Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej » GKM/32

Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: GKM/32

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


SKIEROWANIE DO ZAWARCIA UMOWY NAJMU SOCJALNEGO LOKALU, NA NASTĘPNY OKRES


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Referat Spraw Mieszkaniowych
KARTA USŁUG nr GKM/32
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • uchwała Nr XLII/405/21 Rady Miasta Piły z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Piła.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o zawarcie umowy najmu socjalnego lokalu, na następny okres.
  2. Deklaracja o dochodach.
  3. Oświadczenie osoby składającej wniosek o zawarcie umowy najmu socjalnego lokalu, na następny okres.
  4. Do wglądu dokumenty (zaświadczenia, decyzje itp.) potwierdzające wysokość uzyskanego dochodu, przez członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy, w okresie pełnych trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia przedmiotowego wniosku. W celu przedstawienia do wglądu dokumentów, o których mowa wyżej, należy zgłosić się do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miasta Piły – pokój 118, I piętro.

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, I piętro, pok. 118.

Kontakt:
tel. 67 210 42 73, e-mail: wsl@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Inne informacje:

  1. „Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
    Do dochodu nie wlicza się świadczeń pomocy materialnej dla uczniów, dodatków dla sierot zupełnych, jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka, dodatku z tytułu urodzenia dziecka, pomocy w zakresie dożywiania, zasiłków pielęgnacyjnych, zasiłków okresowych z pomocy społecznej, jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, zapomogi pieniężnej, o której mowa w przepisach o zapomodze pieniężnej dla niektórych emerytów, rencistów i osób pobierających świadczenie przedemerytalne albo zasiłek przedemerytalny w 2007 r., świadczenia pieniężnego i pomocy pieniężnej, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 690), świadczenia wychowawczego, o którym mowa w ustawie z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2017 r. poz. 1851 oraz z 2018 r. poz. 107, 138, 650, 1000 i 1076), dodatku wychowawczego, o którym mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 998 i 1076), oraz dopłaty do czynszu, o której mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania (Dz. U. Poz. 1540)".
  2. Dochód z prowadzenia gospodarstwa rolnego ustala się na podstawie powierzchni gruntów w hektarach przeliczeniowych i przeciętnego dochodu z 1 hektara przeliczeniowego, ostatnio ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892 ze zm).
  3. Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (innej niż wyżej wymienione) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17,00 zł..

Pobierz formularz