KARTA ARCHIWALNA
Wydział Finansowy
Naczelnik: Skarbnik Gminy Piła
|
Poczta elektroniczna wydziału: wf@um.pila.pl |
Z-ca Naczelnika: Główny Księgowy
|
|
Wydział wykonuje zadania przy pomocy:
- Referatu do spraw Podatków i Opłat Lokalnych;
- Referatu do spraw Budżetu;
- Referatu Księgowości Urzędu.
Referat do spraw Podatków i Opłat Lokalnych - FnP
Do zadań Referatu do spraw Podatku i Opłat Lokalnych należy:
- przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
- przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
- prowadzenie postępowania podatkowego dotyczącego wymiaru podatków i opłat lokalnych;
- prowadzenie postępowania zabezpieczającego wykonanie zobowiązań (hipoteki, zastaw skarbowy) w zakresie należności pieniężnych Urzędu;
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej i sądowej świadczeń pieniężnych;
- wydawanie zaświadczeń przewidzianych w odrębnych przepisach;
- przygotowywanie informacji o zakresie stosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach;
- przygotowywanie danych do sprawozdań finansowych;
- prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości.
Referat do spraw Budżetu - FnB
Do zadań Referatu do spraw Budżetu należy:
- opracowanie procedury uchwalania budżetu oraz szczegółowości materiałów planistycznych towarzyszących projektowi budżetu;
- przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami;
- opracowywanie Wieloletnich Prognoz Finansowych dla miasta;
- informowanie Wydziałów merytorycznych o wysokości środków zabezpieczonych w projekcie budżetu w celu opracowania planów finansowych;
- dokonywanie analizy, weryfikacji i przygotowywanie do zatwierdzenia jednostkowych planów finansowych;
- opracowywanie układu wykonawczego budżetu;
- sporządzanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzań w sprawie zmian w budżecie miasta i harmonogramie dochodów i wydatków;
- przekazywanie środków finansowych dla gminnych jednostek organizacyjnych w celu realizacji zadań określonych w budżecie dla podmiotów realizujących zadania własne gminy;
- dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej sprawozdań finansowych gminnych jednostek budżetowych;
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu miasta i innych wymaganych prawem oraz z zakresu realizacji planu dochodów i wydatków zadań zleconych;
- sporządzanie rocznego bilansu budżetu miasta oraz bilansu skonsolidowanego Gminy;
- odprowadzanie na rachunek Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu realizowanych dochodów budżetu państwa;
- prowadzenie obsługi finansowej z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych, pożyczek z funduszy pozabudżetowych i innych źródeł zewnętrznych;
- opracowywanie analiz zdolności kredytowych i innych analiz finansowych;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej budżetu miasta;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i współpraca w tym zakresie z innymi Wydziałami;
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących budżetu, nieprzypisanych do zadań innych Wydziałów;
- przygotowywanie projektów i procedur dotyczących rachunkowości budżetu;
- współpraca z Biurem Informatyki w sprawie publikacji danych w BIP;
- przygotowywanie innych, niezbędnych danych i zestawień na polecenie kierownika jednostki.
Referat do spraw Księgowości Urzędu - FnK
Do zadań Referatu do spraw Księgowości Urzędu należy:
- prowadzenie rejestru obcych dowodów księgowych (faktur, rachunków, not) i przekazywanie ich do Wydziałów merytorycznych celem dokonania czynności kontrolnych;
- sprawowanie wtórnej kontroli gospodarki finansowej w zakresie formalno - rachunkowym oraz jej zgodności z planem i harmonogramem wydatków;
- dokonywanie płatności (sporządzanie przelewów);
- realizacja wydatków Urzędu Miasta na podstawie prawidłowo przygotowanych i przekazanych do Wydziału Finansowego dowodów księgowych;
- prowadzenie ewidencji księgowej dochodów (syntetycznej i analitycznej);
- prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta;
- obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, sum depozytowych;
- rozliczanie kosztów podróży krajowych i zagranicznych oraz rozliczanie zaliczek służbowych;
- prowadzenie rozliczenia rachunkowo – kasowego inkasentów;
- sprawdzanie terminowości wpłat należności przez dłużników;
- dokonywanie rozliczeń podatników i kontrahentów z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości.
- ewidencja druków ścisłego zarachowania;
- przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu rachunkowości Urzędu;
- wystawianie faktur, prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów dla celów rozliczeń podatkowych oraz sporządzanie deklaracji VAT;
- ewidencja księgowa majątku Gminy;
- sporządzanie sprawozdań finansowych.
|