Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały i biura - opisy » Wydział Finansowy - do 04.02.2011

Wydziały i biura - opisy: Wydział Finansowy - do 04.02.2011

KARTA ARCHIWALNA

Wydział Finansowy


Naczelnik:  Skarbnik Gminy Piła
      Ewelina Ślugajska

       

      Plac Staszica 10

      64-920 Piła

      pokój: 2

      tel.: (067) 210 42 68

      e-mail: 
Poczta elektroniczna
wydziału:
  wf@um.pila.pl
Z-ca Naczelnika:  Główny Księgowy
      Grażyna Brończyk

       

      Plac Staszica 10

      64-920 Piła

      pokój: 4

    tel.: (067) 210 42 33
 

Wydział wykonuje zadania przy pomocy:

  1. Referatu do spraw Podatków i Opłat Lokalnych;
  2. Referatu do spraw Budżetu;
  3. Referatu Księgowości Urzędu.

Referat do spraw Podatków i Opłat Lokalnych    -    FnP


Do zadań Referatu do spraw Podatku i Opłat Lokalnych należy:

  1. przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  2. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  3. prowadzenie postępowania podatkowego dotyczącego wymiaru podatków i opłat lokalnych;
  4. prowadzenie postępowania zabezpieczającego wykonanie zobowiązań (hipoteki, zastaw skarbowy) w zakresie należności pieniężnych Urzędu;
  5. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej i sądowej świadczeń pieniężnych;
  6. wydawanie zaświadczeń przewidzianych w odrębnych przepisach;
  7. przygotowywanie informacji o zakresie stosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach;
  8. przygotowywanie danych do sprawozdań finansowych;
  9. prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości.

Referat do spraw Budżetu    -    FnB


Do zadań Referatu do spraw Budżetu należy:

  1. opracowanie procedury uchwalania budżetu oraz szczegółowości materiałów planistycznych towarzyszących projektowi budżetu;
  2. przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami;
  3. opracowywanie Wieloletnich Prognoz Finansowych dla miasta;
  4. informowanie Wydziałów merytorycznych o wysokości środków zabezpieczonych w projekcie budżetu w celu opracowania planów finansowych;
  5. dokonywanie analizy, weryfikacji i przygotowywanie do zatwierdzenia jednostkowych planów finansowych;
  6. opracowywanie układu wykonawczego budżetu;
  7. sporządzanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
  8. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzań w sprawie zmian w budżecie miasta i harmonogramie dochodów i wydatków;
  9. przekazywanie środków finansowych dla gminnych jednostek organizacyjnych w celu realizacji zadań określonych w budżecie dla podmiotów realizujących zadania własne gminy;
  10. dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej sprawozdań finansowych gminnych jednostek budżetowych;
  11. sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu miasta i innych wymaganych prawem oraz z zakresu realizacji planu dochodów i wydatków zadań zleconych;
  12. sporządzanie rocznego bilansu budżetu miasta oraz bilansu skonsolidowanego Gminy;
  13. odprowadzanie na rachunek Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu realizowanych dochodów budżetu państwa;
  14. prowadzenie obsługi finansowej z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych, pożyczek z funduszy pozabudżetowych i innych źródeł zewnętrznych;
  15. opracowywanie analiz zdolności kredytowych i innych analiz finansowych;
  16. prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej budżetu miasta;
  17. prowadzenie ewidencji syntetycznej projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i współpraca w tym zakresie z innymi Wydziałami;
  18. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących budżetu, nieprzypisanych do zadań innych Wydziałów;
  19. przygotowywanie projektów i procedur dotyczących rachunkowości budżetu;
  20. współpraca z Biurem Informatyki w sprawie publikacji danych w BIP;
  21. przygotowywanie innych, niezbędnych danych i zestawień na polecenie kierownika jednostki.

Referat do spraw Księgowości Urzędu    -    FnK


Do zadań Referatu do spraw Księgowości Urzędu należy:

  1. prowadzenie rejestru obcych dowodów księgowych (faktur, rachunków, not) i przekazywanie ich do Wydziałów merytorycznych celem dokonania czynności kontrolnych;
  2. sprawowanie wtórnej kontroli gospodarki finansowej w zakresie formalno - rachunkowym oraz jej zgodności z planem i harmonogramem wydatków;
  3. dokonywanie płatności (sporządzanie przelewów);
  4. realizacja wydatków Urzędu Miasta na podstawie prawidłowo przygotowanych i przekazanych do Wydziału Finansowego dowodów księgowych;
  5. prowadzenie ewidencji księgowej dochodów (syntetycznej i analitycznej);
  6. prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta;
  7. obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, sum depozytowych;
  8. rozliczanie kosztów podróży krajowych i zagranicznych oraz rozliczanie zaliczek służbowych;
  9. prowadzenie rozliczenia rachunkowo – kasowego inkasentów;
  10. sprawdzanie terminowości wpłat należności przez dłużników;
  11. dokonywanie rozliczeń podatników i kontrahentów z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości.
  12. ewidencja druków ścisłego zarachowania;
  13. przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu rachunkowości Urzędu;
  14. wystawianie faktur, prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów dla celów rozliczeń podatkowych oraz sporządzanie deklaracji VAT;
  15. ewidencja księgowa majątku Gminy;
  16. sporządzanie sprawozdań finansowych.