Wydział Administracyjny (AD)
Dyrektor: Leszek Litwiejko
Plac Staszica 10 64-920 Piła pokój: 9 tel.: 67 210 42 40
|
Poczta elektroniczna wydziału: wg@um.pila.pl |
|
- Księgowość wydziału |
67 21 04 298 |
- Fundusz socjalny |
67 21 04 302 |
- Administracja |
67 21 04 243 |
- Powielarnia |
67 21 04 296 |
- Zespół Informatyków |
67 34 88 167, 67 21 04 348 |
- Kancelaria Główna |
67 35 28 413 |
W Wydziale Administracyjnym funkcjonują:
- Zespół Informatyków;
- Archiwum Zakładowe;
- Kancelaria Główna Urzędu;
Wydział Administracyjny wykonuje zadania dotyczące w szczególności:
- organizowania wg odrębnego trybu czasu pracy pracowników obsługi;
- zapewnienia prawidłowych warunków pracy;
- zabezpieczenia materiałów biurowych i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania urzędu;
- ewidencjonowania pozostałych środków trwałych i książek fachowych w użytkowaniu;
- spraw socjalnych pracowników, w tym prowadzenia zbiorów dokumentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (w szczególności w zakresie wydatkowania środków funduszu);
- wykonywania czynności obsługi w związku z organizowaniem sesji, narad, itp.;
- zapewnienia technicznych warunków ochrony obiektu urzędu;
- prowadzenia dokumentacji środków transportowych i prywatnych do celów służbowych;
- zapewnienia warunków funkcjonowania jednostek pomocniczych miasta;
- rozliczania jednostek pomocniczych miasta z budżetem;
- prowadzenia dokumentacji zużycia materiałów budowlanych zakupionych na potrzeby remontów bieżących;
- współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
- realizowaniu zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z postanowieniami odrębnego zarządzenia;
- prowadzenia indywidualnych kart wyposażenia pracowników (odzież ochronna, narzędzia);
- prenumeraty prasy, a także zakup książek fachowych dla potrzeb urzędu;
- obsługi tablicy obwieszczeń własnych;
- przyjmowania i wywieszania pism sądowych i obwieszczeń.
Zespół Informatyków (ADI)
Zespół Informatyków wykonuje zadania polegające w szczególności na:
- administrowaniu platformami systemowymi oraz oprogramowaniem systemowo–narzędziowym posadowionym na serwerach oraz stacjach roboczych eksploatowanych w Urzędzie Miasta Piły;
- utrzymaniu i rozwoju Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarządzanie Miastem OTAGO oraz oprogramowania dopuszczonego do użytkowania w Urzędzie na podstawie odrębnego zarządzenia kierownika Urzędu Miasta Piły;
- administrowaniu serwerami baz danych;
- gospodarowaniu sprzętem komputerowym i oprogramowaniem;
- utrzymaniu i rozwoju infrastruktury lokalnej sieci komputerowej LAN oraz sprzętu komputerowego;
- zarządzaniu domeną urzędu oraz kontami użytkowników;
- administrowaniu stroną internetową urzędu oraz pocztą elektroniczną w zakresie obsługi technicznej (informatycznej) oraz współpracy z kontrahentami świadczącymi usługi hostingowe;
- zapewnieniu ciągłości działania systemów informatycznych;
- zapewnieniu bezpieczeństwa pracy systemów informatycznych oraz przetwarzanych danych osobowych, w tym opracowanie projektu przedmiotowej dokumentacji we współpracy z Referatem Bezpieczeństwa Informacji;
- przygotowywaniu komputerowych stanowisk pracy oraz realizacji szkoleń stanowiskowych;
- inicjowaniu działań polegających na wdrażaniu nowych technologii informatycznych;
- współpracy z podmiotami zewnętrznymi, producentami oprogramowania, serwisami sprzętu komputerowego oraz serwisami autorskimi w zakresie diagnostyki i rozwiązywania błędów zidentyfikowanych w oprogramowaniu eksploatowanym przez urząd, a także napraw sprzętu komputerowego;
- realizacji zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania;
- monitorowaniu ruchu sieciowego oraz działań użytkowników systemów informatycznych w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
- obsłudze informatycznej obrad sesji Rady Miasta Piły;
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz wspomaganie komórek organizacyjnych w zakresie publikacji wytworzonych informacji na podstawie odrębnego zarządzenia kierownika Urzędu Miasta Piły.
Zespołem Informatyków kieruje zastępca dyrektora wydziału.
Archiwum Zakładowe (ADA)
Archiwum Zakładowe gromadzące materiały archiwalne kategorii A i dokumentację niearchiwalną kategorii B wykonuje zadania polegające w szczególności na:
- przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji wytworzonej w Urzędzie;
- prowadzenie ewidencji przechowywanej dokumentacji;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, której termin przechowywania upłynął i przekazywanie jej na makulaturę lub zniszczenie, po uzyskaniu zgody archiwum państwowego;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji oraz prowadzenie ewidencji udostępnień, w tym wypożyczeń;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie archiwizowania i przekazywania dokumentacji;
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
Kancelaria Główna Urzędu (ADK)
Do zadań Kancelarii Głównej Urzędu należą czynności kancelaryjne związane z obiegiem dokumentów, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdzielanie i odbieranie korespondencji kierowanej do urzędu i prezydenta;
- rejestrowanie w Elektronicznym Obiegu Dokumentów Miasta Piły (EODMP) korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
- rozdzielanie korespondencji i przekazywanie jej do odpowiednich komórek organizacyjnych urzędu;
- wysyłanie korespondencji zwykłej i specjalnej, w tym za pośrednictwem gońców;
- obsługa składu chronologicznego, a w tym:
- weryfikacja kompletności przekazanej do składu chronologicznego korespondencji, poprzez porównywanie dokumentacji papierowej z jej odwzorowaniami cyfrowymi i przyjęcie kompletnej dokumentacji na stan składu chronologicznego,
- chronologiczne układanie korespondencji,
- wypożyczanie i/lub wycofywanie dokumentów ze składu chronologicznego,
- przekazywanie dokumentacji do Archiwum Zakładowego;
- organizowanie wg odrębnego trybu czasu pracy zespołu gońców i rozliczanie efektywności pracy tych pracowników.
Pracami kancelarii kieruje kierownik podległy służbowo dyrektorowi wydziału.
Przy wydziale działają Administrator Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych (ABSI) i Koordynator czynności kancelaryjnych.
W strukturze organizacyjnej wydziału działa Biuro Obsługi Klienta udzielające kompleksowych informacji interesantom w sprawach dotyczących zadań miasta i urzędu oraz Zespół Pracowników Obsługi zapewniający utrzymanie budynku urzędu, pomieszczeń wykorzystywanych przez pracowników i świadczący usługi transportowe na rzecz urzędu.
Przy wydziale działają koordynatorzy do spraw dostępności architektonicznej (KD2) i cyfrowej (KD3). |