Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Podatków i Opłat Lokalnych » POL/9

Karty usług - Wydział Podatków i Opłat Lokalnych: POL/9

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych


ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW O NIEPODEJMOWANIE CZYNNOŚCI EGZEKUCYJNYCH ORAZ O PRZYZNANIE UMORZENIA, ODROCZENIA SPŁATY LUB ROZŁOŻENIA NA RATY NALEŻNOŚCI MAJĄCYCH CHARAKTER CYWILNOPRAWNY ORAZ O USTALENIE INNEGO TERMINU ZAPŁATY OPŁATY ZA UŻYTKOWANIE WIECZYSTE


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
KARTA USŁUG nr POL/9
 

Podstawa prawna:

  • uchwała Nr XXXVI/358/20 Rady Miasta Piły z dnia 22 grudnia 2020 roku w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminów spłat lub rozkładania na raty płatności należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Piła lub jego jednostkom organizacyjnym (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2020 r., poz. 10075),

  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. , poz. 1990 ze zm.)

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek wraz z uzasadnieniem.
  2. Dokumenty potwierdzające argumenty przedstawione we wniosku np. oświadczenie o stanie majątkowym, zaświadczenie o zarobkach, ostatni odcinek renty lub emerytury.

Opłaty:
Nie pobiera się

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, parter, pokój nr 1

Kontakt:
tel. 602 718 377, 67 210 42 38

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Inne informacje:

  • W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą do wniosku o przyznanie umorzenia, odroczenia spłaty lub rozłożenia na raty należności mających charakter cywilnoprawny oraz o ustalenie innego terminu płatności opłaty za użytkowanie wieczyste należy dołączyć wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie przedsiębiorca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie; a także informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
  • wniosek o ustalenie innego terminu płatności opłaty za użytkowanie wieczyste, zgodnie z art. 71 ust.4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, należy złożyć nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności opłaty;
  • zgodnie z art. 32 Kodeksu postępowania administracyjnego strona może działać przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, zaś pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa (art. 33 Kodeksu postępowania administracyjnego). Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł (za wyjątkiem gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

 
Dokumenty do pobrania:
Formularz do pobrania
(wprowadził: Patryk Kalisz 2021-10-14 10:04:03)