , poz. 1990 ze zm.)
Wymagane dokumenty:
- Wniosek wraz z uzasadnieniem.
- Dokumenty potwierdzające argumenty przedstawione we wniosku np. oświadczenie o stanie majątkowym, zaświadczenie o zarobkach, ostatni odcinek renty lub emerytury.
Opłaty: Nie pobiera się
Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, parter, pokój nr 1
Kontakt: tel. 602 718 377, 67 210 42 38
Termin załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje
Inne informacje:
- W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą do wniosku o przyznanie umorzenia, odroczenia spłaty lub rozłożenia na raty należności mających charakter cywilnoprawny oraz o ustalenie innego terminu płatności opłaty za użytkowanie wieczyste należy dołączyć wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie przedsiębiorca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie; a także informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
- wniosek o ustalenie innego terminu płatności opłaty za użytkowanie wieczyste, zgodnie z art. 71 ust.4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, należy złożyć nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności opłaty;
- zgodnie z art. 32 Kodeksu postępowania administracyjnego strona może działać przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, zaś pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa (art. 33 Kodeksu postępowania administracyjnego). Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł (za wyjątkiem gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
|