Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html

Wydziały i biura - opisy: Wydział Gospodarki Nieruchomościami - do 04.02.2011

KARTA ARCHIWALNA

Wydział Gospodarki Nieruchomościami


Naczelnik:  Cyryla Dobecka
      Plac Staszica 10

      64-920 Piła

      pokój: 125

    tel.: (067) 210 43 35
Poczta elektroniczna
wydziału:
  wgn@um.pila.pl
Z-ca Naczelnika:  Ryszard Kocikowski
      Plac Staszica 10

      64-920 Piła

      pokój: 124

    tel.: (067) 210 42 36
 

Wydział wykonuje zadania przy pomocy:

  1. Referatu Terenowo-Prawnego;
  2. Referatu Obrotu Nieruchomościami;
  3. Referatu Gospodarki Gruntami.

Referat Terenowo-Prawny    -    GNT


Do zadań Referatu Terenowo-Prawnego należy:

  1. opracowywanie danych do projektu budżetu Gminy w zakresie dochodów i wydatków;
  2. nadzór i sporządzanie opisowych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy w zakresie pracy Wydziału;
  3. prowadzenie spraw i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym dysponowaniem ustalonymi w budżecie środkami finansowymi związanymi z działalnością Wydziału;
  4. realizacja zadań związanych z prowadzeniem spraw organizacyjnych Wydziału;
  5. prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem wstępnych projektów podziału nieruchomości gminnych;
  6. obsługa mapy numerycznej Piły;
  7. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i nadawaniem numeracji porządkowej nieruchomościom w Pile;
  8. prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych dla celów podatkowych;
  9. przygotowywanie przetargów na usługi geodezyjne;
  10. ewidencja nieruchomości gminnych;
  11. rozgraniczanie nieruchomości;
  12. przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego i decyzji administracyjnych wydawanych przez organy Gminy wspólnie z pracownikami Wydziału;
  13. prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem wniosków do sądu w sprawach cywilnych i postępowaniu windykacyjnym;
  14. występowanie w procesach cywilnych w sprawach: postępowań spadkowych, zasiedzenia, darowizny i zrzeczenia.

Referat Obrotu Nieruchomościami    -    GNO


Do zadań Referatu Obrotu Nieruchomościami należy:

  1. przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących zbywania nieruchomości Gminy Piła;
  2. analiza obrotu nieruchomościami Gminy Piła oraz możliwości ich zagospodarowania;
  3. prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą:
    1. nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w trybie przetargowym,
    2. udziałów w nieruchomościach zabudowanych lub niezabudowanych w trybie przetargu lub bezprzetargowym,
    3. nieruchomości przeznaczonych na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych w trybie przetargu lub bezprzetargowym,
    4. nieruchomości niezbędnych do racjonalnego korzystania z budynku mieszkalnego, w przypadku gdy posadowiony jest na działce nie spełniającej wymogów działki budowlanej,
  4. prowadzenie całości spraw związanych ze zbywaniem lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Piła na rzecz ich najemców;
  5. prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości Gminy Piła z zastosowaniem bonifikaty;
  6. prowadzenie całości spraw związanych z oddaniem w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła;
  7. prowadzenie całości spraw związanych z darowizną nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła;
  8. prowadzenie całości spraw związanych ze zbywaniem domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Piła;
  9. wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tytułu nabycia lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego w systemie ratalnym;
  10. wydawanie, na wniosek właściciela nieruchomości, zaświadczeń o zgodzie na wykreślenie z księgi wieczystej hipotek, ciężarów i ograniczeń wpisanych na rzecz Gminy Piła;
  11. sprzedaż prawa własności nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła na rzecz użytkowników wieczystych, będących osobami fizycznymi lub osobami prawnymi;
  12. prowadzenie spraw związanych z żądaniem zwrotu udzielonej bonifikaty;
  13. prowadzenie całości spraw związanych z użyczaniem nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła, w tym przygotowanie projektów umów użyczenia i nadzorowanie przestrzegania warunków tych umów;
  14. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości:
    1. na cele inwestycji miejskich,
    2. do zasobu Gminy na wniosek właścicieli w związku z przeznaczeniem nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele inwestycyjne,
    3. wykupy pod drogi gminne i ustalanie odszkodowania za drogi przejęte z mocy prawa,
  15. prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości Gminy na nieruchomości innych osób (prawnych i fizycznych) w związku z roszczeniami tych osób o regulacje stanu prawnego;
  16. prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem nieruchomości za zaległości podatkowe w oparciu o ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
  17. prowadzenie spraw w zakresie uwłaszczenia w trybie art. 204 i 207 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
  18. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia;
  19. prowadzenie spraw związanych z postępowaniem regulacyjnym nieruchomości wynikającym z przepisów ustawy o stosunku Państwa Polskiego do kościołów rożnych wyznań,
  20. prowadzenie dokumentacji akt przekazywanych do archiwum zakładowego,
  21. współpraca z Miejską Pracownią Urbanistyczną, Wydziałem Architektury, Wydziałem Finansowym, Wydziałem Inwestycji i Nadzoru, Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej, Zarządem Dróg i Zieleni w Pile, a także Pilskim Towarzystwem Budownictwa Mieszkalnego w sprawach związanych z wykonywaniem zadań należących do zakresu działania referatu.

Referat Gospodarki Gruntami    -    GNG


Do zadań Referatu Gospodarki Gruntami należy:

  1. prowadzenie całości spraw związanych w wydzierżawianiem i wynajmowaniem gruntów Gminy Piła,
  2. naliczanie opłat za bezumowne korzystanie z gruntów Gminy Piła,
  3. wyrażanie zgody na czasowe zajęcie terenu dla potrzeb wykonywania inwestycji,
  4. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu,
  5. uwzględnianie wszystkich zmian związanych z obrotem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Piła i ustalenie na dzień 1 stycznia danego roku płatników opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
  6. rejestracja użytkowników wieczystych gruntów gminnych i wysokości opłat rocznych z tym związanych ( przypisy opłat),
  7. realizacja wniosków w sprawie udzielenia bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
  8. realizacja wniosków w sprawie odroczenia terminów płatności opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
  9. aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości Gminy Piła,
  10. przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  11. ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, powstałego w wyniku jej podziału lub na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
  12. ustalenie rent planistycznych związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w przypadku uchwalenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,
  13. prowadzenie spraw związanych z roszczeniami właścicieli nieruchomości wynikającymi z obniżenia wartości użytkowej ich nieruchomości wskutek uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  14. prowadzenie spraw związanych z obsługą wspólnot mieszkaniowych,
  15. przyjmowanie zakładowych budynków mieszkalnych na podstawie ustawy z dnia 12.10.1994 r. o zasadach przekazywania zakładowych budynków mieszkalnych przez przedsiębiorstwa państwowe oraz ustawy z dnia 08.09.2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” - dot. budynków PKP,
  16. ustanawianie służebności drogowych i gruntowych na nieruchomościach Gminy Piła,
  17. wydawanie decyzji o ustanawianiu trwałego zarządu, wygaszaniu zarządu lub przekazaniu zarządu między jednostkami,
  18. prowadzenie spraw z wniosku spółdzielni mieszkaniowych o wyrównanie terminów wieczystego użytkowania w oparciu o ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych,
  19. prowadzenie spraw związanych z zadaniami gospodarki rolnej i wodnomelioracyjnej,
  20. wydawanie zaświadczeń dla celów emerytalno-rentowych o pracy w gospodarstwie rolnym,
  21. prowadzenie dokumentacji akt przekazywanych do archiwum zakładowego,
  22. współpraca z Miejską Pracownią Urbanistyczną, Wydziałem Architektury, Wydziałem Finansowym, Wydziałem Inwestycji i Nadzoru oraz Zarządem Dróg i Zieleni w Pile w sprawach prawidłowego wykonywania zadań należących do zakresu działania referatu.