Załącznik do ZARZĄDZENIA NR Or I/0151/64/2003

PREZYDENTA MIASTA PIŁY

z dnia 27 stycznia 2003 r.

Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 12 przy ul. Świerkowej 19 w Pile.

ze zm.) uchwalam:

§ 1

Kandydata na stanowisko dyrektora szkoły podstawowej wyłania się w drodze konkursu. Konkurs organizuje i ogłasza w imieniu Gminy, Prezydent Miasta zwany dalej organizatorem konkursu.

§ 2

Konkurs ogłasza się poprzez:

§ 3

Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie następuje w formie pisemnej.

§ 4

Do zgłoszenia kandydat winien załączyć:

§ 5

Uczestnikiem konkursu może być osoba, która spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać osoby zajmujące stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w przedszkolach oraz w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz.U. z 1999r.Nr 14 poz.126 z póź. zm.), w szczególności:

  1. posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym lub wyższe wykształcenie zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym oraz kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej. Jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym.
  2. posiada ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania lub kurs z zakresu zarządzania oświatą, jeżeli kurs nadaje kwalifikacje w sposób określony w przepisach w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
  3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
  4. w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska uzyskał co najmniej dobrą ocenę pracy w przedszkolu lub szkole (placówce) lub pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej,
  5. posiada potwierdzone aktualnym świadectwem lekarskim warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej.

§ 6

Organizator konkursu jest zobowiązany umożliwić kandydatom zapoznanie się z działalnością Szkoły Podstawowej nr 12 w Pile oraz z regulaminem konkursu.

§ 7

W celu przeprowadzenia konkursu, Prezydent Miasta powołuje Komisję Konkursową w składzie:

  1. trzech przedstawicieli organu prowadzącego,
  2. trzech przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  3. po dwóch przedstawicieli : rady pedagogicznej , rady rodziców,
  4. jeden przedstawiciel Zarządu Oddziału ZNP.
Przewodniczącego Komisji Konkursowej wyznacza Prezydent Miasta.

§ 8

Organy i organizacje wyszczególnione w § 7 zobowiązane są zgłosić organizatorowi konkursu swoich przedstawicieli do Komisji Konkursowej i wyposażyć ich w imienne upoważnienia wydane przez organ desygnujący przedstawiciela.

§ 9

Konkurs przeprowadza się również w przypadku zgłoszenia jednego kandydata.

§ 10

Konkurs przeprowadzany jest w dwóch etapach:
I etap - bez udziału kandydatów. Komisja Konkursowa ocenia czy złożone dokumenty spełniają wymogi § 4 i § 5 regulaminu.
II etap - z udziałem kandydatów. Komisja przeprowadza indywidualne rozmowy oceniając predyspozycje kandydata na podstawie:

§ 11

  1. Rozstrzygnięcie konkursu, wskazanie kandydata na stanowisko dyrektora zapada w głosowaniu tajnym przy obecności co najmniej 3 składu komisji.
  2. Konkurs jest rozstrzygnięty, jeśli któryś z kandydatów uzyska w głosowaniu co najmniej 50% oddanych głosów.
  3. W przypadku nie rozstrzygnięcia konkursu w pierwszym głosowaniu, komisja może zarządzić drugą turę głosowania przestrzegając ustaleń zawartych w ust.2. Do drugiej tury przechodzą dwaj kandydaci z największą liczbą głosów.
  4. W przypadku, gdy dwaj kandydaci uzyskają po 50% głosów, o wyborze kandydata na stanowisko dyrektora decyduje organizator konkursu.

§ 12

W sprawach proceduralnych i formalnych komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym - zwykłą większością głosów.

§ 13

Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół podpisany przez przewodniczącego i członków komisji.

§ 14

  1. Wynik konkursu rozstrzygającego, komisja ogłasza w dniu jego zakończenia:
    1. przekazując informację ustną uczestnikom konkursu,
    2. przekazując dokumentację z postępowania konkursowego - organizatorowi.
  2. W razie zaistnienia sytuacji, o której mowa w § 11 ust.4 komisja przekazuje komplet dokumentacji z postępowania konkursowego organizatorowi z prośbą o podjęcie decyzji i powiadomienia o tym uczestników konkursu. Organizator konkursu zobowiązany jest wskazać zwycięzcę konkursu i o swojej decyzji powiadomić osoby biorące udział w postępowaniu konkursowym lub ustalić innego kandydata na podstawie § 16 regulaminu.
  3. Organizator konkursu jest zobowiązany przedstawić na piśmie kandydata na stanowisko dyrektora organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny w celu umożliwienia mu zgłoszenia ewentualnego zastrzeżenia.
  4. Powierzenie przez organ prowadzący stanowiska dyrektora szkoły podstawowej może nastąpić, jeżeli organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie zgłosi w terminie 14 dni od przed stawienia kandydata na to stanowisko, umotywowanego zastrzeżenia.
  5. Kandydatowi na stanowisko dyrektora wyłonionemu w drodze konkursu do którego organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie zgłosił zastrzeżenia, o którym mowa w ust.3 nie można odmówić powierzenia stanowiska dyrektora.

§ 15

Konkurs powinien być zakończony w terminie 30 dni licząc od daty jego ogłoszenia.

§ 16

Jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat albo w wyniku konkursu nie wyłoni się kandydata, organ prowadzący powierza to stanowisko ustalonemu przez siebie kandydatowi, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej , w stosunku do którego organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie zgłosił zastrzeżenia, o którym mowa w art.36a ust.2 ustawy o systemie oświaty.

§ 17

Zastrzeżenia dotyczące postępowania konkursowego, uczestnicy konkursu (członkowie komisji, osoby przystępujące do konkursu) mogą zgłosić w terminie 3 dni licząc od dnia posiedzenia komisji do organizatora konkursu.