Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Pile

Zasady podpisywania pism i decyzji

§ 1

Prezydent Miasta osobiście podpisuje:

  1. pisma okólne, regulaminy wewnętrzne,
  2. pisma związane z reprezentowaniem Miasta na zewnątrz,
  3. pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności Miasta,
  4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Wydziałów,
  5. decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
  6. decyzje z zakresu administracji publicznej podejmowane przez Zarząd,
  7. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu,
  8. pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
  9. pełnomocnictwa do reprezentowania Miasta przed sądami i organami administracji,
  10. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, posłów i senatorów,
  11. pisma kierowane do organów administracji rządowej, przedstawicielstw dyplomatycznych oraz inne, zastrzeżone do podpisu Prezydenta Miasta odrębnymi przepisami lub mające ze względu na swój charakter szczególne znaczenie.

§ 2

  1. Wiceprezydenci, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Prezydenta,
  2. Wiceprezydent wskazany do zastępowania Prezydenta w czasie jego nieobecności, podpisuje z upoważnienia Prezydenta odpowiedzi na sprawy określone w § 1,
  3. Naczelnicy wydziałów i równorzędnych komórek organizacyjnych:
    1. podpisują pisma związane z ich zakresem działania, nie zastrzeżone do podpisu Prezydenta,
    2. podpisują decyzje administracyjne ( oraz pisma ) w sprawach, do załatwiania których zostali upoważnieni przez Prezydenta,
    3. określają rodzaje pism, do podpisywania których są upoważnieni ich zastępcy lub inni pracownicy.

§ 3

Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.