Piła: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 127313 - 2014; data zamieszczenia: 12.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej realizowanego w ramach Priorytetu VI Turystyka i środowisko kulturowe, Działanie 6.1 Turystyka, Schemat I Infrastruktura turystyczna Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. 1.2. Wykonawca przeprowadzi audyt zewnętrzny ww. projektu oraz sporządzi sprawozdanie z audytu zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI. 1.3. Zakres rzeczowy badanego projektu: W ramach przedsięwzięcia powstaje w Pile ogólnodostępna infrastruktura turystyczno - rekreacyjna łącząca 4,6 km szlaku wodnego rzeki Gwdy poprzez: - budowę ciągów pieszo - rowerowych, wzdłuż lewej strony rz. Gwdy od Mostów Królewskich do kładki na wyspie miejskiej oraz od kładki na wyspie miejskiej od strony al. Niepodległości, przebudowę ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż Bulwarów Chatellerault po prawej stronie rzeki Gwdy do Placu Staszica o dł. 983,5 m wraz z elementami małej architektury; - budowę trzech przystani turystycznych na rzece Gwdzie; - zagospodarowanie turystyczno-rekreacyjne wyspy miejskiej - obejmujące przebudowę głównego placu na wyspie wraz z fontanną i przyłączami wodno-kanalizacyjnymi, budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż wschodniego i południowego brzegu wyspy o dł. 441,8 m, wykonanie i instalację elementów małej architektury, oświetlenie z przyłączem elektrycznym, rewitalizację zieleni ozdobnej oraz budowę monitoringu. Ten punkt obejmuje także budowę wielofunkcyjnego placu zabaw z siłownią. Część elementów projektu - ciąg pieszo-rowerowy od Mostów Królewskich do kładki na wyspie miejskiej, plac zabaw i siłownia zewnętrzna na wyspie oraz 3 przystanie turystyczne - zostały zrealizowane przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu. Celem projektu jest wzrost znaczenia turystyki, w tym przede wszystkim wodnej i rowerowej w rozwoju subregionu pilskiego i całej Wielkopolski. Naturalne atuty miasta, z uwagi na słabe zagospodarowanie turystyczno-rekreacyjne nie były do tej pory należycie wykorzystywane. Projekt Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej na mocy Uchwały Zarządu Województwa Wielkopolskiego został włączony do Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych dla Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. W dniu 7 stycznia 2014 roku została podpisana umowa nr UDA-RPWP.06.01.01-30-002/13-00 (zm. aneksem) o dofinansowanie niniejszego projektu w ramach Priorytetu VI Turystyka i środowisko kulturowe, Działanie 6.1 Turystyka, Schemat I Infrastruktura turystyczna Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Okres rzeczowej realizacji projektu: 01.04.2011 r. - 30.09.2014 r. Okres finansowej realizacji projektu: 27.09.2011 r. - 30.09.2014 r. Całkowita wartość projektu wg umowy z dnia 07.01.2014 r. zmienionej aneksem 1 z dnia 14.03.2014 r. wynosi 9 674 688,47 zł, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 4 871 536,76 zł. 1.4. Zakres audytu: 1.4.1. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 1.4.2. Zakres audytu powinien obejmować: a) gotowość organizacyjną beneficjenta i jego procedury wewnętrzne, b) audyt finansowy, c) audyt realizacji projektu, d) wizyta na miejscu realizacji projektu, e) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, f) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, g) wdrożenie zaleceń pokontrolnych, h) analiza powodzenia projektu. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 3 Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz przeprowadzania i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach priorytetu I Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz priorytetów II-VI. 1.4.3. Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od kwietnia 2011 roku - do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 1.4.4. Ilość dokumentacji dotyczącej projektu: - umowa o dofinansowanie - 1 szt. + aneks do umowy - 1 szt., - wnioski o płatność - 1 szt., - umowy z wykonawcami (wraz z aneksami) - ok. 30 szt., - faktury i inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości - ok. 50 szt., - ilość kont księgowych - ok. 10 kont syntetycznych bilansowych i ok. 5 kont syntetycznych pozabilansowych, - inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego. Badaniem audytowym objąć należy 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Piły Pl. Staszica 10, 64-920 Piła. 1.4.5. Funkcją audytu jest ocena prawidłowości realizacji projektu i doradztwo w zakresie polepszenia metod jego realizacji. 1.4.6. Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych; b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji; c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań; d) organizacji spotkań: otwierającego, zamykającego oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań); e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym oraz zapewnienia komunikacji w formie pisemnej; f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt 4.1. aktualnych Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl. W sprawozdaniu należy także uwzględnić jednoznaczną ocenę prawidłowości realizacji projektu wraz z uzasadnieniem, wskazanie badanych dokumentów i metod badania, rekomendacje; g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informacyjnych o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi WRPO; h) przygotowania sprawozdania z audytu w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu na nośniku CD. 1.5. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl. 1.6. Podmioty uprawnione do przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu: 1.6.1. Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach WRPO uprawnione są osoby/podmioty zatrudniające osoby: a) spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 885 ze zm., por. niżej ) oraz b) posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 1 projekt). Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje/zaświadczenie wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe. 1.6.2. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która: a) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz c) nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz d) posiada wyższe wykształcenie oraz e) posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: - Certified Internal Auditor (CIA), - Certified Government Auditing Professional (CGAP); - Certified Information Systems Auditor (CISA); - Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); - Certified Fraud Examiner (CFE); - Certification in Control Self-Assessment (CCSA); - Certified Financial Services Auditor (CFSA); - Chartered Financial Analyst (CFA), lub f) złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g) posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub h) posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona (zgodnie z odrębnymi ustawami) do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych (za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż ½ etatu, związanych z: - przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, - realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej , o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2011 r. Nr 41 poz. 214 ze zm.), - nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2012 r. poz. 82 ze zm.). 1.7. Termin realizacji zamówienia i przekazania Zamawiającemu: Wykonawca przekaże Zamawiającemu sprawozdanie z audytu w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu na nośniku CD w terminie do 19 września 2014 roku, w tym: 1.7.1. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o osiągnięciu poziomu 50% rzeczowej realizacji projektu, nie później niż na 30 dni przed upływem przed upływem terminu wskazanego w pkt. 1.7. Wykonawca rozpocznie czynności audytowe po otrzymaniu pisemnej informacji od Zamawiającego o osiągnięciu poziomu 50% rzeczowej realizacji projektu. Zaawansowanie rzeczowe przedsięwzięcia wynosi obecnie 43%. 1.7.2. Wykonawca przekaże Zamawiającemu w wersji elektronicznej projekt sprawozdania z audytu w celu naniesienia ewentualnych uwag/wniosków; 1.7.3. Zamawiający w ciągu 5 dni od otrzymania projektu sprawozdania przekaże Wykonawcy drogą elektroniczną uwagi/wnioski. 1.8. Podstawa płatności: 1.8.1. Podstawą płatności za realizację przedmiotu umowy będzie poprawnie wystawiona faktura przez Wykonawcę, w oparciu o podpisany przez obie Strony protokół zdawczo-odbiorczy. 1.8.2. Wynagrodzenie płatne przelewem w terminie do 7 dni na konto bankowe wskazane przez Wykonawcę od otrzymania przez Zamawiającego poprawnie wystawionej faktury..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty (wzór załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Dokument zawierający pisemne zobowiązanie, zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp, że wykonawca będzie dysponował zasobami do realizacji zamówienia jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, będzie polegał na zasobach innych podmiotów. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu (w przypadku podmiotów występujących wspólnie) przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanej nie osiągnięciem poziomu 50% zaawansowania rzeczowej realizacji projektu do 19 sierpnia 2014 roku. Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy Pzp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2014 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 piętro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej, współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI Turystyka i środowisko kulturowe, Działanie 6.1 Turystyka, Schemat I Infrastruktura turystyczna, ujętego w Indykatywnym Wykazie Indywidualnych Projektów Kluczowych dla Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Umowę o dofinansowanie projektu nr UDA-RPWP.06.01.01-30-002/13-00 podpisano dnia 07.01.2014 roku..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie