Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych (SOS)
Dyrektor: Mariola Chełminiak
Plac Staszica 10 64-920 Piła pokój: 232 tel.: 67 210 43 36
|
Poczta elektroniczna wydziału: wso@um.pila.pl |
|
Telefony:
- dowody osobiste: 67 21 04 349 - ewidencja ludności: 67 21 04 334 - Karta Dużych Rodzin: 67 21 04 293 - ochrona zdrowia i sprawy społeczne: 67 35 28 408
|
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych wykonuje zadania własne dotyczące w szczególności:
- współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pile w zakresie posiadanego mienia i realizowanych zadań oraz sprawowania kontroli;
- realizowania zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, będących w kompetencji wydziału;
- koordynowania zadań ochrony zdrowia i opieki społecznej w zakresie zadań Miasta;
- prowadzenia spraw związanych z organizacją prac społecznie użytecznych;
- organizacji konkursów zlecających realizację zadań własnych Miasta organizacjom pozarządowym na zadania z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej, w tym:
- powoływanie komisji konkursowych do oceny ofert,
- przekazywanie środków finansowych na realizację zadań,
- rozliczanie dotacji;
- współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych;
- realizacji projektów i programów adresowanych do osób starszych bądź też niepełnosprawnych;
- koordynowania zadań związanych z działaniem spółdzielni socjalnych, których Gmina Piła jest członkiem;
- współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
- opracowywanie planów finansowo–merytorycznych wydziału;
- sporządzanie opisowych sprawozdań z wykonania budżetu z zakresu działania wydziału.
W zakresie zadań zleconych wydział odpowiedzialny jest w szczególności za:
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności;
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych;
- realizowanie zadań wynikających z Kodeksu wyborczego;
- aktualizację stałego rejestru wyborców;
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją osób nią objętych,
- prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową,
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych na rzecz obrony,
- opracowywanie planów świadczeń osobistych i rzeczowych,
- oględziny środków transportowych,
- prowadzenie dokumentacji związanej z doręczaniem kart powołania w trybie akcji kurierskiej;
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań;
- realizowanie zadań gminy z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych;
- realizowanie przez gminę zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny.
Przy wydziale działa Pełnomocnik do spraw rodziny, seniorów i osób z niepełnosprawnością (PRSN) oraz koordynator do spraw dostępności informacyjnokomunikacyjnej. |