Piła: Budowa dróg technicznych obsługujących Specjalną Strefę Ekonomiczną oraz budowa wjazdu i zjazdu w granicach działek nr 54na28 (obręb 28) położonych przy ul. Wawelskiej.
Numer ogłoszenia: 192274 - 2014; data zamieszczenia: 06.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa dróg technicznych obsługujących Specjalną Strefę Ekonomiczną oraz budowa wjazdu i zjazdu w granicach działek nr 54na28 (obręb 28) położonych przy ul. Wawelskiej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Budowa dróg technicznych obsługujących Specjalną Strefę Ekonomiczną przy ul. Wawelskiej w Pile. 1.1 Opis przedmiotu zamówienia. Wykonanie utwardzenia pasów drogowych na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej przy ul. Wawelskiej: a) część 1- odcinek drogi o długości ok. 310,00m. Odcinek części 1 ma bezpośrednie połączenie z ulicą Wawelską poprzez wyodrębniony wlot i wylot do tej ulicy - odcinek do wykonania w całym zakresie. b) część 2- odcinek drogi o długości 359,00m - odcinek w całości do wykonania w zakresie robót przygotowawczych i ziemnych, natomiast fragment odcinek drogi o długości 15,00 m - do wykonania w zakresie robót zasadniczych. c) część 3 - odcinek drogi o długości 330,00m - odcinek do wykonania w zakresie robót przygotowawczych i ziemnych; natomiast fragment odcinek drogi o długości 15,00 m - do wykonania w zakresie robót zasadniczych 1.2 Zakres robót obejmuje w szczególności: Szczegółowy zakres zamówienia określa projekt budowlany wraz z częścią kosztorysową oraz Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi, stanowiącymi załączniki do SIWZ. 1.2.1 część 1 - odcinek drogi o długości ok. 310 m wraz z wyodrębnionym wlotem i wylotem do ul. Wawelskiej. a) roboty przygotowawcze i ziemne polegające na ścięciu i wykarczowaniu drzewa, usunięciu humusu, wywozie nadmiaru ziemi, wyrównaniu, profilowaniu i zagęszczaniu podłoża; b) roboty zasadnicze polegające na wykonaniu podsypki i podbudowy, ułożeniu nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych pełnych o wym 300x125x15cm, uzupełnieniu nawierzchni na zaokrągleniach skrzyżowań kostką betonową grub. 8cm, ułożeniu opornika betonowego na ławie betonowej, uzupełnieniu pobocza gruntem wraz z zakupem i dowiezieniem, jego uformowaniu i profilowaniu; c) oznakowanie pionowe i poziome. 1.2.2 część 2 odcinek drogi o długości 359,00 m 1. a) roboty przygotowawcze i ziemne polegające na wykarczowaniu krzewów, robotach ziemnych, wywozie nadmiaru ziemi, formowaniu nasypów oraz wyrównaniu wraz z dostawą i zakupem materiału, profilowaniu i zagęszczaniu podłoża. 1.2.3 część 2 fragment odcinka drogi o długości 15,00 m (zał. nr 2 do SIWZ) a) roboty zasadnicze polegające na wykonaniu podsypki i podbudowy, ułożeniu nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych pełnych o wym 300x125x15cm, uzupełnieniu pobocza gruntem wraz z zakupem i dowiezieniem, jego uformowaniu i profilowaniu; 1.2.4 część 3 - odcinek drogi o długości 330,00 m a) roboty przygotowawcze i ziemne polegające na robotach ziemnych, wywozie nadmiaru ziemi, formowaniu nasypów oraz wyrównaniu wraz z dostawą i zakupem materiału, profilowaniu i zagęszczaniu podłoża. 1.2.5 część 3 fragment odcinka drogi o długości 15,00 m (załącznik nr 11 do SIWZ) a) roboty zasadnicze polegające na wykonaniu podsypki i podbudowy, ułożeniu nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych pełnych o wym. 300x125x15cm, uzupełnieniu pobocza gruntem wraz z zakupem i dowiezieniem, jego uformowaniu i profilowaniu. Zamawiający będzie w posiadaniu 400 szt. płyt drogowych żelbetowych o wym. 300x125x15cm. Załadunek, rozładunek i transport tych płyt z miejscowości Nietuszkowo (ok. 23 km) wykonawca winien zapewnić i wliczyć w swojej ofercie Pozostałą ilość płyt należy we własnym zakresie zakupić, dostarczyć i wbudować. Zamawiający dopuszcza zastosowanie płyt używanych. W przypadku płyt drogowych używanych powinny odpowiadać takim parametrom technicznym (bez pęknięć, ubytków i innych uszkodzeń mechanicznych), aby pozwalały na ruch samochodów ciężarowych. 1.3 Zakres robót obejmuje również: a) sadzenie krzewów (nasadzenia zastępcze) w pasie drogowym ul. Słowackiego miedzy chodnikiem, a parkingiem. Krzewy proponowane do nasadzenia to: krzewy żywopłotowe gat. pęcherznica kalinolistna Luteus. Krzewy należy nasadzić w pasie drogowym o długości 214 mb, w pasie szerokości 0,5 m w dwóch rzędach naprzemiennie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie materiał roślinny i pomocniczy, narzędzia i sprzęt niezbędny do realizacji nasadzeń. Po zakończeniu prac Wykonawca dostarczy Zamawiającemu plan nasadzeń z opisem gatunków krzewów. 