Informacja
dla użytkowników posiadających wyroby zawierające azbest
na terenie miasta Piły
Informuję wszystkich użytkowników posiadających wyroby zawierające azbest na terenie miasta Piły zarówno osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami jak i osoby prawne, że istnieje obowiązek pisemnego zgłaszania właściwym organom informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania wyrobów zawierających azbest – art. 162 ust. 3, 4 i 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219).
Osoby prawne informację składają do Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami stosowną informację przedkładają Prezydentowi Miasta Piły.
Wzór dokumentu, na którym przedkłada się informację, został określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji i urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się na podstawie spisu z natury w dwóch egzemplarzach:
Informację sporządza się corocznie.
Osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami, które dotąd nie złożyły powyższej Informacji zobowiązuje się do jej złożenia niezwłocznie.
Osoby prawne postępują zgodnie z wyżej wymienionymi punktami, ale organem właściwym jest Marszałek Województwa Wielkopolskiego.
Wzór dokumentu, stanowiący załącznik do niniejszej informacji, jest do pobrania na stronie internetowej Urzędu Miasta Piły pod adresem: /subcontent.php?cms_id=727 lub w Biurze Obsługi Klienta - Informacja (parter) Urzędu.
Miejsce składania dokumentu - Urząd Miasta Piły, Plac Staszica 10, Kancelaria Główna, pokój 7A (parter).
Informacji w przedmiotowej sprawie udziela pracownik Urzędu Miasta Piły: