Piła: Pełnienie funkcji Inżyniera przy realizacji przedsięwzięcia: Przebudowa ul. 14-go Lutego wraz z odcinkiem 11-go Listopada i części Placu Konstytucji 3-go Maja
Numer ogłoszenia: 104119 - 2014; data zamieszczenia: 15.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 76833 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła, Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera przy realizacji przedsięwzięcia: Przebudowa ul. 14-go Lutego wraz z odcinkiem 11-go Listopada i części Placu Konstytucji 3-go Maja.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Obszar przedsięwzięcia zlokalizowany jest w ścisłym centrum miasta Piły. Obejmuje Plac Konstytucji 3-go Maja oraz odcinek ulicy 14-go Lutego od Placu Konstytucji 3- go Maja do części działki nr 336 i odcinek ulicy 11-go Listopada od Placu Konstytucji 3-go Maja do ulicy Piłsudskiego. Łączna długość odcinków ulic do przebudowy wynosi około 487m plus ok. 3 000 m2 powierzchni placu. 1.1. Na zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi nad ww. przedsięwzięciem składają się: 1.1.1 przebudowa Placu Konstytucji 3-go Maja obejmująca: 1. przesadzenia drzew i krzewów zgodnie z decyzjami z miejsca budowy na teren Parku na Wyspie w Pile; 2. usunięcie kolidujących z przedmiotem zamówienia krzewów i drzew oraz uczestnictwo w przekazywaniu pozyskanego drewna i sporządzaniu stosownych dokumentów; 3. demontaż starych ławek wypoczynkowych oraz koszy na śmieci i uczestnictwo w przekazywaniu pozyskanych elementów i sporządzaniu stosownych dokumentów; 4. wykonanie nawierzchni placu wraz z podbudowami zgodnie z opracowaną dokumentacją; 5. budowę fontanny wraz z wyposażeniem i kompleksowym wykonaniem wszystkich instalacji wewnętrznych i przyłączy zewnętrznych; 6. dostawę, montaż i rozruch instalacji technologii fontann dla zaprojektowanych obrazów wodnych; 7. budowę siedzisk w części południowo-zachodniej placu; 8. przeniesienie istniejącego obelisku w miejsce nowej lokalizacji; 9. wykonanie studzienki do przechowania kapsuły czasu; 10. wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych pod dwa planowane budynki; 11. demontaż istniejących elementów oświetlenia i budowa nowego oświetlenia oraz przyłączy elektrycznych według dokumentacji oraz uczestnictwo w przekazywaniu pozyskanych elementów i sporządzaniu stosownych dokumentów; 12. przebudowę kanalizacji teletechnicznej; 13. przebudowę istniejących urządzeń elektroenergetycznych w ramach usuwania kolizji; 14. przebudowę istniejącej sieci gazowej kolidującej z projektowaną fontanną i nową lokalizacją pomnika; 15. przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami; 16. wykonanie retencji wód deszczowych zgodnie z dokumentacją; 17. dostawę i montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, słupki betonowe, donice, tablice informacyjne, kraty pod drzewa); 18. dostosowanie, poprzez modernizację nawierzchni, fragmentu działki nr 383 będącej częścią drogi krajowej nr 11, polegające na wyrównaniu poziomu nawierzchni projektowanych ze stanem istniejącym; 1.1.2. przebudowa odcinków ulic 11-go Listopada i 14-go Lutego oraz sięgaczy zlokalizowanych na Placu Konstytucji 3-go Maja wzdłuż posesji 10-11 i 7-9 obejmująca: 1) demontaż wiat przystankowych i uczestnictwo w przekazywaniu pozyskanych elementów i sporządzaniu stosownych dokumentów; 2) przebudowę nawierzchni części jezdnej i pieszej polegająca na ujednoliceniu wysokości płaszczyzn jezdni i chodników oraz wprowadzeniu zróżnicowanej faktury i kolorystyki zastosowanych materiałów zgodnie z dokumentacją; 3) wbudowanie w części jezdnej kostki kamiennej odzyskanej z rozbiórki; 4) budowę miejsc parkingowych wzdłuż łączników; 5) realizację tablicy pamiątkowej w formie obelisku; 6) demontaż istniejących elementów oświetlenia i budowa nowego oświetlenia oraz przyłączy elektrycznych według dokumentacji oraz uczestnictwo w przekazywaniu pozyskanych elementów i sporządzaniu stosownych dokumentów; 7) przebudowę kanalizacji teletechnicznej; 8) przebudowę istniejących urządzeń elektroenergetycznych w ramach usuwania kolizji; 9) przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami 10) dostawę i montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, kraty pod drzewa, słupki betonowe, stojaki rowerowe); 11) wprowadzenie zgodnie z Projektem organizacji ruchu elementów oznakowania drogowego; 12) egulację wysokościową elementów urządzeń uzbrojenia podziemnego; 13) zainstalowanie zasilania elektrycznego do miejsc montażu słupów, demontowalnych przeznaczonych do montażu dekoracji świątecznych i banerów, wykonanie fundamentu i mechanizmu montażu tych słupów w chodniku; 1.1.3. przebudowa tarasu wzdłuż budynku ul. 14-go Lutego 7-9-11-13 obejmująca: 1. wykonanie robót rozbiórkowych murków, podłoża, poręczy ochronnych; 2. przebudowę konstrukcji podłoża, izolacji, ścianek, stopni istniejącego tarasu; 3. wykonanie nowych okładzin ścian i posadzek tarasu, montaż i dostawa balustrad z profili i siatki stalowej oraz innych elementów wykończeniowych; 4. dobudowanie dwóch ramp dla osób niepełnosprawnych, spełnienie warunków dostępu dla niepełnosprawnych; 1.1.4. remont schodów tarasu przy budynku ul. 14-go Lutego 6-8-10 polegający na ich rewitalizacji zgodnie z projektem. 1.2. Rozwiązania materiałowe projektowanych nawierzchni: Ze względu na reprezentacyjny charakter obiektu będącego przedmiotem zamówienia wymagana będzie wysoka jakość doboru i wbudowania materiałów - stosownie do rangi miejsca. 1.2.1. Ciągi piesze i jezdne: 1) w skład konstrukcji jezdni dla ruchu kołowego wchodzi warstwa ścieralna z kostki kamiennej o wys. 12-16 cm (kostka z rozbiórki, jedna płaszczyzna kostki płomieniowana) na podbudowie z kruszywa łamanego; 2) w skład konstrukcji parkingów oraz zjazdów wchodzi warstwa ścieralna z kostki betonowej śrutowanej z posypką granitową gr 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego; 3) w skład konstrukcji chodników z płyt betonowych wchodzą betonowe płyty chodnikowe o wym. 40x40 o gr. 3,7 cm oraz kostka kamienna granitowa, bazaltowa o wys. 8-10 cm. 1.2.2. Budowa fontanny: - konstrukcja fundamentów oraz niecek fontann wykonana jest ze zbrojonego, wodoodpornego betonu zabezpieczonego izolacjami przeciwwodnymi; - pod fontanną zlokalizowane jest szczelne pomieszczenie techniczne mieszczące stację uzdatniania wody i pompy zasilające atrakcje wodne (siedem obrazów wodnych) ze ścian żelbetowych, zbrojonych i szczelnie izolowanych; - ściany niecek wodnych, oprócz dna, okryte są blokami i płytkami granitowymi w kolorze jasnoszarym, dno wyłożone jest mozaiką szklaną na zaprawie klejowej w mieszanych odcieniach błękitu, turkusu, bieli i granatu. 1.2.3. Siedziska: 1) bloki granitowe grubości ok. 30 cm w kolorze jasnoszarym na konstrukcji płyty żelbetowej z izolacją i warstwą wyrównawczą; 2) powierzchnie boczne, pionowe wykończone płytami granitowymi w kolorze jasnoszarym. 1.2.4. Oświetlenie: 1. lampy wysokie według projektu; 2. oświetlenie projektorowe na słupach; 3. lampy z niskimi oprawami umieszczone na trawnikach przy ciągach pieszych; 4. podświetlenie dekoracyjne drzew i innych elementów małej architektury. 1.3. Zakres obowiązków i czynności zespołu Inżyniera jest następujący: 1) zapoznanie się z dokumentacją techniczną inwestycji i dokumentacją budowy oraz wniesienie ewentualnych uwag do otrzymanej dokumentacji; 2) pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującym polskim Prawem Budowlanym i obowiązkami nałożonymi w pozostałych uzyskanych dla przedmiotowej inwestycji decyzjach i uzgodnieniach; 3) zaopiniowanie w terminie do 2 dni roboczych od daty przekazania przez Wykonawcę robót harmonogramu rzeczowo - finansowego, który będzie stanowił podstawę wykonania i rozliczenia za wykonane roboty; 4) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych; 5) reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego, umowy na realizację inwestycji z Wykonawcą robót; 6) zabezpieczenie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami: budowlanymi, drogowymi, elektrycznymi, wodno-kanalizacyjnymi, gazowymi, związanymi z usunięciem i przesadzeniem zieleni oraz innymi niezbędnymi do wykonywania; 7) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją przedsięwzięcia; 8) monitorowanie postępu prac, włącznie ze składaniem okresowych raportów je określających (minimum raz w miesiącu) rzeczowo i finansowo; 9) zapewnienie codziennej dyspozycyjności osób nadzoru na placu budowy; 10) współpraca z nadzorem autorskim; 11) zapewnienie zgodności wykonanych robót z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót; 12) prowadzenie rejestrów oraz zarządzanie analizy dokumentacji projektowej zamiennej i uzupełniającej; 13) nadzór i akceptacja przeprowadzonych badań i sprawdzeń, testów i technologicznych rozruchów, proponowanie Zamawiającemu ewentualnych badań sprawdzających; 14) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania; 15) nadzór rzeczowo-terminowy w zakresie przygotowania dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwoleń na użytkowanie; 16) kontrolowanie wytwórni materiałów w celu sprawdzenia zgodności i akceptacji stosowania metod wytwarzania; 17) rzeczowe i finansowe rozliczenie robót budowlanych; 18) zachowanie poufności informacji; 19) utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji; 20) zatwierdzanie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego; 21) kontrola i nadzór nad zgodnością realizacji robót z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, przepisów związanych z ochroną środowiska; 22) zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną; 23) zatwierdzanie proponowanych metod i technologii wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę; 