Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Oświaty, Kultury i Sportu » OKS/2

Karty usług - Wydział Oświaty, Kultury i Sportu: OKS/2

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu


ZEZWOLENIE NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJ


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Oświaty, Kultury i Sportu
KARTA USŁUG nr OKS/2
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1160 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.
  2. Do wniosku należy dołączyć:
    1. opinie:
      1. Komendanta Powiatowego Policji,
      2. Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
      3. Kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) właściwej ze względu na obszar odpowiedzialności służbowej, która musi zawierać informacje o niezbędnej wielkości jej sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych zagrożeniach,
      4. Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
    2. program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej;
    3. regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
    4. informacje o uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku;
    5. graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
      1. oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej,
      2. oznaczenie dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
      3. oznaczenie punktów obsługi medycznej,
      4. oznaczenie punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych,
      5. oznaczenie punktów informacyjnych,
      6. oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
      7. informacje o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
      8. informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów;
    6. opracowaną przez organizatora instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej;
    7. terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
    8. informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego, liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
    9. pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
    10. warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
    11. informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
    12. informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
    13. informacje o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
    14. harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania;
    15. dokument poświadczający spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom uczestniczącym w imprezie masowej – dotyczy imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny;
    16. informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w którym będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe zawierające nie więcej niż 3,5% alkoholu – jeśli organizator przewiduje sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych na imprezie masowej;
    17. pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.

Dokumenty należy przygotować według powyższej kolejności.

Opłaty:
Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej podlega jednorazowej opłacie skarbowej w wysokości 82,00 zł. Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Wpłaty dokonać należy na: rachunek bankowy Urzędu Miasta Piły PKO BP S.A. 09 1020 4027 0000 1202 1119 3291.
Z obowiązku wniesienia opłaty skarbowej zwolnione są jednostki organizacyjne Urzędu Miasta Piły.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Oświaty, Kultury i Sportu, II piętro, pok. 233.

Kontakt:
tel. 67 21 04 287, e-mail: mwalek@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
co najmniej 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kpa).

Inne informacje:
Organizator imprezy masowej jest zobowiązany wystąpić do Prezydenta Miasta Piły z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy. Opinie, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy oraz instrukcję, o której mowa w art. 6 ust. 4 ustawy należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa. Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł – z opłaty zwolnieni są: małżonek, żona, wstępni, zstępni lub rodzeństwo wnioskodawcy. Opłatę należy uiścić w kasie Urzędu.

Impreza masowa artystyczno-rozrywkowa to impreza o charakterze artystycznym, rozrywkowym lub zorganizowane publiczne oglądanie przekazu telewizyjnego na ekranach lub urządzeniach umożliwiających uzyskanie obrazu o przekątnej przekraczającej 3 m, która ma się odbyć:

  1. na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000,
  2. w hali sportowej lub w innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, w których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 500;

Impreza masowa sportowa to impreza mającą na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej, organizowana na:

  1. stadionie lub w innym obiekcie niebędącym budynkiem, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej – nie mniej niż 300,
  2. terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż 1000.

Impreza masowa podwyższonego ryzyka to impreza, w czasie której, zgodnie z informacją o przewidywanych zagrożeniach lub dotychczasowymi doświadczeniami dotyczącymi zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji.

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od uzyskania zgody zarządzającego terenem na jej przeprowadzenie.

Pobierz formularz