Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Pile
Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 1
Prezydent Miasta osobiście podpisuje:
- pisma okólne, regulaminy wewnętrzne,
- pisma związane z reprezentowaniem Miasta na zewnątrz,
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności Miasta,
- odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Wydziałów,
- decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
- decyzje z zakresu administracji publicznej podejmowane przez Zarząd,
- pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu,
- pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
- pełnomocnictwa do reprezentowania Miasta przed sądami i organami administracji,
- odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, posłów i senatorów,
- pisma kierowane do organów administracji rządowej, przedstawicielstw dyplomatycznych oraz inne, zastrzeżone do podpisu Prezydenta Miasta odrębnymi przepisami lub mające ze względu na swój charakter szczególne znaczenie.
§ 2
- Wiceprezydenci, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Prezydenta,
- Wiceprezydent wskazany do zastępowania Prezydenta w czasie jego nieobecności, podpisuje z upoważnienia Prezydenta odpowiedzi na sprawy określone w § 1,
- Naczelnicy wydziałów i równorzędnych komórek organizacyjnych:
- podpisują pisma związane z ich zakresem działania, nie zastrzeżone do podpisu Prezydenta,
- podpisują decyzje administracyjne ( oraz pisma ) w sprawach, do załatwiania których zostali upoważnieni przez Prezydenta,
- określają rodzaje pism, do podpisywania których są upoważnieni ich zastępcy lub inni pracownicy.
§ 3
Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.