24) kontrolowanie zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót; 25) sprawdzanie przed wbudowaniem stosowanych urządzeń i materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania zgodnie z wymogami określonymi w art. 10 Prawa budowlanego oraz innymi przepisami (analiza dokumentów oraz fizyczna ocena materiałów); 26) rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych; 27) sprawne szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych, zamiennych, zaniechanych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości fizycznych i finansowych; 28) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót; 29) negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu; 30) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub zaniechanych, uzasadnienie konieczności wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie; 31) sprawdzanie ilości i jakości wykonywanych robót, dokonywanie odbiorów częściowych, dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu; 32) organizowanie, minimum dwa razy w miesiącu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawcy robót, Projektanta oraz sporządzanie protokołów dla zainteresowanych stron; 33) informowanie Zamawiającego o obecności na budowie, innych poza Wykonawcą, osób i podmiotów (niezatwierdzonych podwykonawców); 34) weryfikacja rysunków powykonawczych, zinwentaryzowanych obiektów na geodezyjnych mapach powykonawczych, dostarczonych przez Wykonawcę robót, sprawdzenie zgodności z Projektem budowlanym; 35) organizacja oraz przeprowadzanie odbiorów częściowych, końcowych i ostatecznego, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z przygotowaniem protokołów odbioru w porozumieniu z Zamawiającym; 36) przygotowanie protokołów końcowych; 37) wykonywanie dokumentacji fotograficznej podczas prowadzenia inwestycji i po jej zakończeniu oraz przekazywanie jej co najmniej raz w miesiącu (razem z okresowym raportem) Zamawiającemu na nośniku elektronicznym; 38) przygotowywanie materiałów publicystycznych z prowadzenia inwestycji - materiał należy dostarczać Zamawiającemu do 7 dnia roboczego, każdego miesiąca; 39) nadzór i sprawdzenie poprawności wykonania inwentaryzacji środków trwałych w poszczególnych obiektach oraz przygotowanie wsadu merytorycznego do dokumentów OT zgodnie z obowiązującymi przepisami; 40) informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniach korygujących, mających na celu usuwanie tych problemów; 41) wyjaśnianie wątpliwości, przygotowanie wspólnie z Zamawiającym pisemnych wyjaśnień - jeśli taka konieczność zaistnieje; 42) współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane; 43) ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń, związanych z realizacją umowy na roboty budowlane, problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne; 44) organizowanie i uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych z Wykonawcą robót (minimum dwa razy w roku), odbiorowych oraz innych, mogących powstać w okresie udzielonej przez Wykonawców robót rękojmi i gwarancji, sporządzanie protokołów z tych przeglądów dla zainteresowanych stron, prowadzenie wszelkiej korespondencji w tym zakresie; 45) każdorazowe uczestnictwo w przeglądach w przypadku pojawienia się wad, zgłaszanych Wykonawcy robót, okresowej inspekcji wad usuwanych przez Wykonawcę; 46) uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy o roboty budowlane w okresie gwarancyjnym; 47) rekomendowanie zwrotu zobowiązań wynikających z umowy z Wykonawcą robót. Decyzje Inżyniera, dotyczące zmiany przedmiotu umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych a Zamawiającym, zawieszenia wykonania robót wymagają zatwierdzenia Zamawiającego. Zamawiający informuje, że będzie wymagał od Wykonawcy robót zapewnienia na jego koszt niezbędnych pomieszczeń biurowych potrzebnych zespołowi Inżyniera do prowadzenia nadzoru oraz rad budowy (minimalna powierzchnia pomieszczenia 20m2 wraz z umeblowaniem - minimum 2 biurka, szafa, stół konferencyjny, 10 krzeseł i mediami - minimum energią elektryczną, sanitariatem). W przypadku zmiany terminu realizacji robót budowlanych Inżynier nie może odmówić wykonania usługi nadzoru na okres dłuższy, tj. do czasu, kiedy roboty zostaną zakończone i odebrane. Za dłuższy okres pracy wynikły z przyczyn zależnych od Wykonawcy robót lub w przypadku innych okoliczności, których nie można było przewidzieć zawierając umowę, Inżynierowi przysługiwać może wynagrodzenie dodatkowe proporcjonalne do wynagrodzenia umownego w przeliczeniu na dzień pracy dodatkowej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.54.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.05.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 9.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 88374,56 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