Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. nr 142 poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, z 2003r. nr 214, poz.1806, Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2002r. Nr 153, poz.1271, z 2004r. nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 214, poz.1806, z 2005r. Nr 172, poz.1441, z 2006r. Nr 17, poz.128, z 2005r. Nr 175 poz.1457 z 2006r. Nr 181, poz.1337, z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180 poz.111, Nr 223, poz.1458 z 2009r. Nr 52, poz.420), art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 236, poz.2008, z 2006r. Nr 146, poz.1042, Nr 180, poz.1495 z 2008r. Nr 223, poz.1464, z 2009r. Nr 18, poz.97, Nr 79, poz.666, Nr 92, poz.753)