Struktura organizacyjna Urzędu
R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y
URZĘDU MIASTA PIŁY
R o z d z i a ł 1
Postanowienia ogólne
§ 1. | Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Piły, zwany dalej Regulaminem, określa: | |
1) | zakres działania i zadania Urzędu Miasta Piły, zwanego dalej Urzędem; | |
2) | zasady funkcjonowania Urzędu; | |
3) | organizację Urzędu oraz zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych wydziałów w Urzędzie. | |
§ 2. | Ilekroć w Regulaminie jest mowa o: | |
1) | Mieście – należy przez to rozumieć Gminę Piła; | |
2) | Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miasta Piły; | |
3) | Wydziale – należy przez to rozumieć Wydział w Urzędzie Miasta Piły lub komórkę organizacyjną równorzędną wydziałowi lub działającą na prawach referatu; | |
4) | Prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Piły; | |
5) | Zastępcy Prezydenta - należy przez to rozumieć Zastępcę Prezydenta Miasta Piły; | |
6) | Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Piła; | |
7) | Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Piła. | |
§ 3. | Siedzibą Urzędu jest Miasto Piła. |
R o z d z i a ł 2
Zakres działania i zadania Urzędu
§ 4.1. | Urząd stanowi aparat pomocniczy Prezydenta, jako organu wykonawczego Miasta oraz zapewnia Radzie warunki do wypełniania funkcji organu stanowiącego i kontrolnego Miasta. | |
2. | Urząd jest jednostką organizacyjną Miasta, przy pomocy której Prezydent wykonuje: | |
1) | zadania własne Miasta; | |
2) | zadania z zakresu administracji rządowej, zlecone Miastu na mocy ustaw; | |
3) | zadania z zakresu administracji rządowej wykonywane na podstawie porozumień; | |
4) | zadania należące do właściwości innych jednostek samorządu terytorialnego przejęte na podstawie zawartych porozumień. | |
§ 5.1. | Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Miasta w wykonywaniu ich zadań i kompetencji, a w szczególności do zadań Urzędu należy: | |
1) | przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Miasta; | |
2) | wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy; | |
3) | zapewnienie organom Miasta możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków; | |
4) | przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Miasta oraz innych aktów organów Miasta; | |
5) | realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Miasta; | |
6) | zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji; | |
7) | prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu; | |
8) | wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności przechowywanie akt i przekazywanie akt do archiwum; | |
9) | realizacja obowiązków i uprawnień dotyczących Urzędu jako pracodawcy. |
R o z d z i a ł 3
Zasady funkcjonowania Urzędu
§ 6. | Urząd działa w oparciu o następujące zasady: | |
1) | praworządności; | |
2) | służebności wobec społeczności lokalnej; | |
3) | racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym; | |
4) | jednoosobowego kierownictwa; | |
5) | jawności; | |
6) | kontroli wewnętrznej; | |
7) | podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne Wydziały oraz wzajemnego współdziałania. | |
§ 7. | Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu: | |
1) | działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania; | |
2) | obowiązani są służyć Miastu i Państwu; | |
3) | działają w zgodzie z postanowieniami Kodeksu Etyki Pracowników Urzędu Miasta Piły. | |
§ 8. | Gospodarując środkami publicznymi Urząd zapewnia ich wydatkowanie w sposób celowy i oszczędny, dążąc do uzyskania możliwie najlepszych efektów. | |
§ 9.1. | Kierownikiem Urzędu jest Prezydent. | |
2. | Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy dwóch Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika; | |
3. | Prezydent wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu; | |
4. | Prezydent na czas swojej nieobecności powierza swoje obowiązki wyznaczonemu Zastępcy Prezydenta; | |
5. | Zastępcy Prezydenta wykonują zadania wyznaczone przez Prezydenta. W zakresie powierzonych zadań i nadzorowanych Wydziałów zapewniają kompleksowe rozwiązywanie problemów Miasta i kontrolują działalność Wydziałów realizujących te zadania; | |
6. | Sekretarz w zakresie ustalonym przez Prezydenta organizuje pracę Urzędu i zapewnia sprawne jego funkcjonowanie; | |
7. | Skarbnik realizuje i nadzoruje politykę finansową Miasta oraz prowadzoną w jej ramach gospodarkę finansową; | |
8. | Wydziały realizują zadania wynikające z Regulaminu oraz inne zadania wyznaczone przez Prezydenta. | |
§ 10. | Nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta oraz uprawnienia wynikające z praw udziałowych lub z akcji spółek z udziałem Miasta sprawuje Prezydent przy pomocy Zastępców Prezydenta oraz właściwych wydziałów Urzędu. | |
§ 11. | W celu zapewnienia realizacji przez Urząd zadań o szczególnym znaczeniu dla Miasta, Prezydent może w drodze zarządzenia, powołać zespół zadaniowy wraz z koordynatorem lub pełnomocnika określając ich zadania i uprawnienia. |
R o z d z i a ł 4
Organizacja Urzędu
Oddział 1
Postanowienia ogólne i zadania wspólne wydziałów
§ 12.1. | W skład struktury organizacyjnej Urzędu wchodzą następujące Wydziały, używające przy znakowaniu akt oznaczenia: | ||
– Wydział Organizacyjny | (Or) | ||
– Wydział Finansowy, w tym: | |||
a) Referat do spraw Podatków i Opłat Lokalnych | (FnP) | ||
b) Referat do spraw Budżetu | (FnB) | ||
c) Referat do spraw Księgowości Urzędu | (FnK) | ||
– Wydział Inwestycji i Nadzoru | (IN) | ||
– Wydział Gospodarki Komunalnej | (GK) | ||
– Wydział Architektury | (A) | ||
– Wydział Gospodarki Nieruchomościami, w tym: | |||
a) Referat Terenowo-Prawny | (GNT) | ||
b) Referat Obrotu Nieruchomościami | (GNO) | ||
c) Referat Gospodarki Gruntami | (GNG) | ||
– Wydział Spraw Obywatelskich | (SO) | ||
w tym Kancelaria Tajna | (KT) | ||
– Wydział Oświaty | (O) | ||
– Wydział Spraw Lokalowych | (SL) | ||
– Wydział Kultury i Sportu | (KiS) | ||
– Wydział Gospodarczy | (G) | ||
w tym Kancelaria Główna Urzędu | (GKG) | ||
– Wydział Promocji i Rozwoju | (PiR) | ||
– Miejska Pracownia Urbanistyczna | (PU) | ||
– Wydział Zarządzania Kryzysowego | (ZK) | ||
2. | W skład Urzędu wchodzą również następujące komórki organizacyjne, równorzędne Wydziałom: | ||
– Urząd Stanu Cywilnego | (USC) | ||
– Straż Miejska | (SM) | ||
– Zespół Radców Prawnych | (RP) | ||
3. | Ponadto w skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne działające na prawach odrębnych referatów: | ||
– Biuro Rady Miasta | (BRM) | ||
– Biuro Zamówień Publicznych | (BZP) | ||
– Biuro Kontroli | (BK) | ||
– Biuro Informatyki | (BINF) | ||
– Biuro Funduszy Europejskich | (BFE) | ||
– Biuro Nadzoru Właścicielskiego | (BNW) | ||
4. | W skład Urzędu wchodzi również samodzielne stanowisko – Audytor Wewnętrzny. | ||
5. | W wydziałach funkcjonują Pełnomocnicy, realizujący wyodrębnione zadania; w zakresie objętym pełnomocnictwem podlegli bezpośrednio Prezydentowi. | ||
§ 13.1. | W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze: | ||
1) | Sekretarz; | ||
2) | Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i jeden zastępca; | ||
3) | Skarbnik pełniący jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Finansowego oraz Główny Księgowy Jednostki w randze Zastępcy Naczelnika Wydziału Finansowego; | ||
4) | Naczelnik Wydziału Inwestycji i Nadzoru i jeden zastępca; | ||
5) | Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i jeden zastępca; | ||
6) | Naczelnik Wydziału Architektury i jeden zastępca; | ||
7) | Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i jeden zastępca pełniący jednocześnie funkcję kierownika Referatu Terenowo-Prawnego; | ||
8) | Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i jeden zastępca; | ||
9) | Naczelnik Wydziału Oświaty i jeden zastępca; | ||
10) | Naczelnik Wydziału Spraw Lokalowych i jeden zastępca; | ||
11) | Naczelnik Wydziału Kultury i Sportu; | ||
12) | Naczelnik Wydziału Gospodarczego i jeden zastępca; | ||
13) | Naczelnik Wydziału Promocji i Rozwoju i jeden zastępca; | ||
14) | Naczelnik Miejskiej Pracowni Urbanistycznej i jeden zastępca; | ||
15) | Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i jeden zastępca. | ||
2. | Stanowiskami kierowniczymi w Urzędzie ponadto są: | ||
1) | Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i dwóch zastępców; | ||
2) | Komendant Straży Miejskiej i jeden zastępca; | ||
3) | Kierownicy następujących komórek organizacyjnych: | ||
a) Biura Rady Miasta; | |||
b) Biura Zamówień Publicznych; | |||
c) Biura Informatyki; | |||
d) Biura Funduszy Europejskich; | |||
e) Referatu do spraw Podatków i Opłat Lokalnych; | |||
f) Kancelarii Głównej Urzędu; | |||
g) Referatu do spraw Budżetu; | |||
h) Referatu do spraw Księgowości Urzędu; | |||
i) Referatu Obrotu Nieruchomościami; | |||
j) Referatu Gospodarki Gruntami; | |||
k) Biura Nadzoru Właścicielskiego. | |||
§ 14. | Do zadań osób pełniących funkcje kierownicze należy: | ||
1) | kierowanie pracą podległej komórki organizacyjnej; | ||
2) | nadzór nad terminowym i rzetelnym załatwianiem spraw przez pracowników; | ||
3) | nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy oraz przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych; | ||
4) | informowanie przełożonego o stanie wykonania zadań; | ||
5) | okresowa ocena podległych pracowników; | ||
6) | wnioskowanie do przełożonego w sprawie wyróżnień oraz kar porządkowych dla podległych pracowników; | ||
7) | sprawowanie nadzoru w zakresie gospodarowania środkami publicznymi; | ||
8) | wykonywanie dla potrzeb przełożonego czynności z zakresu nadzoru merytorycznego nad gminnymi jednostkami organizacyjnymi i podmiotami gospodarczymi według właściwości; | ||
9) | współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego w zakresie zadań obronnych; | ||
10) | przedkładanie przełożonemu propozycji zmian w funkcjonowaniu Urzędu. | ||
§ 15.1. | Wydziały są zobowiązane do współdziałania w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji. | ||
2. | Do wspólnych zadań Wydziałów należy w szczególności: | ||
1) | opracowywanie materiałów do projektu budżetu Gminy oraz realizacja zadań ujętych w budżecie; | ||
2) | opracowywanie wniosków i realizacja przyjętych programów rzeczowych zadań społeczno-gospodarczych; | ||
3) | realizacja dochodów budżetowych; | ||
4) | sprawowanie nadzoru w zakresie gospodarowania środkami publicznymi; | ||
5) | stosowanie szczegółowych procedur kontroli wydatków dokonywanych ze środków publicznych, zgodnie z planem i harmonogramem; | ||
6) | przestrzeganie unormowań i terminów wynikających z określonych zasad rachunkowości; | ||
7) | opracowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Prezydenta oraz realizowanie podjętych uchwał i zarządzeń; | ||
8) | przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski parlamentarzystów i radnych oraz skargi, interwencje i wnioski mieszkańców; | ||
9) | przygotowywanie okresowych ocen i analiz oraz informacji i sprawozdań wynikających z odrębnych przepisów a także na polecenie Prezydenta; | ||
10) | ochrona informacji niejawnych klasyfikowanych oraz innych chronionych odrębnymi ustawami; | ||
11) | realizowanie zasad i trybu dostępu do informacji publicznej; | ||
12) | stosowanie unormowań wewnętrznych, obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt, zasad dotyczących wewnętrznego ich obiegu, archiwizowanie akt; | ||
13) | prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów ustawy prawo zamówień publicznych w porozumieniu z Kierownikiem Biura Zamówień Publicznych; | ||
14) | wykonywanie nadzoru i kontroli w zakresie działania wydziału; | ||
15) | współpraca w zakresie udostępniania informacji poprzez Biuletyn Informacji Publicznej, w szczególności przez nadzór nad zakresem, treścią i aktualnością przekazywanych do wprowadzenia informacji; | ||
16) | wnioskowanie o zmiany w budżecie; | ||
17) | prowadzenie postępowania administracyjnego lub sądowego w sprawie przymusowego ściągnięcia należności gminy w zakresie spraw wydziału lub komórki organizacyjnej Urzędu; | ||
18) | sprawowanie nadzoru nad mieniem gminnym w zakresie realizowanych zadań; | ||
19) | nadzór i kontrola nad wykorzystaniem udzielonych z budżetu dotacji oraz ich rozliczanie w zakresie zadań realizowanych przez wydziały lub komórki organizacyjne Urzędu. |
Oddział 2
Zadania poszczególnych wydziałów i komórek równorzędnych
§ 16.1. | Wydział Organizacyjny wykonuje zadania własne związane w szczególności: | |
1) | z zapewnieniem prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd; | |
2) | z zapewnieniem sprawnej organizacji pracy i funkcjonowania Urzędu; | |
3) | z obsługą posiedzeń zwoływanych przez Prezydenta z wyłączeniem posiedzeń Zgromadzeń Wspólników Spółek Gminnych; | |
4) | z procesem tworzenia, organizacją i funkcjonowaniem gminnych jednostek pomocniczych; | |
5) | z zapewnieniem sprawnej pracy sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta, rejestrowaniem korespondencji kierowanej do Prezydenta; | |
6) | z prowadzeniem spraw związanych z systemem ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, Funduszem Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Funduszem Pracy i realizacją obowiązków płatnika składek i podatku dochodowego od osób fizycznych; | |
7) | z prowadzeniem spraw wynagrodzeń i zasiłków z ubezpieczenia społecznego; | |
8) | z racjonalnym gospodarowaniem kadrami i funduszem płac; | |
9) | z prowadzeniem spraw związanych z umowami o dzieło i umowami zlecenia; | |
10) | z całokształtem spraw osobowych pracowników Urzędu; | |
11) | z ewidencją i rozliczaniem czasu pracy; | |
12) | z całokształtem spraw osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem jednostek oświaty i zdrowia; | |
13) | z koordynowaniem procesu szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników; | |
14) | z ewidencją, nadzorem i koordynowaniem rozpatrywania skarg i wniosków; | |
15) | z prowadzeniem spraw związanych z przyjmowaniem ustnych oświadczeń ostatniej woli; | |
16) | z prowadzeniem spraw związanych z upoważnieniami i pełnomocnictwami; | |
17) | z prowadzeniem rejestru zarządzeń Prezydenta Miasta Piły i Kierownika Urzędu Miasta Piły; | |
18) | z prowadzeniem rejestru statutów i regulaminów organizacyjnych gminnych jednostek organizacyjnych; | |
19) | z obsługą tablicy obwieszczeń własnych; | |
20) | z przeglądem i stałym monitoringiem Kodeksu Etyki Pracowników Urzędu Miasta Piły; | |
21) | z monitoringiem systemu Katalogu usług świadczonych przez Urząd Miasta Piły; | |
22) | ze wspieraniem i upowszechnianiem idei samorządowej; | |
23) | z prowadzeniem spraw związanych z członkostwem Gminy Piła w związkach i stowarzyszeniach jednostek samorządu terytorialnego. | |
2. | W zakresie zadań zleconych Wydział Organizacyjny odpowiedzialny jest w szczególności za: | |
1) | przyjmowanie i wywieszanie pism sądowych i obwieszczeń; | |
2) | organizację przeprowadzania spisów powszechnych; | |
3) | organizację przeprowadzania wyborów prezydenta, wyborów do Sejmu i Senatu oraz samorządowych, referendum. | |
§ 17.1. | Wydział Finansowy wykonuje zadania przy pomocy: | |
1) | Referatu do spraw Podatków i Opłat Lokalnych; | |
2) | Referatu do spraw Budżetu; | |
3) | Referatu Księgowości Urzędu. | |
2. | Do zadań Referatu do spraw Podatku i Opłat Lokalnych należy: | |
1) | przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych; | |
2) | przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych; | |
3) | prowadzenie postępowania podatkowego dotyczącego wymiaru podatków i opłat lokalnych; | |
4) | prowadzenie postępowania zabezpieczającego wykonanie zobowiązań (hipoteki, zastaw skarbowy) w zakresie należności pieniężnych Urzędu; | |
5) | podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej i sądowej świadczeń pieniężnych; | |
6) | wydawanie zaświadczeń przewidzianych w odrębnych przepisach; | |
7) | przygotowywanie informacji o zakresie stosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach; | |
8) | przygotowywanie danych do sprawozdań finansowych; | |
9) | prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości. | |
3. | Do zadań Referatu do spraw Budżetu należy: | |
1) | opracowanie procedury uchwalania budżetu oraz szczegółowości materiałów planistycznych towarzyszących projektowi budżetu; | |
2) | przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami; | |
3) | opracowywanie Wieloletnich Prognoz Finansowych dla miasta; | |
4) | informowanie Wydziałów merytorycznych o wysokości środków zabezpieczonych w projekcie budżetu w celu opracowania planów finansowych; | |
5) | dokonywanie analizy, weryfikacji i przygotowywanie do zatwierdzenia jednostkowych planów finansowych; | |
6) | opracowywanie układu wykonawczego budżetu; | |
7) | sporządzanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych; | |
8) | przygotowywanie projektów uchwał i zarządzań w sprawie zmian w budżecie miasta i harmonogramie dochodów i wydatków; | |
9) | przekazywanie środków finansowych dla gminnych jednostek organizacyjnych w celu realizacji zadań określonych w budżecie dla podmiotów realizujących zadania własne gminy; | |
10) | dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej sprawozdań finansowych gminnych jednostek budżetowych; | |
11) | sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu miasta i innych wymaganych prawem oraz z zakresu realizacji planu dochodów i wydatków zadań zleconych; | |
12) | sporządzanie rocznego bilansu budżetu miasta oraz bilansu skonsolidowanego Gminy; | |
13) | odprowadzanie na rachunek Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu realizowanych dochodów budżetu państwa; | |
14) | prowadzenie obsługi finansowej z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych, pożyczek z funduszy pozabudżetowych i innych źródeł zewnętrznych; | |
15) | opracowywanie analiz zdolności kredytowych i innych analiz finansowych; | |
16) | prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej budżetu miasta; | |
17) | prowadzenie ewidencji syntetycznej projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i współpraca w tym zakresie z innymi Wydziałami; | |
18) | przygotowywanie projektów uchwał dotyczących budżetu, nieprzypisanych do zadań innych Wydziałów; | |
19) | przygotowywanie projektów i procedur dotyczących rachunkowości budżetu; | |
20) | współpraca z Biurem Informatyki w sprawie publikacji danych w BIP; | |
21) | przygotowywanie innych, niezbędnych danych i zestawień na polecenie kierownika jednostki. | |
4. | Do zadań Referatu Księgowości Urzędu należy: | |
1) | prowadzenie rejestru obcych dowodów księgowych (faktur, rachunków, not) i przekazywanie ich do Wydziałów merytorycznych celem dokonania czynności kontrolnych; | |
2) | sprawowanie wtórnej kontroli gospodarki finansowej w zakresie formalno - rachunkowym oraz jej zgodności z planem i harmonogramem wydatków; | |
3) | dokonywanie płatności (sporządzanie przelewów); | |
4) | realizacja wydatków Urzędu Miasta na podstawie prawidłowo przygotowanych i przekazanych do Wydziału Finansowego dowodów księgowych; | |
5) | prowadzenie ewidencji księgowej dochodów (syntetycznej i analitycznej); | |
6) | prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta; | |
7) | obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, sum depozytowych; | |
8) | rozliczanie kosztów podróży krajowych i zagranicznych oraz rozliczanie zaliczek służbowych; | |
9) | prowadzenie rozliczenia rachunkowo – kasowego inkasentów; | |
10) | sprawdzanie terminowości wpłat należności przez dłużników; | |
11) | dokonywanie rozliczeń podatników i kontrahentów z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości. | |
12) | ewidencja druków ścisłego zarachowania; | |
13) | przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu rachunkowości Urzędu; | |
14) | wystawianie faktur, prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów dla celów rozliczeń podatkowych oraz sporządzanie deklaracji VAT; | |
15) | ewidencja księgowa majątku Gminy; | |
16) | sporządzanie sprawozdań finansowych. | |
5. | Pracami Referatów kierują Kierownicy podlegli służbowo Naczelnikowi Wydziału. | |
§ 18. | Wydział Inwestycji i Nadzoru wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z zapewnieniem prawidłowej rozbudowy systemów infrastruktury technicznej i społecznej; | |
2) | z zapewnieniem opracowania koncepcji układu ulicznego i strefowania uzbrojenia w poszczególne media dla osiedli mieszkaniowych miasta Piły; | |
3) | z koordynowaniem wykonawstwa inwestycji o znaczeniu lokalnym i zapewnieniem prawidłowej realizacji zadań w tym zakresie; | |
4) | z proponowaniem zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych w poszczególnych latach; | |
5) | z przygotowywaniem materiałów dla przeprowadzenia przetargu na wybór jednostki projektowej dla zadań przewidzianych do realizacji, przeprowadzaniem przetargów i zawarciem umów z jednostkami projektowymi; | |
6) | z przygotowaniem na podstawie opracowanej dokumentacji materiałów do przeprowadzenia przetargu na wybór wykonawcy robót, uczestniczeniem w przetargach i przygotowywaniem projektów umów z wykonawcami; | |
7) | z nadzorem merytorycznym i finansowym nad realizacją inwestycji, odbiorem oraz rozliczeniem zadań zakończonych; | |
8) | ze współpracą z wydziałami, gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz podmiotami odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury; | |
9) | z przygotowywaniem projektu planu inwestycji do budżetu na rok najbliższy oraz przygotowywaniem wieloletniego programu inwestycyjnego; | |
10) | z zapewnieniem efektywnego wykorzystywania środków finansowych, przeznaczonych na realizację zadań wydziału; | |
11) | z koordynacją i nadzorem w zakresie lokalnych inicjatyw inwestycyjnych; | |
12) | ze sporządzaniem sprawozdań z zakresu działania wydziału; | |
13) | ze współdziałaniem z Miejską Pracownią Urbanistyczną w trybie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności składanie wniosków do projektów planów w zakresie wynikającym z zadań wydziału. | |
§ 19.1. | Wydział Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania własne związane w szczególności: | |
1) | z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz oraz współpracą z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie; | |
2) | ze sprawowaniem nadzoru nad właściwym stanem technicznym komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz utrzymaniem gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej sfery komunalnej; | |
3) | z zapewnieniem należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenach gminnych; | |
4) | z ochroną środowiska i przyrody oraz gospodarką wodną, w tym dotyczące w szczególności: | |
a) Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, | ||
b) gospodarki odpadami; | ||
5) | z nadzorem nad gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz podmiotami wykonującymi zadania gminy w niżej wymienionym zakresie: | |
