Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej » GKM/25

Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: GKM/25

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


DODATKI MIESZKANIOWE


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Referat Spraw Mieszkaniowych
KARTA USŁUG nr GKM/25
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu środowiskowego oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu,
  • uchwała Nr XLIV/460/21 Rady Miasta Piły z dnia 8 czerwca 2021 r. w sprawie określenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku o dodatek mieszkaniowy.

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
  • Deklaracja o wysokości dochodów.

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 4 i 5.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 4 i 5.

Kontakt:
tel. 67 210 42 67, e-mail: dodatki@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje:
Wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego są wydawane i przyjmowane w dniach od 8 do 25 dnia każdego miesiąca. Wnioskodawcy niemający w swych mieszkaniach instalacji ciepłej wody oraz (lub) instalacji doprowadzającej energię cieplną do celów ogrzewania (instalacji c.o.) mogą załączyć do wniosku oświadczenie o przekazywaniu należnego im, z tego tytułu, ryczałtu na konto zarządcy budynku.

Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (nie z rodziny) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie17,00 zł.
Ryczałty są wypłacane wnioskodawcom w Agencji PKO BP – Sala Obsługi Interesanta (parter Urzędu Miasta Piły) od 10 do 22 dnia miesiąca w godzinach pracy Urzędu Miasta Piły, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1530.

W przypadku nie odebrania dodatku mieszkaniowego w wyżej podanym terminie dodatek mieszkaniowy zostanie wysłany przekazem pocztowym (po umniejszeniu kwoty o opłatę pocztową).

Do wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy dołączyć następujące dokumenty potwierdzające wysokość przychodów osiągniętych w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe np:

  • zaświadczenie z zakładu pracy – dot. osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,
  • oświadczenie o dochodach osób zamieszkujących z wnioskodawcą - dot. osób uzyskujących dochody z prac dorywczych, działalności gospodarczej, otrzymujących pomoc od rodziny, oszczędności, dobrowolne alimenty, alimenty zasądzone wyrokiem sądu,
  • 3 ostatnie odcinki renty (emerytury), zaświadczenie z ZUS lub decyzja o przyznaniu renty lub emerytury – dot. osób pobierających świadczenie emerytalno – rentowe,
  • decyzja przyznająca świadczenie rodzinne oraz decyzja z funduszu alimentacyjnego – dot. osób pobierających świadczenia rodzinne z MOPS Piła,
  • zaświadczenie o wysokości stypendium - dot. studentów wyższych uczelni,
  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy – dot. osób zarejestrowanych oraz pobierających zasiłek dla bezrobotnych,
  • zaświadczenie o trybie nauki osób pełnoletnich uczących się dziennie,
  • zaświadczenie z ZUS o wysokości zasiłków chorobowych, rehabilitacyjnych, świadczeń przedemerytalnych.

Pobierz formularz