Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały i biura - opisy » Wydział Administracyjny

Wydziały i biura - opisy: Wydział Administracyjny

Wydział Administracyjny (AD)


Dyrektor:  Leszek Litwiejko
Plac Staszica 10
64-920 Piła
pokój: 9
tel.: 67 210 42 40
Poczta elektroniczna
wydziału:
  wg@um.pila.pl
 
- Księgowość wydziału 67 21 04 298
- Fundusz socjalny 67 21 04 302
- Administracja 67 21 04 243
- Powielarnia 67 21 04 296
- Zespół Informatyków 67 34 88 167, 67 21 04 348
- Kancelaria Główna 67 35 28 413

W Wydziale Administracyjnym funkcjonują:

  1. Zespół Informatyków;
  2. Archiwum Zakładowe;
  3. Kancelaria Główna Urzędu;

Wydział Administracyjny wykonuje zadania dotyczące w szczególności:

  1. organizowania wg odrębnego trybu czasu pracy pracowników obsługi;
  2. zapewnienia prawidłowych warunków pracy;
  3. zabezpieczenia materiałów biurowych i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania urzędu;
  4. ewidencjonowania pozostałych środków trwałych i książek fachowych w użytkowaniu;
  5. spraw socjalnych pracowników, w tym prowadzenia zbiorów dokumentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (w szczególności w zakresie wydatkowania środków funduszu);
  6. wykonywania czynności obsługi w związku z organizowaniem sesji, narad, itp.;
  7. zapewnienia technicznych warunków ochrony obiektu urzędu;
  8. prowadzenia dokumentacji środków transportowych i prywatnych do celów służbowych;
  9. zapewnienia warunków funkcjonowania jednostek pomocniczych miasta;
  10. rozliczania jednostek pomocniczych miasta z budżetem;
  11. prowadzenia dokumentacji zużycia materiałów budowlanych zakupionych na potrzeby remontów bieżących;
  12. współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
  13. realizowaniu zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z postanowieniami odrębnego zarządzenia;
  14. prowadzenia indywidualnych kart wyposażenia pracowników (odzież ochronna, narzędzia);
  15. prenumeraty prasy, a także zakup książek fachowych dla potrzeb urzędu;
  16. obsługi tablicy obwieszczeń własnych;
  17. przyjmowania i wywieszania pism sądowych i obwieszczeń.

Zespół Informatyków (ADI)


Zespół Informatyków wykonuje zadania polegające w szczególności na:

  1. administrowaniu platformami systemowymi oraz oprogramowaniem systemowo–narzędziowym posadowionym na serwerach oraz stacjach roboczych eksploatowanych w Urzędzie Miasta Piły;
  2. utrzymaniu i rozwoju Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarządzanie Miastem OTAGO oraz oprogramowania dopuszczonego do użytkowania w Urzędzie na podstawie odrębnego zarządzenia kierownika Urzędu Miasta Piły;
  3. administrowaniu serwerami baz danych;
  4. gospodarowaniu sprzętem komputerowym i oprogramowaniem;
  5. utrzymaniu i rozwoju infrastruktury lokalnej sieci komputerowej LAN oraz sprzętu komputerowego;
  6. zarządzaniu domeną urzędu oraz kontami użytkowników;
  7. administrowaniu stroną internetową urzędu oraz pocztą elektroniczną w zakresie obsługi technicznej (informatycznej) oraz współpracy z kontrahentami świadczącymi usługi hostingowe;
  8. zapewnieniu ciągłości działania systemów informatycznych;
  9. zapewnieniu bezpieczeństwa pracy systemów informatycznych oraz przetwarzanych danych osobowych, w tym opracowanie projektu przedmiotowej dokumentacji we współpracy z Referatem Bezpieczeństwa Informacji;
  10. przygotowywaniu komputerowych stanowisk pracy oraz realizacji szkoleń stanowiskowych;
  11. inicjowaniu działań polegających na wdrażaniu nowych technologii informatycznych;
  12. współpracy z podmiotami zewnętrznymi, producentami oprogramowania, serwisami sprzętu komputerowego oraz serwisami autorskimi w zakresie diagnostyki i rozwiązywania błędów zidentyfikowanych w oprogramowaniu eksploatowanym przez urząd, a także napraw sprzętu komputerowego;
  13. realizacji zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania;
  14. monitorowaniu ruchu sieciowego oraz działań użytkowników systemów informatycznych w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
  15. obsłudze informatycznej obrad sesji Rady Miasta Piły;
  16. administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz wspomaganie komórek organizacyjnych w zakresie publikacji wytworzonych informacji na podstawie odrębnego zarządzenia kierownika Urzędu Miasta Piły.

Zespołem Informatyków kieruje zastępca dyrektora wydziału.

Archiwum Zakładowe (ADA)


Archiwum Zakładowe gromadzące materiały archiwalne kategorii A i dokumentację niearchiwalną kategorii B wykonuje zadania polegające w szczególności na:

  1. przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji wytworzonej w Urzędzie;
  2. prowadzenie ewidencji przechowywanej dokumentacji;
  3. inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, której termin przechowywania upłynął i przekazywanie jej na makulaturę lub zniszczenie, po uzyskaniu zgody archiwum państwowego;
  4. udostępnianie przechowywanej dokumentacji oraz prowadzenie ewidencji udostępnień, w tym wypożyczeń;
  5. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie archiwizowania i przekazywania dokumentacji;
  6. przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.

Kancelaria Główna Urzędu (ADK)


Do zadań Kancelarii Głównej Urzędu należą czynności kancelaryjne związane z obiegiem dokumentów, a w szczególności:

  1. przyjmowanie, rozdzielanie i odbieranie korespondencji kierowanej do urzędu i prezydenta;
  2. rejestrowanie w Elektronicznym Obiegu Dokumentów Miasta Piły (EODMP) korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
  3. rozdzielanie korespondencji i przekazywanie jej do odpowiednich komórek organizacyjnych urzędu;
  4. wysyłanie korespondencji zwykłej i specjalnej, w tym za pośrednictwem gońców;
  5. obsługa składu chronologicznego, a w tym:
    1. weryfikacja kompletności przekazanej do składu chronologicznego korespondencji, poprzez porównywanie dokumentacji papierowej z jej odwzorowaniami cyfrowymi i przyjęcie kompletnej dokumentacji na stan składu chronologicznego,
    2. chronologiczne układanie korespondencji,
    3. wypożyczanie i/lub wycofywanie dokumentów ze składu chronologicznego,
    4. przekazywanie dokumentacji do Archiwum Zakładowego;
  6. organizowanie wg odrębnego trybu czasu pracy zespołu gońców i rozliczanie efektywności pracy tych pracowników.

Pracami kancelarii kieruje kierownik podległy służbowo dyrektorowi wydziału.

Przy wydziale działają Administrator Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych (ABSI) i Koordynator czynności kancelaryjnych.

W strukturze organizacyjnej wydziału działa Biuro Obsługi Klienta udzielające kompleksowych informacji interesantom w sprawach dotyczących zadań miasta i urzędu oraz Zespół Pracowników Obsługi zapewniający utrzymanie budynku urzędu, pomieszczeń wykorzystywanych przez pracowników i świadczący usługi transportowe na rzecz urzędu.

Przy wydziale działają koordynatorzy do spraw dostępności architektonicznej (KD2) i cyfrowej (KD3).