1.4 Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: a) zabezpieczenie terenu budowy; b) skuteczne zabezpieczenie terenu dróg przed ruchem do dnia uzyskania przez Zamawiającego prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego; c) wykonanie i dostarczenie w dniu odbioru końcowego inwentaryzacji powykonawczej w ilości 8 szt. wraz z kompleksową dokumentacją powykonawczą w 2 egz.; d) zapewnienie bieżącej rzetelnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej robót będących przedmiotem zamówienia; e) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z protokołu ZUD, decyzji na usunięcie krzewów; f) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu zadania oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym (np. płyta CD DVD, dysk przenośny); g) uczestnictwo w obowiązkowej kontroli PINB i nieodpłatne wykonanie wszystkich zaleceń z niej wynikających we wskazanych terminach; h) ustawienie na terenie placu budowy tablicy informacyjnej z logotypem Miasta Piły, którą Wykonawca otrzyma od Zamawiającego. Tablica o wymiarach 2x1m zawierająca w treści tytuł zadania, wartość zadania w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Treść niniejszej tablicy należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonawca musi zapewnić słupki, tak aby umocowanie tablicy było stabilne na wysokości zapewniającej jej czytelność. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nadruku na folię i przyklejenie go na tablicy pobranej od Zamawiającego. Koszt zrealizowania niniejszego punktu należy uwzględnić w tak zwanych kosztach ogólnych realizowanych robót. Po zakończeniu robót Wykonawca zwróci tablicę Zamawiającemu. Uwaga: Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 10.000,00 zł ( słownie: dziesięć tysięcy zł .)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej: dwa zadania polegające na budowie lub przebudowie ulic lub dróg o długości min. 300 m każda. oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, a także wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy , robót posiadającą wymaganymi przepisami uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej; min 3-letnie doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień oraz posiadającą aktualny wpis do właściwej Izby samorządu zawodowego,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje własnymi środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 150 tysięcy złotych (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz ofertowy zgodny z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ 2) Podwykonawstwo - informacja sporządzona wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, w szczególności w przypadku podmiotów występujących wspólnie - przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ. 4) Dokument wniesienia wadium 5) Wypełniony kosztorys ofertowy (uproszczony) wraz z załączeniem szczegółowego zestawienia zbiorczego nakładów z kosztorysu w zakresie robocizny, materiałów, urządzeń i sprzętu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: a) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; b) zmiany w wyniku działania siły wyższej lub spowodowane wystąpieniem klęski żywiołowej; c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; - konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; - zmiany spowodowane koniecznością wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; - kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; d) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych (niekorzystne),uniemożliwiającymi wykonanie przedmiotu umowy ze względów technologicznych (np. prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów), co może mieć wpływ na jakość wykonania, trwałość i zachowanie okresu gwarancji. Wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru. 2. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: a) zmianę osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu umowy na skutek np. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy lub jeżeli zmiana ta stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn, np. Rezygnacji; b) zmiana osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy może nastąpić po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego i spełnieniu przez te osoby warunków SIWZ; c) zmianę umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ; d) zmianę wynagrodzenia, będącą wynikiem dokonania rozliczeń wykonanych robót. Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy Pzp
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.um.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2014 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego Pl. Staszica 10, 64-920 Piła w pok. Nr 134, piętro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie