Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urzędu Miasta Piły (Archiwum)
Bip - Strona główna

Rada Miasta

Urząd Miasta

Oświadczenia majątkowe

Załatwianie spraw w Urzędzie

Ogłoszenia i komunikaty »

Prawo lokalne

Przetargi na nieruchomości i ruchomości gminne

Konkursy ofert

Zagospodarowanie przestrzenne

Nabór na stanowiska

Jednostki organizacyjne

Jednostki pomocnicze-Osiedla »

Budżet i mienie Gminy

Raporty o stanie Gminy Piła »

Organizacje pozarządowe

Strategie i programy »

Ochrona środowiska

Informacja publiczna

Konsultacje z mieszkańcami »

Spisy Powszechne

Wybory Powszechne

Zgromadzenia publiczne

Działalność lobbingowa

Polityka prywatności »

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Dostępność

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html
Strona główna » Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej » GKM/15

Karty usług - Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: GKM/15

Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


WYGAŚNIĘCIE LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO
TAKSÓWKĄ


Urząd Miasta Piły
Plac Staszica 10
64-920 Piła
 
 
 
Sprawa prowadzona przez
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
KARTA USŁUG nr GKM/15
 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 916).

Wymagane dokumenty:

  1. Odręcznie sporządzony wniosek do Prezydenta Miasta Piły o wygaszenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, zawierający:
    • imię i nazwisko przedsiębiorcy;
    • adres siedziby przedsiębiorcy;
    • numer boczny taksówki;
    • dzień likwidacji działalności.
  2. Oryginał licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką (niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o cofnięciu licencji stała się ostateczną) lub oświadczenie przedsiębiorcy o zagubieniu bądź zniszczeniu licencji.

Opłaty:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Rejestracja Zarobkowego Przewozu Osób, Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 8 lub Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7a.

Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – Rejestracja Zarobkowego Przewozu Osób, Sala Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 8.

Kontakt:
tel. 67 210 42 77, e-mail: edg@um.pila.pl

Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Pile za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły w terminie 14 dni, licząc od daty otrzymana decyzji.

Inne informacje:

  1. Licencja wygasa w razie:
    1. upływu okresu, na który została udzielona;
    2. zrzeczenia się jej, z wyjątkiem sytuacji, kiedy zostało wszczęte postępowanie o cofnięciu licencji;
    3. śmierci posiadacza licencji;
    4. likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu została udzielona.
  2. W razie śmierci osoby fizycznej posiadającej licencję organ, który jej udzielił, na wniosek osoby, która złożyła wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, wyraża zgodę, w drodze decyzji administracyjnej, na wykonywanie uprawnień wynikających z licencji przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od daty śmierci posiadacza tej licencji.
  3. Organ, który udzielił licencji, przenosi na wniosek, w drodze decyzji administracyjnej, uprawnienia z niej wynikające w razie:
    1. śmierci osoby fizycznej posiadającej licencję i wstąpienia na jej miejsce spadkobiercy, w tym również osoby fizycznej będącej wspólnikiem w szczególności spółki jawnej lub spółki komandytowej;
    2. połączenia, podziału lub przekształcenia, zgodnie z odrębnymi przepisami, przedsiębiorcy posiadającego licencję, pod warunkiem spełnienia przez przedsiębiorcę, przejmującego uprawnienia wynikające z licencji, wymagań określonych dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie licencji.

Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (nie z rodziny) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17,00 zł.