Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
DODATKI MIESZKANIOWE
Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
|
Sprawa prowadzona przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Referat Spraw Mieszkaniowych KARTA USŁUG nr GKM/25 |
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu środowiskowego oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu,
- uchwała Nr XLIV/460/21 Rady Miasta Piły z dnia 8 czerwca 2021 r. w sprawie określenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku o dodatek mieszkaniowy.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
- Deklaracja o wysokości dochodów.
Opłaty: Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 4 i 5.
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 4 i 5.
Kontakt: tel. 67 210 42 67, e-mail: dodatki@um.pila.pl
Termin załatwienia sprawy: Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje: Wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego są wydawane i przyjmowane w dniach od 8 do 25 dnia każdego miesiąca. Wnioskodawcy niemający w swych mieszkaniach instalacji ciepłej wody oraz (lub) instalacji doprowadzającej energię cieplną do celów ogrzewania (instalacji c.o.) mogą załączyć do wniosku oświadczenie o przekazywaniu należnego im, z tego tytułu, ryczałtu na konto zarządcy budynku.
Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (nie z rodziny) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie17,00 zł. Ryczałty są wypłacane wnioskodawcom w Agencji PKO BP – Sala Obsługi Interesanta (parter Urzędu Miasta Piły) od 10 do 22 dnia miesiąca w godzinach pracy Urzędu Miasta Piły, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1530.
W przypadku nie odebrania dodatku mieszkaniowego w wyżej podanym terminie dodatek mieszkaniowy zostanie wysłany przekazem pocztowym (po umniejszeniu kwoty o opłatę pocztową).
Do wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy dołączyć następujące dokumenty potwierdzające wysokość przychodów osiągniętych w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe np:
- zaświadczenie z zakładu pracy – dot. osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,
- oświadczenie o dochodach osób zamieszkujących z wnioskodawcą - dot. osób uzyskujących dochody z prac dorywczych, działalności gospodarczej, otrzymujących pomoc od rodziny, oszczędności, dobrowolne alimenty, alimenty zasądzone wyrokiem sądu,
- 3 ostatnie odcinki renty (emerytury), zaświadczenie z ZUS lub decyzja o przyznaniu renty lub emerytury – dot. osób pobierających świadczenie emerytalno – rentowe,
- decyzja przyznająca świadczenie rodzinne oraz decyzja z funduszu alimentacyjnego – dot. osób pobierających świadczenia rodzinne z MOPS Piła,
- zaświadczenie o wysokości stypendium - dot. studentów wyższych uczelni,
- zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy – dot. osób zarejestrowanych oraz pobierających zasiłek dla bezrobotnych,
- zaświadczenie o trybie nauki osób pełnoletnich uczących się dziennie,
- zaświadczenie z ZUS o wysokości zasiłków chorobowych, rehabilitacyjnych, świadczeń przedemerytalnych.
Pobierz formularz |