Jedną z form aktywnego udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie jest prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych.
Obowiązek prowadzenia publicznie dostępnych wykazów danych wynika z postanowień zawartych w art. 21 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i dotyczy wszystkich organów zobowiązanych na mocy prawa do udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie.
Prezydent Miasta Piły prowadzi w formie elektronicznej publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie. Za pomocą ww. narzędzia publikowane są karty zawierające informacje o wymienionych w art. 21 ust. 2 i 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie dokumentach, które wpłynęły oraz zostały wytworzone w Urzędzie Miasta Piły.
Publicznie dostępny wykaz danych prowadzony przez Prezydenta Miasta Piły jest bazą danych o dokumentach zgromadzonych w urzędzie, w tym o: wnioskach o wydanie decyzji i o decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach, prognozach oddziaływania na środowisko, projektach miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Publicznie dostępny wykaz danych Urzędu Miasta Piły prowadzony jest obecnie za pomocą witryny Ekoportal, dostępnej pod adresem (https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?urzad=Urząd+Miasta+Piły).