Urząd Stanu Cywilnego
SPROSTOWANIE BŁĘDU PISARSKIEGO (UZUPEŁNIENIE TREŚCI) W AKCIE STANU CYWILNEGO
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Urząd Stanu Cywilnego KARTA USŁUG nr USC/6 |
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j Dz. U. z 2016 r. poz. 2064),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 23),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j Dz. U. z 2018 r. poz. 1044).
Wymagane dokumenty:
- podanie o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego,
- dowód osobisty,
- jeżeli posiadają Państwo odpisy/kserokopię aktów stanu cywilnego będące podstawą sporządzenia aktu podlegającego sprostowaniu lub uzupełnieniu, prosimy o zabranie ich do Urzędu Stanu Cywilnego. Skróci to czas załatwienia sprawy.
Opłaty: Opłatę skarbową za sprostowanie lub uzupełnienie aktu 39 zł można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły – PKO BP S.A. 09 1020 4027 0000 1202 1119 3291 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta Piły.
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, parter, pok. 7
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Stanu Cywilnego, parter, pok. 7
Kontakt: tel. 67 21 04 208 , faks: (67) 212 35 66, e-mail: usc@um.pila.pl
Termin załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki.
Inne informacje: Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego dokonuje się:
- z urzędu,
- na wniosek osoby, której ten akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego,
- na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.
Sprostowanie lub uzupełnienie dokonuję się czynnością materialno-techniczną.
Pobierz formularz |