a) funkcjonowania targowisk; | ||
b) zaopatrzenia w wodę, w tym do gaszenia pożarów i oczyszczaniem ścieków komunalnych; | ||
c) zaopatrzenia w ciepło; | ||
d) oświetlania miejsc publicznych i dróg; | ||
e) funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego; | ||
f) funkcjonowania gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacją ruchu drogowego; | ||
g) zieleni gminnej; | ||
h) cmentarzy gminnych; | ||
i) schroniska dla zwierząt i szaletów; | ||
6) | ze współdziałaniem z Miejską Pracownią Urbanistyczną w trybie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności składanie wniosków do projektów planów w zakresie wynikającym z zadań wydziału. | |
2. | W zakresie zadań zleconych Wydział odpowiedzialny jest za organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi. | |
§ 20. | Wydział Architektury wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z wydawaniem wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Piły; | |
2) | z wydawaniem wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego; | |
3) | z prowadzeniem rejestru obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; | |
4) | z prowadzeniem archiwum oryginałów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: obowiązujących, nie obowiązujących i uchylonych; | |
5) | z przygotowywaniem projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: | |
a) dla terenów zabudowanych – samodzielnie, | ||
b) dla terenów nie zabudowanych lub dla których trwa sporządzanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – we współpracy z Miejską Pracownią Urbanistyczną; | ||
6) | z rejestrowaniem w odrębnych rejestrach: | |
a) decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, | ||
b) decyzji o warunkach zabudowy, | ||
c) przesłanych odpisów decyzji innych organów wydających decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, które dotyczą zagospodarowania terenu; | ||
7) | z wydawaniem zaświadczeń o przeznaczeniu terenu, zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego; | |
8) | z wydawaniem zaświadczeń o zgodności zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; | |
9) | z przygotowywaniem opinii wstępnych projektów podziału nieruchomości; | |
10) | z opiniowaniem terenów i obiektów przeznaczonych do wydzierżawienia lub sprzedaży – we współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami; | |
11) | z oceną rodzajów terenów w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; | |
12) | z innymi opiniami z zakresu gospodarki i ładu przestrzennego; | |
13) | ze współdziałaniem z Wydziałem Promocji i Rozwoju w zakresie programowania rozwoju infrastruktury społecznej i technicznej miasta Piły oraz w zakresie procedury wydawania zezwoleń na tworzenie i działanie wielkopowierzchniowych obiektów handlowych; | |
14) | ze współdziałaniem z Wydziałem Inwestycji i Nadzoru w zakresie planowania infrastruktury technicznej w mieście; | |
15) | ze współdziałaniem z Wydziałem Gospodarki Komunalnej w zakresie planowania infrastruktury technicznej oraz ochrony środowiska; | |
16) | ze współdziałaniem z Miejską Pracownią Urbanistyczną w trybie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności składanie wniosków do projektów planów w zakresie wynikającym z zadań wydział. | |
§ 21.1. | Wydział Gospodarki Nieruchomościami wykonuje zadania przy pomocy: | |
1) | Referatu Terenowo-Prawnego; | |
2) | Referatu Obrotu Nieruchomościami; | |
3) | Referatu Gospodarki Gruntami. | |
2. | Do zadań Referatu Terenowo-Prawnego należy: | |
1) | opracowywanie danych do projektu budżetu Gminy w zakresie dochodów i wydatków; | |
2) | nadzór i sporządzanie opisowych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy w zakresie pracy Wydziału; | |
3) | prowadzenie spraw i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym dysponowaniem ustalonymi w budżecie środkami finansowymi związanymi z działalnością Wydziału; | |
4) | realizacja zadań związanych z prowadzeniem spraw organizacyjnych Wydziału; | |
5) | prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem wstępnych projektów podziału nieruchomości gminnych; | |
6) | obsługa mapy numerycznej Piły; | |
7) | prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i nadawaniem numeracji porządkowej nieruchomościom w Pile; | |
8) | prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych dla celów podatkowych; | |
9) | przygotowywanie przetargów na usługi geodezyjne; | |
10) | ewidencja nieruchomości gminnych; | |
11) | rozgraniczanie nieruchomości; | |
12) | przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego i decyzji administracyjnych wydawanych przez organy Gminy wspólnie z pracownikami Wydziału; | |
13) | prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem wniosków do sądu w sprawach cywilnych i postępowaniu windykacyjnym; | |
14) | występowanie w procesach cywilnych w sprawach: postępowań spadkowych, zasiedzenia, darowizny i zrzeczenia. | |
3. | Pracami Referatu kieruje Zastępca Naczelnika Wydziału. | |
4. | Do zadań Referatu Obrotu Nieruchomościami należy: | |
1) | przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących zbywania nieruchomości Gminy Piła; | |
2) | analiza obrotu nieruchomościami Gminy Piła oraz możliwości ich zagospodarowania; | |
3) | prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą: | |
a) nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w trybie przetargowym, | ||
b) udziałów w nieruchomościach zabudowanych lub niezabudowanych w trybie przetargu lub bezprzetargowym, | ||
c) nieruchomości przeznaczonych na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych w trybie przetargu lub bezprzetargowym, | ||
d) nieruchomości niezbędnych do racjonalnego korzystania z budynku mieszkalnego, w przypadku gdy posadowiony jest na działce nie spełniającej wymogów działki budowlanej, | ||
4) | prowadzenie całości spraw związanych ze zbywaniem lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Piła na rzecz ich najemców; | |
5) | prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości Gminy Piła z zastosowaniem bonifikaty; | |
6) | prowadzenie całości spraw związanych z oddaniem w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła; | |
7) | prowadzenie całości spraw związanych z darowizną nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła; | |
8) | prowadzenie całości spraw związanych ze zbywaniem domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Piła; | |
9) | wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tytułu nabycia lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego w systemie ratalnym; | |
10) | wydawanie, na wniosek właściciela nieruchomości, zaświadczeń o zgodzie na wykreślenie z księgi wieczystej hipotek, ciężarów i ograniczeń wpisanych na rzecz Gminy Piła; | |
11) | sprzedaż prawa własności nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła na rzecz użytkowników wieczystych, będących osobami fizycznymi lub osobami prawnymi; | |
12) | prowadzenie spraw związanych z żądaniem zwrotu udzielonej bonifikaty; | |
13) | prowadzenie całości spraw związanych z użyczaniem nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła, w tym przygotowanie projektów umów użyczenia i nadzorowanie przestrzegania warunków tych umów; | |
14) | prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości: | |
a) na cele inwestycji miejskich, | ||
b) do zasobu Gminy na wniosek właścicieli w związku z przeznaczeniem nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele inwestycyjne, | ||
c) wykupy pod drogi gminne i ustalanie odszkodowania za drogi przejęte z mocy prawa, | ||
15) | prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości Gminy na nieruchomości innych osób ( prawnych i fizycznych) w związku z roszczeniami tych osób o regulacje stanu prawnego; | |
16) | prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem nieruchomości za zaległości podatkowe w oparciu o ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa; | |
17) | prowadzenie spraw w zakresie uwłaszczenia w trybie art. 204 i 207 ustawy o gospodarce nieruchomościami; | |
18) | prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia; | |
19) | prowadzenie spraw związanych z postępowaniem regulacyjnym nieruchomości wynikającym z przepisów ustawy o stosunku Państwa Polskiego do kościołów rożnych wyznań; | |
20) | prowadzenie dokumentacji akt przekazywanych do archiwum zakładowego; | |
21) | współpraca z Miejską Pracownią Urbanistyczną, Wydziałem Architektury, Wydziałem Finansowym, Wydziałem Inwestycji i Nadzoru, Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej, Zarządem Dróg i Zieleni w Pile, a także Pilskim Towarzystwem Budownictwa Mieszkalnego w sprawach związanych z wykonywaniem zadań należących do zakresu działania referatu. | |
5. | Pracami Referatu kieruje Kierownik Referatu podległy służbowo Naczelnikowi Wydziału. | |
6. | Do zadań Referatu Gospodarki Gruntami należy: | |
1) | prowadzenie całości spraw związanych w wydzierżawianiem i wynajmowaniem gruntów Gminy Piła, | |
2) | naliczanie opłat za bezumowne korzystanie z gruntów Gminy Piła, | |
3) | wyrażanie zgody na czasowe zajęcie terenu dla potrzeb wykonywania inwestycji, | |
4) | prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu, | |
5) | uwzględnianie wszystkich zmian związanych z obrotem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Piła i ustalenie na dzień 1 stycznia danego roku płatników opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, | |
6) | rejestracja użytkowników wieczystych gruntów gminnych i wysokości opłat rocznych z tym związanych ( przypisy opłat), | |
7) | realizacja wniosków w sprawie udzielenia bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, | |
8) | realizacja wniosków w sprawie odroczenia terminów płatności opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, | |
9) | aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości Gminy Piła, | |
10) | przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, | |
11) | ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, powstałego w wyniku jej podziału lub na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej, | |
12) | ustalenie rent planistycznych związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w przypadku uchwalenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, | |
13) | prowadzenie spraw związanych z roszczeniami właścicieli nieruchomości wynikającymi z obniżenia wartości użytkowej ich nieruchomości wskutek uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, | |
14) | prowadzenie spraw związanych z obsługą wspólnot mieszkaniowych, | |
15) | przyjmowanie zakładowych budynków mieszkalnych na podstawie ustawy z dnia 12.10.1994 r. o zasadach przekazywania zakładowych budynków mieszkalnych przez przedsiębiorstwa państwowe oraz ustawy z dnia 08.09.2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” - dot. budynków PKP, | |
16) | ustanawianie służebności drogowych i gruntowych na nieruchomościach Gminy Piła, | |
17) | wydawanie decyzji o ustanawianiu trwałego zarządu, wygaszaniu zarządu lub przekazaniu zarządu między jednostkami, | |
18) | prowadzenie spraw z wniosku spółdzielni mieszkaniowych o wyrównanie terminów wieczystego użytkowania w oparciu o ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych, | |
19) | prowadzenie spraw związanych z zadaniami gospodarki rolnej i wodno-melioracyjnej, | |
20) | wydawanie zaświadczeń dla celów emerytalno-rentowych o pracy w gospodarstwie rolnym, | |
21) | prowadzenie dokumentacji akt przekazywanych do archiwum zakładowego, | |
22) | współpraca z Miejską Pracownią Urbanistyczną, Wydziałem Architektury, Wydziałem Finansowym, Wydziałem Inwestycji i Nadzoru oraz Zarządem Dróg i Zieleni w Pile w sprawach prawidłowego wykonywania zadań należących do zakresu działania referatu. | |
7. | Pracami Referatu kieruje Kierownik Referatu podległy służbowo Naczelnikowi Wydziału. | |
§ 22.1. | Wydział Spraw Obywatelskich wykonuje zadania własne związane w szczególności: | |
1) | ze współpracą i nadzorem merytorycznym nad Ośrodkiem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; | |
2) | z realizowaniem zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych, będących w kompetencji Wydziału; | |
3) | z prowadzeniem Kancelarii Tajnej Urzędu; | |
4) | z koordynowaniem zadań ochrony zdrowia i opieki społecznej w zakresie zadań Miasta; | |
5) | z przesyłaniem zawiadomień do Głównego Inspektora Informacji Finansowej zgodnie z ustalona procedurą. | |
2. | W zakresie zadań zleconych Wydział odpowiedzialny jest za: | |
1) | realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych; | |
2) | realizowanie zadań wynikających z ordynacji wyborczych; | |
3) | aktualizację stałego rejestru wyborców; | |
4) | realizowanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej; | |
5) | udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz dokonywanie kontroli wynikających z ustawy o zbiórkach publicznych; | |
6) | postępowanie w sprawach zgromadzeń; | |
7) | realizowanie zadań wynikających z ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań. | |
3. | W strukturze organizacyjnej Wydziału działa Kancelaria Tajna. | |
4. | Przy Wydziale działa Pełnomocnik do spraw Informacji Niejawnych, który wykonuje zadania związane: | |
1) | z zapewnieniem przestrzegania przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych; | |
2) | ze współpracą z administratorem bezpieczeństwa informacji systemów informatycznych w Urzędzie Miasta Piły w celu ochrony systemów i sieci; | |
3) | z nadzorowaniem i koordynowaniem pracy Pionu Ochrony. | |
Pełnomocnik do spraw Informacji Niejawnych podlega bezpośrednio Prezydentowi Miasta Piły. | ||
§ 23. | Wydział Oświaty wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z prowadzeniem spraw w zakresie zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych oraz żłobków; | |
2) | z podejmowaniem działań zapewniających kadrowe, organizacyjne i materialne warunki funkcjonowania żłobków, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz innych szkół i placówek prowadzonych przez Miasto; | |
3) | z kształtowaniem sieci gminnych jednostek oświatowych; | |
4) | z zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych gminnych jednostek oświatowych; | |
5) | z zapewnieniem nadzoru nad obsługą ekonomiczno – finansową gminnych jednostek oświatowych i żłobków; | |
6) | z kreowaniem polityki oświatowej; | |
7) | z kompleksem zagadnień osobowych dyrektorów gminnych jednostek oświatowych i żłobków; polityką kadrową; | |
8) | ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad podległymi jednostkami oświatowymi i żłobkami w zakresie posiadanego mienia i realizowanych zadań; | |
9) | z zapewnieniem dzieciom w wieku 6 lat miejsca w przedszkolu ze względu na obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne; | |
10) | ze współdziałaniem z organem nadzoru przy ocenianiu dyrektorów gminnych jednostek oświatowych; | |
11) | z prowadzeniem ewidencji placówek niepublicznych, spraw w zakresie udzielania i rozliczania dotacji dla tych placówek; | |
12) | z przydzielaniem pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i słuchaczy według obowiązujących przepisów, rozliczaniem tej pomocy i egzekwowaniem nienależnie pobranych świadczeń; | |
13) | z nadzorem nad przygotowaniem i prowadzeniem w placówkach oświatowych i żłobkach remontów, modernizacji i inwestycji; | |
14) | z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz bezpieczeństwem przeciwpożarowym w określonym zakresie; | |
15) | z kontrolą realizacji obowiązku nauki w tym prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucji; | |
16) | z dofinansowywaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników; | |
17) | z prowadzeniem spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej; | |
18) | ze sporządzaniem zbiorczych wewnętrznych sprawozdań budżetowych i finansowych jednostek i zakładów budżetowych oświaty; | |
19) | ze współdziałaniem z Miejską Pracownią Urbanistyczną w trybie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności składanie wniosków do projektów planów w zakresie wynikającym z zadań wydziału; | |
20) | z prowadzeniem indywidualnych kart wyposażenia pracowników (odzież ochronna, narzędzia). | |
§ 24.1. | Wydział Spraw Lokalowych wykonuje zadania własne związane w szczególności: | |
1) | z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem Miasta (lokalami mieszkalnymi i socjalnymi) oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie nad Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile; | |
2) | ze współdziałaniem z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie kreowania polityki czynszowej w odniesieniu do lokali mieszkalnych i lokali socjalnych i przygotowywaniem projektów zarządzeń Prezydenta w tych sprawach; | |
3) | ze współdziałaniem z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi; | |
4) | ze współdziałaniem z Wydziałem Promocji i Rozwoju w zakresie określania polityki mieszkaniowej w zasobach komunalnych; | |
5) | ze współdziałaniem z Pilskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego z zakresie realizacji gminnego budownictwa mieszkaniowego; | |
6) | z przydziałem lokali mieszkalnych i lokali socjalnych; | |
7) | z zamianą "z urzędu" wcześniej przydzielonych lokali mieszkalnych; | |
8) | z adaptacją pomieszczeń niemieszkalnych na cele mieszkaniowe; | |
9) | z potwierdzaniem uprawnień do zajmowanego lokalu mieszkalnego; | |
10) | z regulowaniem uprawnień do zajmowanego lokalu mieszkalnego po zgonie dotychczasowego najemcy; | |
11) | z wykonywaniem egzekucji w sprawach lokalowych, w których prawomocne orzeczenia sądowe i ostateczne decyzje administracyjne orzekające opróżnienie lokalu zapadły przed 12 listopada 1994 r.; | |
12) | z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych, wstrzymywaniem wypłaty dodatków mieszkaniowych i anulowaniem decyzji o wstrzymaniu wypłaty, sporządzaniem list wypłat i przelewów bankowych oraz kontrolą realizacji obowiązków związanych z pobieraniem dodatku mieszkaniowego w tym egzekucja nienależnie pobranych świadczeń; | |
13) | z wypłatą odszkodowań przez Gminę Piła z tytułu niedostarczenia lokalu socjalnego na realizację wyroku sądowego orzekającego eksmisję; | |
14) | z występowaniem Gminy Piła w charakterze interwenienta ubocznego w procesach sądowych, w których może zostać orzeczony wyrok eksmisyjny; | |
15) | ze współdziałaniem z Miejskim Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Pile w zakresie przekwalifikowań lokali mieszkalnych na lokale socjalne, w celu przeznaczenia ich na realizację wyroków eksmisyjnych; | |
16) | z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży, w tym zezwoleń jednorazowych i dokonywanie przypisów i odpisów należności budżetu oraz ich egzekucja; | |
17) | z ustalaniem dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności. | |
2. | W zakresie zadań zleconych Wydział odpowiedzialny jest za wydawanie decyzji dotyczących zajęcia na cele przejściowego zakwaterowania sił zbrojnych budynków, pomieszczeń i terenów oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu w tych sprawach. | |
§ 25. | Wydział Kultury i Sportu wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z realizowaniem zadań wynikających z ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz z ustawy o kulturze fizycznej; | |
2) | z realizowaniem polityki samorządu w zakresie tworzenia, prowadzenia i likwidacji placówek kultury i sportu; | |
3) | z organizowaniem obchodów świąt państwowych i lokalnych; | |
4) | z prowadzeniem ewidencji placówek upowszechniania kultury; | |
5) | z koordynowaniem współpracy podległych placówek, nadzorem nad ich działaniami; | |
6) | z opracowywaniem planów finansowo-merytorycznych Wydziału w zakresie kultury, sportu i współpracy zagranicznej; | |
7) | z tworzeniem warunków materialnych dla upowszechniania kultury, sportu i rekreacji oraz nadzorem nad prawidłowym i racjonalnym ich wykorzystaniem; | |
8) | ze współdziałaniem z Wojewódzkim Oddziałem Służby Ochrony Zabytków – Delegatura w Pile w zakresie konserwacji zabytków i miejsc pamięci narodowej; | |
9) | z organizowaniem współpracy placówek kultury i sportu z placówkami oświaty i wychowania; | |
10) | z wydawaniem zezwoleń na organizacje imprez masowych w zakresie kultury i sportu; | |
11) | z promowaniem najciekawszych i najwartościowszych przedsięwzięć kulturalnych i sportowych; | |
12) | z promowaniem (w tym międzynarodowym) miasta poprzez kulturę i sport; | |
13) | z opracowywaniem projektów i realizacją współpracy z zagranicą w zakresie wymiany kulturalnej; | |
14) | ze współpracą z prasą, radiem i telewizją w celu informowania społeczeństwa o pracach Prezydenta Miasta Piły; | |
15) | z koordynowaniem współpracy z zagranicą, finansowaniem kosztów współpracy; | |
16) | ze współdziałaniem z różnymi podmiotami na rzecz integracji z Unią Europejską, w zakresie kultury i sportu; | |
17) | ze współdziałaniem z Miejską Pracownią Urbanistyczną w trybie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności składanie wniosków do projektów planów w zakresie wynikającym z zadań wydziału. | |
§ 26.1. | Wydział Gospodarczy wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z utrzymaniem budynku Urzędu i pomieszczeń wykorzystywanych przez pracowników; | |
2) | z zapewnieniem prawidłowych warunków pracy; | |
3) | z wdrażaniem informatyki do pracy Urzędu w zakresie techniczno–zaopatrzeniowym, | |
4) | z zapewnieniem prawidłowej działalności archiwum; | |
5) | z zabezpieczeniem materiałów biurowych i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Urzędu; | |
6) | z organizowaniem w/g odrębnego trybu i czasu pracy pracowników obsługi, zespołu gońców i rozliczaniem efektywności pracy tych pracowników; | |
7) | z ewidencjonowaniem pozostałych środków trwałych i książek fachowych w użytkowaniu; | |
8) | z prowadzeniem Punktu Informacyjnego i Kancelarii Głównej Urzędu Miasta Piły; | |
9) | ze sprawami socjalnymi pracowników w tym nadzór nad wydatkowaniem środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; | |
10) | z wykonywaniem czynności usługowych w związku z organizowaniem sesji, narad itp.; | |
11) | z zapewnieniem niezbędnego bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej; | |
12) | z realizowaniem kompleksu zadań służby BHP; | |
13) | z zapewnieniem technicznych warunków ochrony obiektu Urzędu; | |
14) | z prowadzeniem dokumentacji środków transportowych własnych i prywatnych do celów służbowych; | |
15) | z zapewnieniem warunków funkcjonowania jednostek pomocniczych Miasta; | |
16) | z prowadzeniem dokumentacji zużycia materiałów budowlanych zakupionych na potrzeby remontów bieżących; | |
17) | z prowadzeniem indywidualnych kart wyposażenia pracowników (odzież ochronna, narzędzia); | |
18) | z prenumeratą Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego i Dziennika Urzędowego Województwa Wielkopolskiego oraz prasy, a także zakup książek fachowych dla potrzeb Urzędu. | |
2. | W strukturze organizacyjnej Wydziału działa Kancelaria Główna Urzędu, do której zadań należy: | |
1) | przyjmowanie prasy oraz korespondencji kierowanej do Urzędu i Prezydenta; | |
2) | rejestrowanie korespondencji w odpowiednich dziennikach korespondencyjnych; | |
3) | rozdzielanie korespondencji i przekazywanie jej do odpowiednich komórek organizacyjnych, w tym korespondencji kierowanej do Prezydenta – do Sekretariatu; | |
4) | rozdzielanie i przekazywanie prasy; | |
5) | pośredniczenie w wewnętrznym obiegu dokumentów; | |
6) | wysyłanie korespondencji zwykłej i specjalnej. | |
3. | Pracami Kancelarii Kieruje Kierownik Kancelarii podległy służbowo Naczelnikowi Wydziału. | |
§ 27.1. | Wydział Promocji i Rozwoju wykonuje zadania własne związane w szczególności: | |
1) | z gromadzeniem informacji statystycznych o mieście, analizowaniem tendencji rozwojowych miasta, zlecaniem i koordynacją badań statystycznych i marketingowych miasta; | |
2) | z udziałem w opracowywaniu i monitorowaniu realizacji strategii rozwoju miasta i programów rozwojowych; | |
3) | z kreowaniem pożądanego wizerunku miasta: | |
a) przygotowywanie i upowszechnianie wydawnictw promocyjnych, informacji prasowych, reklam, | ||
b) prowadzenie kampanii reklamowych miasta, | ||
c) prezentacja miasta na targach, wystawach, konferencjach, | ||
d) zarządzanie i aktualizacja strony internetowej miasta www.pila.pl, | ||
4) | z promocją gospodarczą miasta: | |
a) przygotowywanie i promocja oferty inwestycyjnej, | ||
b) udział w targach gospodarczych, | ||
c) promocja lokalnych przedsiębiorców, | ||
d) koordynacja prac Rady Rozwoju Miasta, | ||
e) współpraca z organizacjami gospodarczymi, | ||
5) | z promocją walorów i potencjału turystycznego miasta; | |
6) | z koordynacją współpracy z organizacjami pozarządowymi; | |
7) | z prowadzeniem spraw związanych z organizacja prac społecznie użytecznych; | |
8) | z koordynowaniem udzielania przez gminę pomocy publicznej, przygotowywaniem programów pomocowych, monitoringiem oraz przygotowywaniem sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej; | |
9) | z wydawaniem zezwoleń na przewozy osób taksówkami osobowymi; | |
10) | z wydawaniem zezwoleń na tworzenie i działanie wielkopowierzchniowych obiektów handlowych; | |
11) | ze współdziałaniem z Miejską Pracownią Urbanistyczną w trybie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Piły, w szczególności składanie wniosków do projektów planów w zakresie wynikającym z zadań wydziału. | |
2. | W zakresie zadań zleconych Wydział odpowiedzialny jest za: | |
1) | prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej podmiotów osób fizycznych. | |
§ 28. | Miejska Pracownia Urbanistyczna wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z analizą stanu zagospodarowania przestrzennego Miasta, uzbrojenia terenu oraz stanu i funkcjonowania środowiska przyrodniczego i kulturowego; | |
2) | z analizą wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym prowadzeniem rejestru wniosków; | |
3) | z opracowaniami ekofizjograficznymi; | |
4) | ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta; | |
5) | z koordynowaniem i obsługą działań związanych z trybem formalno – prawnym sporządzania miejscowych planów; | |
6) | z opracowaniem prognoz sporządzanych do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; | |
7) | z opracowywaniem projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz przekazywaniem materiałów związanych z tymi planami i oryginałów planów – do Wydziału Architektury; | |
8) | z opracowaniem koncepcji zagospodarowania nieruchomości wymagających wydzielenia dróg publicznych o ile ich rozgraniczenie nie wynika z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (współpraca z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami); | |
9) | ze współdziałaniem z Wydziałem Architektury w zakresie ustalania warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; | |
10) | ze współdziałaniem z Wydziałem Promocji i Rozwoju w zakresie programowania procesów rozwoju infrastruktury społecznej i technicznej Miasta; | |
11) | współdziałaniem z Wydziałem Inwestycji i Nadzoru oraz Wydziałem Gospodarki Komunalnej w zakresie planowania infrastruktury technicznej Miasta; | |
12) | z analizami zmian w zagospodarowaniu przestrzennym w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych; | |
13) | z obsługą techniczno-biurową Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. | |
§ 29. | Wydział Zarządzania Kryzysowego wykonuje zadania związane z ustalaniem zadań, kontrolą ich realizacji oraz koordynacją i kierowaniem działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć związanych z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym i sprawami obronnymi, a w szczególności: | |
1) | z planowaniem, organizowaniem, koordynowaniem wykonywania zadań w w/w zakresie; | |
2) | z przygotowaniem i zapewnieniem działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach; | |
3) | z planowaniem, organizowaniem i koordynowaniem ćwiczeń, szkoleń i treningów; | |
4) | z opracowaniem planu obrony cywilnej, gminnego planu reagowania kryzysowego, planu operacyjnego funkcjonowania Miasta; | |
5) | z koordynowaniem przedsięwzięć wynikających z poszczególnych planów realizowanych przez Wydziały Urzędu; | |
6) | z przygotowaniem do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej; | |
7) | z przygotowaniem i organizacją ewakuacji ludności i zabezpieczenia mienia na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze; | |
8) | z planowaniem świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej oraz zaopatrzeniem jednostek obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i urządzenia niezbędne do wykonywania zadań i zapewnieniem odpowiednich warunków ich przechowywania, konserwacji, remontu i wymiany; | |
9) | z zapewnieniem dostaw wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych; | |
10) | z koordynowaniem działań i współpracą z instytucjami, jednostkami organizacyjnymi, przedsiębiorcami, organizacjami, inspekcjami i służbami oraz z terenowymi organizacjami administracji wojskowej; | |
11) | z integrowaniem sił obrony cywilnej oraz innych służb w tym sanitarno-epidemiologicznych, społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska; | |
12) | ze współuczestniczeniem w opiniowaniu projektów prawa miejscowego dotyczącego obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań w przedmiotowym zakresie; | |
13) | z opracowywaniem informacji dotyczących realizowanych zadań; | |
14) | z koordynowaniem realizacji zadań nałożonych na instytucje, jednostki organizacyjne, podmioty gospodarcze przez Szefa Obrony Cywilnej Miasta; | |
15) | z ustalaniem wykazu instytucji, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie Miasta i przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz spraw obronnych; | |
16) | z nadzorem nad ochroną przeciwpożarową w stosunku do gminnych jednostek organizacyjnych, ochroną przeciwpożarową, ochroną przeciwpowodziową; | |
17) | z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego; | |
18) | z organizacją i zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Głównego Stanowiska Kierowania Prezydenta Miasta; | |
19) | z obsługą kancelaryjno-biurową Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego; | |
20) | z realizacją zadań Stałego Dyżuru Prezydenta Miasta na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa; | |
21) | z zapewnieniem pełnienia całodobowego dyżuru w celu przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego. | |
§ 30. | Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z rejestracją urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób; | |
2) | ze sporządzaniem aktów stanu cywilnego i prowadzeniem ksiąg stanu cywilnego; | |
3) | ze sporządzaniem i wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń; | |
4) | z przechowywaniem i konserwacją ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych; | |
5) | z przyjmowaniem oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego; | |
6) | z wykonywaniem zadań wynikających z konkordatu i innych ustaw które dały możliwość zawierania małżeństw wyznaniowych ze skutkami w prawie polskim; | |
7) | ze stwierdzaniem legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa; | |
8) | ze wskazywaniem kandydata na opiekuna prawnego; | |
9) | z dokonywaniem zmian imion i nazwisk; | |
10) | z ustalaniem pisowni imion i nazwisk. | |
§ 31.1. | Straż Miejska w Pile wykonuje zadania w szczególności: | |
1) | określone w ustawie o strażach gminnych oraz w przepisach odrębnych w tym aktach prawa miejscowego; | |
2) | związane z prowadzeniem indywidualnych kart wyposażenia pracowników (sorty mundurowe). | |
2. | Szczegółową strukturę organizacyjną określa Regulamin Straży Miejskiej w Pile nadawany przez Radę w drodze uchwały. | |
§ 32. | Biuro Rady Miasta wykonuje zadania związane z obsługą Rady, a w szczególności: | |
1) | z koordynowaniem działań dotyczących terminowego przekazywania materiałów na posiedzenia rady i komisji stałych Rady Miasta Piły; | |
2) | z prowadzeniem list obecności radnych z sesji i komisji Rady Miasta Piły; | |
3) | z przygotowaniem informacji w sprawie przyjęcia protokołu z obrad poprzedniej sesji; | |
4) | z przygotowaniem informacji w sprawie interpelacji i zapytań radnych; | |
5) | z prowadzeniem zbioru i rejestru uchwał Rady Miasta Piły; | |
6) | z prowadzeniem zbioru i rejestru przepisów gminnych – aktów prawa miejscowego; | |
7) | ze sporządzeniem protokołów z posiedzeń Rady Miasta Piły oraz stałych komisji Rady Miasta Piły; | |
8) | z przekazywaniem uchwał Rady Miasta Piły, interpelacji, wniosków i zapytań radnych Prezydentowi Miasta Piły i właściwym Wydziałom Urzędu Miasta Piły; | |
9) | z przekazywaniem uchwał Rady Miasta Piły Wojewodzie Wielkopolskiemu; | |
10) | z przekazywaniem uchwał do Regionalnej Izby Obrachunkowej; | |
11) | z przekazywaniem uchwał – aktów prawa miejscowego Wojewodzie Wielkopolskiemu celem publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego; | |
12) | z przygotowywaniem projektów uchwał w sprawach organizacyjnych Rady Miasta Piły; | |
13) | z prowadzeniem ewidencji radnych Rady Miasta Piły; | |
14) | z prowadzeniem ewidencji osób wyróżnionych tytułem Honorowego Obywatela Miasta Piły; | |
15) | ze sporządzeniem list wypłat diet radnym i przewodniczącym rad i zarządów osiedli; | |
16) | z prowadzeniem dokumentacji wydatków z budżetu Rady Miasta Piły; | |
17) | z prowadzeniem dokumentacji wydatków z budżetu Młodzieżowej Rady Miasta; | |
18) | z przekazywaniem uchwał, porządków obrad i protokołów z obrad sesji, planów pracy Rady i stałych komisji Rady Miasta Piły do umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej; | |
19) | z wyborami ławników. | |
§ 33.1. | Zespół Radców Prawnych świadczy pomoc prawną dla Urzędu i Rady, zgodnie z ustawą o radcach prawnych. | |
2. | Pomoc prawną koordynuje radca prawny wyznaczony przez Prezydenta. | |
§ 34. | Biuro Zamówień Publicznych wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z realizacją ustawy prawo zamówień publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, | |
2) | ze szkoleniem i nadzorowaniem działań Wydziałów w tym zakresie. | |
§ 35. | Audytor Wewnętrzny wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z niezależnym badaniem procesów zarządzania i kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Piły; | |
2) | z czynnościami doradczymi, w tym składanie wniosków, mające na celu usprawnianie funkcjonowania Urzędu. | |
Audytor Wewnętrzny podlega bezpośrednio Prezydentowi Miasta Piły. | ||
§ 36. | Biuro Kontroli wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z przeprowadzaniem kontroli przestrzegania przez Urząd Miasta Piły oraz podległe Prezydentowi Miasta Piły i nadzorowane przez Prezydenta Miasta Piły jednostki organizacyjne Gminy Piła, realizacji procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków; wymienione kontrole obejmują, w każdym roku, co najmniej 5% wydatków podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych; | |
2) | z przeprowadzaniem innych niż w/w, zlecone przez Prezydenta Miasta Piły, kontrole finansowe dotyczące prowadzenia gospodarki finansowej i jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. | |
§ 37. | Biuro Informatyki wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z utrzymaniem i rozwojem sieci, sprzętu i programów informatycznych oraz zapewnieniem bezpieczeństwa w tym zakresie; | |
2) | z budowaniem i aktualizowaniem sytemu przekazywania informacji publicznej (BIP) oraz strony internetowej Urzędu; | |
3) | z gospodarowaniem sprzętem komputerowym i oprogramowaniem; | |
4) | z prowadzeniem ewidencji zużycia materiałów do sprzętu komputerowego Urzędu; | |
5) | z prowadzeniem nadzoru nad realizacją umów dotyczących eksploatacji systemów komputerowych; | |
6) | z modernizacją istniejących i wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w Urzędzie; | |
7) | z przeprowadzaniem szkoleń pracowników Urzędu w zakresie obsługi aplikacji biurowych i wdrożonych systemów. | |
§ 38. | Biuro Funduszy Europejskich wykonuje zadania związane w szczególności: | |
1) | z gromadzeniem informacji o programach i funduszach europejskich; | |
2) | z inicjowaniem i koordynacją działań związanych z pozyskiwaniem na rzecz gminy funduszy europejskich; | |
3) | ze współpracą z administracją rządową, samorządową, związkami i stowarzyszeniami gmin w zakresie pozyskiwania funduszy europejskich; | |
4) | z monitorowaniem projektów samorządowych współfinansowanych środkami UE; | |
5) | z koordynowaniem i monitorowaniem procedur obiegu dokumentów dotyczących projektów realizowanych z udziałem funduszy unijnych. | |
§ 39. | Biuro Nadzoru Właścicielskiego wykonuje zadania związane w szczególności z: | |
1. | Funkcjonowaniem spółek z udziałem Miasta, w tym: | |
1) | prowadzenie rejestrów spółek; | |
2) | prowadzenie wykazu członków zarządów spółek oraz rad nadzorczych; | |
3) | analiza sprawozdań finansowych spółek z udziałem miasta; | |
4) | składanie Prezydentowi Miasta informacji z działalności spółek z udziałem miasta; | |
5) | współpraca ze spółkami z udziałem miasta prowadzącymi działalność na mieniu komunalnym; | |
6) | prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i przekształcaniem spółek z udziałem miasta (przygotowywanie koncepcji, szczegółowych planów oraz nadzór) oraz zbywanie i nabywanie udziałów; | |
7) | analiza efektywności działania spółek prawa handlowego, w których miasto posiada udziały lub akcje, analiza efektywności gospodarowania majątkiem; | |
8) | przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących spółek. | |
2. | Analizą efektywności gospodarowania powierzonym majątkiem przez jednostki organizacyjne, w tym: | |
1) | analiza dochodów z mienia; | |
2) | analiza stopnia wykorzystania mienia; | |
3) | analiza stanu nieruchomości. |
R o z d z i a ł 5
Postanowienia końcowe
§ 40. | Integralną część Regulaminu stanowią załączniki określające: | |
1) | strukturę Urzędu, | |
2) | zasady podpisywania pism i decyzji. |
Pliki do pobrania:
Struktura organizacyjna Urzędu
Zasady podpisywania pism i decyzji