Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych » SOS/6

Karty usług - Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych: SOS/6

Wydział Spraw Obywatelskich
i Społecznych


ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych
KARTA USŁUG nr SOS/6
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r. poz. 657 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosownych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411).
  • ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219),
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570),
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej - 4.5.2016 L119/1.

Wymagane dokumenty:

  1. Formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
  2. Zameldowania na pobyt stały lub czasowy można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
  3. Wypełniony formularz meldunkowy z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
  4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.
  5. 5. Paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państwa członkowskiego EFTA i Szwajcarii także inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.

Przy zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące:

  • dla obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, EFTA albo Konferencji Szwajcarskiej: ważny dokument podróży, który potwierdzi tożsamość i obywatelstwo,
  • dla członków rodziny obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, EFTA albo Konfederacji Szwajcarskiej: ważny dokument podróży, ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE, ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE,
  • dla obywateli innych państw: ważny dokument podróży, wizę, kartę pobytu, zezwolenie na pobyt czasowy lub stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Polsce, ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt tolerowany.

Przy zameldowaniu na pobyt stały:

  • dla obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, EFTA albo Konferencji Szwajcarskiej: ważny dokument podróży, który potwierdzi tożsamość i obywatelstwo,
  • dla członków rodziny obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, EFTA albo Konfederacji Szwajcarskiej: ważny dokument podróży, ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE, ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE,
  • dla obywateli innych państw, ważny dokument podróży, karta pobytu stałego, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej albo nadaniem statusu uchodźcy w Polsce, zgoda na pobyt tolerowany, zezwolenia na pobyt stały, na pobyt rezydenta długoterminowego UE, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy, zgoda na pobyt tolerowany, na pobyt stały, na pobyt rezydenta długoterminowego UE, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgoda na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

  • pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
  • dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Cudzoziemcy z innych państw, których obywatele mogą podróżować do Polski bez wiz - przy zameldowaniu na okres do 3 miesięcy nie przedstawiają wizy lub innego dokumentu zezwalającego na pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy.

Opłaty:
Nie pobiera się opłaty za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały.
Zgodnie z art. 32, ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności "organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy". Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit.b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2018 r., poz. 1044) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.

Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych – Sala Obsługi Interesanta, parter, pokój nr 20.

Godziny pracy:
poniedziałek 730 – 1700 wtorek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych – Sala Obsługi Interesanta, parter, pokój nr 20.

Kontakt:
tel. 67 21 04 293, 67 210 43 34, 67 210 43 37, e-mail: wso@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Inne informacje:

  • zameldowania na pobyt czasowy do 3 miesięcy cudzoziemiec dokonuje ustnie w organie gminy, w obecności właściciela lub najemcy lokalu, przedstawiając dokumenty tożsamości oraz tytuł prawny do lokalu,
  • formularze „Zgłoszenie pobytu stałego” i „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” dostępne są w Biurze Obsługi Klienta oraz w Wydziale Spraw Obywatelskich i Społecznych w Sali Obsługi Interesanta – parter, pokój nr 20,
  • formularze dostępne są także na stronie internetowej Urzędu Miasta Piły w zakładce elektroniczna skrzynka podawcza.

Formularz zgłoszenia pobytu stałego
Formularz zgłoszenia pobytu czasowego
Klauzula obowiązku informacyjnego w Urzędzie Miasta Piły
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze