Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej » GKM/11

Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: GKM/11

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


WPIS DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
ZMIANA DANYCH W EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
ZAWIESZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
WZNOWIENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
ZAWIADOMIENIE O ZAPRZESTANIU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Ewidencja Działalności Gospodarczej
KARTA USŁUG nr GKM/11
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2018 r., poz. 647),
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r., poz. 646),
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2018 r., poz.649),
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej (Dz. U. z 2018 r., poz. 650),
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r., poz. 648).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek CEIDG-1 (dostępny na stronie www.ceidg.gov.pl ) sporządzony w formie pisemnej.
  2. Dokument tożsamości do wglądu.
  3. Obywatele innych państw, zgodnie z art. 4 ustawy o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, dane dokumentu potwierdzającego status pobytu na terytorium RP (oryginał tego dokumentu do wglądu).

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Złożenia wniosku można dokonać w trybie:

  • logując do CEIDG ( www.ceidg.gov.pl ), wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (przedsiębiorcy posiadający podpis elektroniczny lub profil zaufany),
  • zalogować się do CEIDG – wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w wybranym urzędzie gminy,
  • bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w wybranym urzędzie gminy,
  • składając wniosek przez telefon dzwoniąc pod numer infolinii 801 055 088, połączyć się z konsultantem a po otrzymaniu SMS-em numeru wniosku udać się do dowolnego urzędu gminy,
  • rejestrując się w serwisie CEIDG, po wypełnieniu wniosku przez telefon, otrzymaniu go na skrzynkę mailową, podpisać elektronicznie z wykorzystaniem profilu zaufanego, bankowości internetowej lub podpisu elektronicznego, bez konieczności wizyty w urzędzie,
  • pobierając, wypełniając i składając wniosek papierowy w wybranym urzędzie gminy – organ gminy przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym,
  • przesyłając wniosek listem poleconym do wybranego urzędu gminy – podpis musi być potwierdzony notarialnie.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Ewidencja Działalności Gospodarczej, Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowiska nr 8, 9, 10, 11 lub w Kancelarii Głównej Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.

Kontakt:
tel. 67 210 42 57, 67 210 42 77, e-mail: edg@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Wniosek o wpis do CEIDG przekazywany jest do CEIDG w formie elektronicznej nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania. Wpis do CEIDG jest dokonywany jeżeli wniosek jest złożony przez osobę uprawnioną i jest poprawny.

Tryb odwoławczy:
Organem ewidencyjnym jest Minister Przedsiębiorczości i Technologii.
Czynność organu Gminy związana z przyjęciem wniosku jest czynnością materialno-techniczną, od której nie przysługuje odwołanie.

Inne informacje:

  • Wniosek CEIDG-1 dotyczy osoby fizycznej, podlegającej wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika Urzędu Skarbowego. Wniosek zawiera oświadczenie o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych; zgłoszenie albo zmianę zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, oświadczenie o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników.
  • Działalność będzie mógł zawiesić przedsiębiorca niezatrudniający pracowników oraz przedsiębiorca zatrudniający wyłącznie pracowników przebywających na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie wychowawczym lub urlopie rodzicielskim, niełączących korzystania z urlopu rodzicielskiego z wykonywaniem pracy u pracodawcy udzielającego tego urlopu. Przedsiębiorca wpisany do CEIDG może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na czas nieokreślony. Minimalny okres zawieszenia musi trwać 30 dni wyjątkiem lutego). Wniosek o zawieszenie można złożyć w dowolnym terminie.
  • W przypadku wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej zawieszenie wykonywania działalności gospodarcze jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez wszystkich wspólników.

Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (nie z rodziny) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17,00 zł.

Pobierz formularz, instrukcje