Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ULG PODATKOWYCH
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Podatków i Opłat Lokalnych KARTA USŁUG nr POL/8 |
Podstawa prawna:
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przyznanie ulgi wraz z uzasadnieniem.
- Dokumenty potwierdzające argumenty przedstawione we wniosku np. oświadczenie o stanie majątkowym, zaświadczenie o zarobkach, ostatni odcinek renty lub emerytury.
Opłaty: Nie pobiera się
Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, parter, pokój nr 1
Kontakt: tel. 67 210 42 38; 602 718 377
Termin załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Inne informacje:
- w przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą do wniosku należy dołączyć wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie przedsiębiorca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, a także informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
- strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, zaś pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone ustnie do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa)*. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł (za wyjątkiem gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
* wzory pełnomocnictw określone zostały Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 roku w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz.U. z 2018 roku poz.974) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2016 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa ogólnego i wzoru zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa (Dz.U. z 2018 roku poz. 519) |