Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html

Wydziały i biura - opisy: Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - do 31.12.2016

KARTA ARCHIWALNA

Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego    -    SOZK


Dyrektor:  Adam Leszczyński
      Plac Staszica 10

      64-920 Piła

      pokój: 232

    tel.: (67) 210 43 36
Poczta elektroniczna
wydziału:
  wso@um.pila.pl
      Telefony:

        - dowody osobiste: 67 21 04 349


      - ewidencja ludności: 67 21 04 334

      - zgromadzenia publiczne: 67 21 04 234

        - Karta Dużych Rodzin: 67 21 04 293


      - ochrona zdrowia i sprawy społeczne: 67 35 28 408

Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego (SOZK) wykonuje zadania własne dotyczące w szczególności:

  1. współpracy, nadzoru merytorycznego i kontroli nad Ośrodkiem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie posiadanego mienia i realizowanych zadań;
  2. realizowania zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych, będących w kompetencji Wydziału;
  3. koordynowania zadań ochrony zdrowia i opieki społecznej w zakresie zadań Miasta;
  4. prowadzenia spraw związanych z organizacją prac społecznie użytecznych;
  5. organizacji konkursów zlecających realizację zadań własnych Miasta organizacjom pozarządowym na zadania z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej, w tym:
     
    1. powoływanie komisji konkursowych do oceny ofert,
    2. przekazywanie środków finansowych na realizację zadań,
    3. rozliczanie dotacji;
       
  6. przesyłania zawiadomień do Głównego Inspektora Informacji Finansowej zgodnie z ustaloną procedurą;
  7. współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego.

W zakresie zadań zleconych Wydział odpowiedzialny jest za:

  1. realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
  2. realizowanie zadań wynikających z Kodeksu wyborczego;
  3. aktualizację stałego rejestru wyborców;
  4. realizowanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej;
  5. udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz dokonywanie kontroli wynikających z ustawy o zbiórkach publicznych;
  6. postępowanie w sprawach zgromadzeń;
  7. realizowanie zadań wynikających z ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań;
  8. realizowanie zadań gminy z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  9. realizowanie zadań gminy z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych;
  10. realizowanie zadań gminy z zakresu ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  11. realizowanie przez gminę zadań wynikających z rządowego programu dla rodzin wielodzietnych oraz z rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych.

Wydział wykonuje zadania związane z ustalaniem zadań, kontrolą ich realizacji oraz koordynacją i kierowaniem działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć związanych z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym i sprawami obronnymi, a w szczególności dotyczące:

  1. planowania, organizowania, koordynowania wykonywania zadań w w/w zakresie;
  2. przygotowania i zapewnienia działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
  3. planowania, organizowania i koordynowania ćwiczeń, szkoleń i treningów;
  4. opracowania planu obrony cywilnej, gminnego planu reagowania kryzysowego, planu operacyjnego funkcjonowania Miasta;
  5. koordynowania przedsięwzięć wynikających z poszczególnych planów realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu;
  6. przygotowania do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  7. przygotowania i organizacji ewakuacji ludności i zabezpieczenia mienia na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze;
  8. planowania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej oraz zaopatrzeniem jednostek obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i urządzenia niezbędnie do wykonywania zadań i zapewnienia odpowiednich warunków ich przechowywania, konserwacji, remontu i wymiany;
  9. zapewnienia dostawy wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
  10. koordynowania działań i współpracy z instytucjami, jednostkami organizacyjnymi, przedsiębiorcami, organizacjami, inspekcjami i służbami oraz z terenowymi organizacjami administracji wojskowej;
  11. integrowania sił obrony cywilnej oraz innych służb w tym sanitarnoepidemiologicznych, społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
  12. współuczestniczenia w opiniowaniu projektów prawa miejscowego dotyczącego obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań w przedmiotowym zakresie;
  13. opracowywania informacji dotyczących realizowanych zadań;
  14. koordynowania realizacji zadań nałożonych na instytucje, jednostki organizacyjne, podmioty gospodarcze przez Szefa Obrony Cywilnej Miasta;
  15. ustalania wykazu instytucji, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie Miasta i przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresieobrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz spraw obronnych;
  16. ochrony przeciwpowodziowej na terenie Miasta;
  17. zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
  18. organizacji i zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Głównego Stanowiska Kierowania Prezydenta Miasta;
  19. obsługi kancelaryjno-biurowej Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  20. realizacji zadań Stałego Dyżuru Prezydenta Miasta na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa;
  21. zapewnienia pełnienia całodobowego dyżuru w celu przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.

Pełnomocnik do spraw Informacji Niejawnych


Przy Wydziale działa Pełnomocnik do spraw Zarządzania Kryzysowego (PZK) bezpośrednio podległy Prezydentowi Miasta Piły.

Przy Wydziale działa Pełnomocnik do spraw Informacji Niejawnych (PIN), który wykonuje zadania związane:

  1. z zapewnieniem przestrzegania przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych;
  2. ze współpracą z administratorem bezpieczeństwa informacji systemów informatycznych w Urzędzie Miasta Piły w celu ochrony systemów i sieci;
  3. z nadzorowaniem i koordynowaniem pracy Pionu Ochrony.

Pełnomocnik do spraw Informacji Niejawnych podlega bezpośrednio Prezydentowi Miasta Piły.