Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Urząd Stanu Cywilnego » USC/4

Karty usług - Urząd Stanu Cywilnego: USC/4

Urząd Stanu Cywilnego


REJESTRACJA ZGONU


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Urząd Stanu Cywilnego
KARTA USŁUG nr USC/4
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j Dz. U. z 2016 r. poz. 2064),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 09 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorczych rejestracji stanu cywilnego (t.j Dz. U. z 2016 r., poz. 1904),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j Dz. U. z 2018 r. poz. 1044),
  • ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2126).

Wymagane dokumenty:

  1. karta zgonu wystawiona przez lekarza, który stwierdził zgon,
  2. dowód osobisty osoby zmarłej,
  3. dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

Opłaty:
Sporządzenie aktu zgonu oraz jeden odpis aktu zgonu wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu zwolnione są od opłaty skarbowej.
Dodatkowe odpisy podlegają opłacie skarbowej.
Opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły – PKO BP S.A. 09 1020 4027 0000 1202 1119 3291 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta Piły

  • odpis skrócony – 22,00 zł
  • odpis zupełny – 33,00 zł.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, parter, pok. 17

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego, parter, pok. 17

Kontakt:
tel. 67 21 04 203, faks: 67 212 35 66, e-mail: usc@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Inne informacje:
Zgon osoby należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
Do zgłoszenia zgonu obowiązani są:

  • małżonek zmarłego,
  • krewni zstępni lub krewni wstępni,
  • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa,
  • powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

W sytuacji gdy okoliczności zgonu badane były przez prokuratora konieczne jest przedstawienie jego zgody na pochowanie zwłok.

Klauzula obowiązku informacyjnego w Urzędzie Miasta Piły