Piła: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miasta Piły
Numer ogłoszenia: 97255 - 2015; data zamieszczenia: 01.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miasta Piły.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miasta Piły w zakresie odbierania i nadawania przesyłek pocztowych, zwrotu przesyłek niedoręczonych, odbioru przesyłek listowych, paczek pocztowych, przesyłek kurierskich z siedziby Zamawiającego oraz kolportaż druków bezadresowych na terenie miasta Piły. 1. W zakres usług wchodzi przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie w obrocie krajowym i zagranicznym: a) przesyłek listowych nierejestrowanych ekonomicznych i priorytetowych, b) listowych przesyłek poleconych ekonomicznych i priorytetowych, c) przesyłek listowych rejestrowanych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), d) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), e) paczek pocztowych ekonomicznych i priorytetowych, f) przesyłek z zadeklarowaną wartością, g) przesyłek kurierskich, h) druków bezadresowych. 2. Świadczenie usług pocztowych odbywać się będzie zgodnie z przepisami: 1) ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529), 2) rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz.U. z 2013 r., poz. 545) 3) międzynarodowych przepisów pocztowych: ratyfikowanej umowy ogłoszonej w dniu 8 listopada 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 206, poz. 1494 z późn. zm.), Regulaminu Poczty Listowej Światowy Związek Pocztowy (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 744), Regulaminu dotyczącego paczek pocztowych Światowy Związek Pocztowy (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 745). 3. Zamawiający wymaga, aby usługa dostarczania przesyłek świadczona była do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresu w Polsce i za granicami kraju objętego Porozumieniem ze Światowym Związkiem Pocztowym. 4. Do obsługi Zamawiającego zostanie wyznaczona przez Wykonawcę placówka pocztowa świadcząca usługi pocztowe w pełnym zakresie wymienionym w pkt. 1, w odległości nie większej niż 3 km od siedziby Zamawiającego - 64-920 Piła, Plac Staszica 10. Każda placówka pocztowa musi być przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, oznakowana w sposób widoczny (szyldem) z nazwą i logo Wykonawcy umieszczonym na zewnątrz budynku, w którym znajduje się placówka pocztowa w sposób widoczny dla interesantów, wysokość liter w nazwie Wykonawcy - min. 7 cm. W przypadku, gdy placówka pocztowa znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność musi posiadać wyodrębnione stanowisko do obsługi klientów w zakresie usług pocztowych, oznakowane w sposób widoczny z nazwą i logo. 5. Nadawane przez Zamawiającego przesyłki pocztowe będą odbierane przez adresatów we właściwie oznakowanych placówkach pocztowych Wykonawcy zlokalizowanych co najmniej w każdej gminie na terenie kraju. Placówki pocztowe odbiorcze Wykonawcy w Mieście Pile oraz powiecie pilskim winny być czynne przynajmniej 5 dni w tygodniu, przez co najmniej osiem godzin w ciągu dnia, natomiast na pozostałym obszarze kraju 5 dni w tygodniu, przez co najmniej pięć godzin w ciągu dnia. 6. Z uwagi na specyfikę wykonywanych zadań Zamawiający informuje, że ok 85% przesyłek listowych obejmuje doręczenie pism urzędowych wobec powyższego usługi pocztowe świadczone przez Wykonawcę muszą spełniać warunki skutecznego i prawidłowego doręczenia zgodnie z kodeksem postępowania cywilnego, kodeksem postępowania karnego, kodeksem postępowania administracyjnego, ordynacją podatkową oraz spełniać warunek skutecznego doręczenia w postępowaniu prowadzonym przez sądy administracyjne. 7. Terminy doręczenia przesyłek nie mogą być dłuższe niż określone w obowiązujących przepisach, a w szczególności czas doręczenia przesyłek rejestrowanych i nierejestrowanych na terenie kraju musi wynosić: a) do pięciu dni roboczych dla przesyłki nie będącej przesyłką najszybszej kategorii; b) do trzech dni roboczych dla przesyłki będącej przesyłką najszybszej kategorii; Dla przesyłek rejestrowanych Wykonawca uzyska potwierdzenie nadania przesyłki, spełniające wymogi dokumentu urzędowego. Nadawcą przesyłki rejestrowanej, wskazanym na potwierdzeniu nadania, musi być Zamawiający. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru, niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki pocztowej ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata 14 dni, liczone od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo. W tym terminie przesyłka awizowana jest powtórnie. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny niedoręczenia (zgodnie z art 144 Kodeksu postępowania administracyjnego bądź art 150 Ordynacja Podatkowa). Usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej uważa się za niewykonaną, jeżeli doręczenie przesyłki lub zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 r., poz 1468). 8. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania bezpłatnie Zamawiającemu druków zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek krajowych i zagranicznych z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do przesyłek nadawanych i doręczanych w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji Podatkowej Zamawiający będzie wykorzystywał własne druki zwrotnego potwierdzenia odbioru. 9. Wykonawca będzie odbierał przesyłki z siedziby Zamawiającego, tj. 64-920 Piła, Plac Staszica 10, pok nr 134 (Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły), pięć razy w tygodniu - codziennie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni wolnych od pracy) w godzinach od 14.00 do 14.30. Odbioru będzie dokonywał upoważniony przedstawiciel Wykonawcy za potwierdzeniem. Wykonawca będzie dostarczał przesyłki do siedziby Zamawiającego pięć razy w tygodniu - codziennie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni wolnych od pracy) w godzinach od 08.30 do 09.30. Odbioru będzie dokonywał upoważniony przedstawiciel Zamawiającego za potwierdzeniem. 10. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą na podstawie comiesięcznych faktur, do których załączony będzie wykaz ilościowo wartościowy zrealizowanych przesyłek. Płatność nastąpi przelewem w terminie 21 dni od daty otrzymania poprawnie wystawionej faktury VAT na konto Wykonawcy wskazane w fakturze. 11. Ilości przesyłek wskazane w Załączniku nr 1A do SIWZ Formularzu Cenowym są wielkościami orientacyjnymi, przyjętymi dla celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ilości nadawanych przesyłek będą zależały od potrzeb Zamawiającego i Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o realizację usługi w wielkościach podanych w tabeli ww. Załącznika. Ceny jednostkowe za przesyłki nieopisane w specyfikacji, a nadawane przez Zamawiającego, będą określone na podstawie szczegółowego cennika usług Wykonawcy. 12. Przez przesyłki pocztowe rozumie się przesyłki listowe o wadze do 2000 g (gabaryt A i B): 1) list zwykły - przesyłka nierejestrowana, 2) list zwykły priorytetowy - przesyłka nierejestrowana będąca przesyłką najszybszej kategorii, 3) list polecony - przesyłka rejestrowana przyjęta za potwierdzeniem nadania, przemieszczaną i doręczaną w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem, 4) list polecony priorytetowy - przesyłka rejestrowana przyjęta za potwierdzeniem nadania, przemieszczaną i doręczaną w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem, najszybszej kategorii, 5) list polecony z poświadczeniem odbioru (ZPO) - przesyłka rejestrowana przyjęta za potwierdzeniem nadania i doręczona za pokwitowaniem odbioru, 6) list polecony priorytetowy z poświadczeniem odbioru (ZPO) - przesyłka rejestrowana przyjęta za potwierdzeniem nadania i doręczona za pokwitowaniem odbioru, najszybszej kategorii, 7) list z zadeklarowaną wartością - przesyłka rejestrowana, za której utratę, ubytek zawartości lub uszkodzenie, Wykonawca ponosi odpowiedzialność do wysokości wartości przesyłki podanej przez Zamawiającego. Gabaryt A - to przesyłka o wymiarach minimalnych strony adresowej 90 x 140 mm, wymiar maksymalny nie może przekroczyć wysokości 20 mm, długości 325 mm, szerokość 230 mm. Gabaryt B - to przesyłka której choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm. Maksymalnie - suma długości, szerokości i wysokości nie może być większa niż 900 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 600 mm. Przez paczki pocztowe rozumie się paczki o wadze do 20000 g (gabaryt A i B): a) paczki zwykłe - paczki rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii, b) paczki priorytetowe - paczki rejestrowe najszybszej kategorii, c) paczki z zadeklarowaną zawartością - paczki rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii za której utratę, ubytek zawartości lub uszkodzenie, Wykonawca ponosi odpowiedzialność do wysokości wartości paczki podanej przez Zamawiającego, d) paczki ze zwrotnym potwierdzeniem - paczki rejestrowane przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru. Gabaryt A - wymiar strony adresowej nie może być mniejszy niż 90 x 140 mm. Długość do 600 mm, szerokość do 500 mm, wysokość do 300 mm. Gabaryt B - przynajmniej z wymiarów przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm. 8) przesyłki kurierskie - przesyłki listowe i paczki dostarczone w terminie 24 godzin do adresata, 9) druki bezadresowe - kolportaż druków i folderów bez podanego adresu nadawcy dostarczone w terminie 3 dni od ich nadania. 13. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, priorytetowa, polecona, ZPO) na stronie adresowej przesyłki lub paczki (podanych jednocześnie w książce nadawczej). 14. Zamawiający zobowiązuje się do sporządzenia zestawień nadawanych przesyłek pocztowych oraz właściwego przygotowania umożliwiającego ich odbiór za pokwitowaniem Wykonawcy, ich doręczenie bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie z adresem przeznaczenia. 15. Opakowanie przesyłek stanowi koperta Zamawiającego, odpowiednio zabezpieczona (zaklejona). Opakowanie paczki powinno stanowić zabezpieczenie przed dostępem do zawartości oraz uniemożliwiało uszkodzenie przesyłki w czasie przemieszczania. 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości, by na nadawanych przesyłkach pocztowych lub dowodach nadania, znajdowały się dane, logo, nazwa lub oznaczenie innego podmiotu niż Zamawiający. 17. Zamawiający ma prawo zlecić usługę innemu operatorowi, a kosztami realizacji obciążyć wykonawcę, jeżeli Wykonawca nie zapewni możliwości przyjęcia przesyłek w wyznaczonym miejscu, dniu i czasie od Zamawiającego. 18. Odbioru przesyłek wychodzących dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany formularz oferty (wzór Załącznik nr 1 do SIWZ); b) wypełniony i podpisany formularz cenowy (wzór Zał. nr 1A do SIWZ); c) wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące zatrudnienia (wzór Załącznik nr 5 do SIWZ); d) wypełnione i podpisane oświadczenie o przystosowaniu placówek (wzór Załącznik nr 6 do SIWZ); e) wypełnione i podpisane zobowiązanie, zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp, że wykonawca będzie dysponował zasobami do realizacji zamówienia jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, będzie polegał na zasobach innych podmiotów (wzór Załącznik nr 8 do SIWZ); f) wyciąg ze sprawozdania Z-06 za 2014 rok wykazujący przeciętną liczbę osób zatrudnionych i ich status zatrudnienia; g) zdjęcia wszystkich placówek pocztowych z terenu miasta Piły; h) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu (w przypadku podmiotów występujących wspólnie) przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2015 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 piętro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie