Załącznik Nr 7
do Uchwały Nr XXIX/286/96
Rady Miejskiej w Pile
z dnia 24 września 1996 r.

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Zarządu określa organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Zarządu, w tym tryb podejmowania uchwał przez Zarząd.

§ 2

Zarząd jako organ wykonawczy gminy działa z zacho­waniem zasady kolegialności.

§ 3

W realizacji zadań własnych gminy Zarząd podlega Radzie Gminy, której składa sprawozdania ze swej pracy na każdej Sesji Rady.

Rozdział II
Organizacja wewnętrzna Zarządu

§ 4

Rada wybiera Zarząd Miejski spośród radnych lub spoza składu Rady, w trybie określonym w ustawie z dnia 8 mar­ca 1990 r. o samorządzie terytorialnym.

§ 5

W skład Zarządu wchodzą:

  1. Prezydent Miasta, będący jednocześnie Przewodniczą­cym Zarządu,
  2. dwóch zastępców - Wiceprezydentów Miasta,
  3. czterech członków.

§ 6

Członkostwa w Zarządzie nie można łączyć:

  1. z zatrudnieniem w administracji rządowej,
  2. z pełnieniem funkcji Przewodniczącego bądź Wiceprzewodniczącego Rady,
  3. z członkostwem w Komisji Rewizyjnej.

§ 7

  1. Do zadań Przewodniczącego Zarządu należy w szcze­gólności:
    1. organizowanie pracy Zarządu,
    2. przewodniczenie obradom Zarządu,
    3. reprezentowanie Zarządu na zewnątrz oraz wobec Rady i jej organów.
  2. Organizowanie pracy Zarządu obejmuje:
    1. przygotowanie projektu porządku obrad Zarządu,
    2. zwołanie posiedzenia Zarządu w określonym miej­scu i czasie,
    3. dostarczenie członkom Zarządu materiałów dotyczą­cych porządku obrad na 3 dni przed terminem po­siedzenia,
    4. ustalenie liczby osób zaproszonych na posiedzenie,
    5. zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej posie­dzeń Zarządu.
  3. Przewodniczenie obradom obejmuje:
    1. referowanie spraw objętych porządkiem obrad lub wyznaczenie innych członków Zarządu do zrefero­wania takich spraw,
    2. otwieranie i zamykanie dyskusji nad poszczegól­nymi punktami porządku obrad,
    3. ustalanie kolejności zabierania głosu przez uczest­ników dyskusji,
    4. zarządzanie głosowań nad dyskutowanymi kwestiami.
  4. Reprezentowanie Zarządu na zewnątrz obejmuje m.in.:
    1. przygotowanie sprawozdań z działalności Zarządu,
    2. przyjmowanie wniosków dotyczących działalności Zarządu,
    3. reprezentowanieZarządu w postępowaniach sądowych i administracyjnych, o ile z przepisów prawa lub uchwał Rady albo Zarządu nie wynika nic innego.

§ 8

  1. Przewodniczący Zarządu upoważnia swoich zastępców do trybu i zakresu sprawowania zastępstwa.
  2. Nie dotyczy to przypadków konieczności podjęcia przez Zarząd niezwłocznych działań pod nieobecność Prze­wodniczącego.
  3. Konieczność podjęcia przez Zarząd niezwłocznych działań wymaga stwierdzenia w formie uchwały Zarzą­du lub Rady.

§ 9

Do obowiązków członka Zarządu należy:

  1. udział w posiedzeniach Zarządu,
  2. realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Za­rządu,
  3. składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy na pod­stawie imiennych upoważnień, wynikających z uchwał Zarządu,
  4. realizacji zadań powierzonych przez Zarząd.

Rozdział III
Tryb pracy Zarządu

§ 10

  1. Zarząd obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej, niż raz w miesiącu.
  2. W sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, Przewodniczący Zarządu, podejmuje czynności na­leżące do kompetencji Zarządu: czynności podjęte w tym trybie wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
  3. Tryb określony w ust. 2 nie dotyczy stanowienia prze­pisów gminnych w formie zarządzeń porządkowych.

§ 11

Członkowie Zarządu mogą zostać indywidualnie zo­bowiązani uchwałą Zarządu do podejmowania określonych czynności, leżących w zakresie prawem określonych zadań Zarządu z wyłączeniem czynności polegających na podejmowaniu rozstrzygnięć.

§ 12

Sekretarz Miejski i Skarbnik Miejski biorą udział w pracach Zarządu bez prawa głosowania.

Rozdział IV
Posiedzenia Zarządu

§ 13

Posiedzenia Zarządu zwołuje oraz przewodniczy jego obradom Przewodniczący Zarządu lub upoważniony przez niego zastępca.

§ 14

  1. W posiedzeniach Zarządu uczestniczą:
    1. Prezydent Miasta, będący jednocześnie Przewodni­czącym Zarządu,
    2. dwóch zastępców - Wiceprezydentów Miasta,
    3. czterech członków,
    4. Sekretarz Miejski i Skarbnik Miejski.
  2. Do udziału w posiedzeniu Zarządu mogą zostać zapro­szone inne osoby.
  3. Przewodniczący Rady ma prawo uczestniczenia w po­siedzeniach Zarządu Miejskiego, a także przedstawia­nia własnych opinii i uwag.

§ 15

Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokoły, obsługę Zarządu w tym zakresie zabezpiecza Wydział Organiza­cyjny Urzędu Miejskiego.

§ 16

  1. Protokół z posiedzenia winien zawierać:
    1. stwierdzenie quorum,
    2. rozpatrywane zagadnienia,
    3. treść dyskusji,
    4. podejmowane rozstrzygnięcia,
    5. wyniki głosowania nad rozstrzygnięciami.
  2. Protokoły numeruje się kolejnymi liczbami arabskimi i oznaczeniem roku kalendarzowego.
  3. Do protokołu dołącza się podpisaną listę obecności członków Zarządu oraz innych osób, biorących udział w posiedzeniu, a także materiały będące przedmiotem obrad.
  4. Protokół podpisuje Przewodniczący Zarządu lub osoba przez Przewodniczącego upoważniona oraz protokolant.

§ 17

Protokoły z posiedzenia Zarządu znajdują się w Wy­dziale Organizacyjnym Urzędu Miejskiego - do wglądu dla członków Zarządu i radnych.

Rozdział V
Rozstrzygnięcia

§ 18

  1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał.
  2. Zarząd rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji, wynikające z ustaw przepisów prawnych wydanych na podstawie i w granicach upoważnień ustawowych.
  3. Oprócz uchwał, zawierających rozstrzygnięcia Zarząd może podejmować inne uchwały, zawierające w szcze­gólności opinie, oceny i stanowiska Zarządu.
  4. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Zarządu Miej­skiego, chyba że ustawa stanowi inaczej.
  5. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego.

§ 19

  1. W sprawach wymagających rozstrzygnięcia Zarządu, każdy członek Zarządu głosuje według własnego prze­konania.
  2. Po zakończeniu posiedzenia Zarząd Miejski jest zwią­zany podjętymi rozstrzygnięciami.
  3. Uchylenie ich bądź zmiana może nastąpić w drodze głosowania członków Zarządu.

§ 20

  1. O ile ustawy nie stanowią inaczej, uchwały Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu.
  2. Uchwały Zarządu będące decyzjami w sprawach z za­kresu administracji publicznej muszą zawierać imiona i nazwiska członków Zarządu, uczestniczących w ich podejmowaniu.

§ 21

  1. Uchwały Zarządu powinny być zredagowane w sposób czytelny, odzwierciedlający ich rzeczywistą treść i za­wierać w szczególności:
    1. datę i tytuł uchwały,
    2. podstawę prawną,
    3. dokładnątreść rozstrzygnięcia,
    4. określenie zobowiązanego do wykonania uchwały,
    5. termin wejścia w życie i ewentualny czas obowią­zywania.
  2. Zarząd prowadzi rejestr podjętych rozstrzygnięć oraz zbiór oryginałów uchwał. Ewidencja i dokumentacja znajdująsię w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miej­skiego.
  3. Odpisy uchwał przekazywane są właściwym jednost­kom do realizacji wiadomości.

§ 22

  1. Rejestr rozstrzygnięć jest jawny.
  2. Postanowienie ust. l nie dotyczy tych rozstrzygnięć, których ujawnieniu sprzeciwiają się obowiązujące prze­pisy prawa, a w szczególności o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej, o ochronie dóbr osobistych, o udostępnianiu akt dotyczących postępowań prowadzo­nych w trybie określonym w k.p.a.

Rozdział VI
Postanowienia końcowe

§ 23

  1. Zarząd Miejski składa Radzie sprawozdanie ze swej działalności.
  2. Przewodniczący Zarządu zapewnia przestrzeganie „Re­gulaminu".