Piła: Miejska sala koncertowo-audiowizualna w budynku w Pile przy ul. Dąbrowskiego 8 (Rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo-audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno-socjalnych i gastronomii)- zagospodarowanie terenu.
Numer ogłoszenia: 142404 - 2014; data zamieszczenia: 28.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Miejska sala koncertowo-audiowizualna w budynku w Pile przy ul. Dąbrowskiego 8 (Rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo-audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno-socjalnych i gastronomii)- zagospodarowanie terenu..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Miejska sala koncertowo-audiowizualna w budynku w Pile przy ul. Dąbrowskiego 8 (Rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo-audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno-socjalnych i gastronomii)- zagospodarowanie terenu. 1.1. Przedmiotem zamówienia jest zmiana zagospodarowania terenu w zakresie: - przebudowy placu wejściowego, - przebudowy nawierzchni parkingowej, - budowy sieci elektrycznych i oświetlenia terenu, - budowy odwodnienia, - budowy chodnika łączącego tymczasowe schody ewakuacyjne z placem wejściowym, - budowy połączenia placu wejściowego ze schodami istniejącymi, - budowy połączenia placu wejściowego ze ścieżka pieszo-rowerową biegnącą wzdłuż rzeki Gwdy. 1.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1.2.1. Roboty drogowe, w tym m.in.: - roboty rozbiórkowe, - roboty ziemne, - wykonanie krawężników i obrzeży z ławą fundamentową, - wykonanie podbudów, - wykonanie nawierzchni, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, - wykonanie elementów z betonu architektonicznego, - wykonanie elementów małej architektury, - zieleń, - obsługę geodezyjną i geologiczną, 1.2.2. Roboty kanalizacyjne, w tym m.in.: - niezbędne roboty ziemne z transportem na odkład i utylizacją, - wykonanie podłoża, obsypania rur i zasypki rur, - wykonanie kanałów z rur o średnicy 160mm, - wykonanie kanałów z rur o średnicy 200mm, - wykonanie kanałów z rur o średnicy 250mm, - wykonanie kanałów z rur o średnicy 315mm, - wykonanie wpięć do istniejącej kanalizacji deszczowej, - zasypanie i zagęszczanie wykopów, - wykonanie studni betonowych, - wykonanie wpustów ulicznych wraz z przykanalikami. 1.2.3. Roboty elektryczne, w tym m.in.: - wszelkie niezbędne roboty ziemne (wykopy, zasypanie), - wykonanie podsypek, obsypek, zasypek, - układanie rur osłonowych i kabli, - wciąganie kabli, - montaż i stawianie słupów oświetleniowych, - montaż opraw oświetlenia na słupie, - montaż opraw wbudowanych w ziemię, - wykonanie uziomów pionowych i ułożenie bednarki w rowach kablowych, - przestawienie istniejącej lampy parkingowej, - wszelkie niezbędne badania i pomiary. 1.3. Rozwiązania materiałowe: 1.3.1 Branża drogowa 1) Miejsca postojowe- parking Nawierzchnia parkingu z kostki brukowej betonowej typu starobruk. Konstrukcja nawierzchni parkingu wg szczegółowego opisu dokumentacji projektowej. Uwaga: Kostka brukowa (starobruk)- materiał Zamawiającego z odzysku, miejsce rozbiórki wyspa w Pile w odległości ok. 500m. Kostka składowana na paletach. Wykonawca winien zapewnić transport palet na plac budowy. 2) Droga pożarowa Nawierzchnia drogi pożarowej z kostki brukowej drobnowymiarowej (np typu GRANIT NOVA) Konstrukcja nawierzchni wg szczegółowego opisu dokumentacji projektowej. 3) Plac, chodnik, połączenie ze ścieżką pieszo-rowerową Nawierzchnia z kostki brukowej drobnowymiarowej (np typu GRANIT NOVA). Konstrukcja nawierzchni wg szczegółowego opisu dokumentacji projektowej. 4) Krawężniki i oporniki Krawężniki betonowe o wymiarach 15x30cm i 12x25cm, obrzeża betonowe o wymiarach 30x 8 cm. Ułożenie elementów wg szczegółowego opisu dokumentacji projektowej. (Opisane w projekcie krawężniki granitowe zastąpić krawężnikami z betonu). 1.3.2 Branża sanitarna Dla odwodnienia powierzchni utwardzonych zastosowano typowe uliczne studzienki ściekowe betonowe o średnicy 500mm ze szczelnym dnem, komorą osadnikową i z wpustem żeliwnym, kołnierzowym 420x620 klasy D400. Studnie kanalizacji deszczowej o średnicy 1000mm z prefabrykowanych kręgów betonowych z betonu klasy C35na45 i wodoszczelności W 10. Uwaga: zakres robót dla odwodnienia powierzchni utwardzonych pokazano na rysunku zakres robót do wykonania zamieszczony w folderze 2-Projekt Wykonawczy. 1.3.3 Branża elektryczna Plac przed wejściem głównym do budynku Miejskiej sali koncertowo-audiowizualnej projektuje się oświetlić poprzez zastosowanie: - opraw oświetleniowych parkowych ze źródłem światła LED typu np.TownGuide BDP103 (lub równoważnych) montowanych na słupach o wysokości h 4,5m, - reflektorów montowanych w terenie do podświetlenia zieleni typu np. DecoScene DBP521 (lub równoważnych), - opraw oświetlenia iluminacyjnego przystosowanych do montażu w gruncie IP67 wyposażonej w diody LED. Uwaga: Na obecnym etapie rezygnuje się z wykonania opraw- słupków oświetleniowych , h ca 1,0m. 1.4. Zakres robót obejmuje również: a) wykonanie, uzupełnienie i pielęgnację trawników. Pielęgnacja przez 5 miesięcy od daty odbioru obejmuje koszenie kosiarką ze zgrabieniem skoszonej trawy oraz wysianie nawozów mineralnych i jeżeli to konieczne, dosianie trawy; b) zakup, dostawę i montaż 11 ławek, 52,2mb siedzisk drewnianych na elementach z betonu architektonicznego, 6 koszy na śmieci, 9 stojaków rowerowych. Ławki z białego betonu architektonicznego z czarnymi (antracytowymi) drewnianymi siedziskami (analogiczne drewniane siedziska na elementach z betonu architektonicznego). Kosze na śmieci dostosowane do ławki zarówno wymiarami jak i kształtem (podstawa kwadratowa, okrągły wkład z blach ocynkowanej). Stojaki rowerowe o prostej geometrycznej formie, stalowe, malowane proszkowo na kolor czarny. Do oferty dołączyć karty katalogowe proponowanych zestawów wraz z ich danymi technicznymi i zdjęciami. Wszystkie elementy montowane na stałe i kotwione pod kostki chodnikowe do betonowych fundamentów wg wytycznych producenta. Wszystkie elementy mają być wandaloodporne, wytrzymałe na działania warunków atmosferycznych i odporne na szkodniki. Mają być wykonane z materiałów bardzo dobrej jakości. 1.5. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: a) wykonanie na własny koszt w ramach zaoferowanej ceny wszelkich niezbędnych na czas prowadzenia budowy robót przygotowawczych i zabezpieczeniowych, odwodnienie terenu placu budowy i wykopów na czas prowadzenia robót (jeśli taka konieczność wystąpi) oraz wszelkich robót rozbiórkowych i przygotowawczych; b) zapewnienie bieżącej rzetelnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej robót będących przedmiotem zamówienia; c) sporządzenie przez kierownika budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz wypełnienie na własny koszt warunków tam określonych, związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia; d) uczestnictwo w kontrolach związanych z procedurą uzyskania pozwolenia na użytkowanie; e) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z protokołu ZUD, warunków technicznych przyłączenia, poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych -dotyczy części zagospodarowania terenu; f) wykonanie wszystkich niezbędnych prób, badań, sprawdzeń i rozruchów; g) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed, w trakcie i po wykonaniu zadania oraz przekazywanie jej Zamawiającemu na nośnikach elektronicznych (np. płyta CD, dysk przenośny); h) wykonanie i dostarczenie w trakcie czynności odbiorowych inwentaryzacji powykonawczej w ilości 10 szt.(Inwentaryzacje oddzielnie dla części z pozwoleniem na budowę i oddzielnie dla części na zgłoszenie) wraz z dokumentacją powykonawczą budowy (2 komplety ponumerowane i ze spisem treści zawierające: projekt powykonawczy, protokoły badań i sprawdzeń, atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, instrukcje konserwacji, karty katalogowe na montowane meble, wykaz instalowanych mebli i ich cen, oraz inne dokumenty wymagane Prawem budowlanym); i) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych (na przykład z zapewnieniem transportu technologicznego materiałów, poniesieniem kosztów zajęcia terenu na czas prowadzenia robót budowlanych); j) rozliczenie się z materiałów z rozbiórki tj. kostki betonowej brukowej. Kostka betonowa brukowa z rozbiórki musi być złożona na dostarczonych przez wykonawcę paletach i zabezpieczona folią; k) prowadzenie prac zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony środowiska. Wszystkie odpady (nie wymienione powyżej) należy przekazywać wyspecjalizowanym firmom posiadającym wymagane prawem pozwolenia na transport i zbieranie odpadów. UWAGA Przedmiot zamówienia określa niniejsza Specyfikacja, w tym projekt budowlano - wykonawczy, przedmiar robót oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. Załączony przedmiar robót należy traktować pomocniczo. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z całą dokumentacją oraz dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji przedmiotu zamówienia. Załączona dokumentacja zawiera również części projektu, które uległy zmianie w wyniku etapowania oraz zmian inwestorskich. Projekty należy rozpatrywać łącznie. W pierwszej kolejności projekt wykonawczy (zamienny) opracowany przez Pracownię Projektową DROGBIT z kwietnia 2014 r. Wykonawca sporządzi kosztorysy ofertowe (uproszczone) wraz z załączeniem tabeli elementów scalonych, szczegółowym zestawieniem zbiorczym nakładów z kosztorysów w zakresie robocizny, materiałów, i sprzętu. UWAGA Użyte w dokumentacji projektowej opisujących przedmiot zamówienia nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych o nie gorszych parametrach. Dla urządzeń technicznych, materiałów i rozwiązań, które w w/w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały opisane poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawcy mogą zaproponować inne urządzenia techniczne, materiały lub rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności i trwałości całego układu, będącego przedmiotem zamówienia, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym w razie potrzeby autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dla urządzeń technicznych, materiałów i rozwiązań, które w w/w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały opisane za pomocą norm, aprobat i specyfikacji technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego urządzenia techniczne, materiały i rozwiązania spełniają wymagania określone przez zamawiającego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.20.00-5, 45.11.12.00-0, 45.11.27.00-2, 45.23.32.22-1, 45.11.27.10-5, 45.31.61.00-6, 45.31.43.00-4, 45.33.00.00-9, 45.33.24.00-7, 45.33.22.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 14 000,00 zł ( słownie: czternaście tysięcy zł.)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży podpisane oświadczenie zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie parkingu, miejsc postojowych, dróg lub chodników - o powierzchni co najmniej min. 1500 m2 każda i wartości co najmniej 350 000 zł brutto wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, a także wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży podpisane oświadczenie zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: - kierownik robót drogowych ma posiadać min. 3-letnie doświadczenie po uzyskaniu uprawnień w specjalności drogowej oraz aktualny wpis do właściwej Izby samorządu zawodowego, - kierownik robót elektrycznych ma posiadać min. 3-letnie doświadczenie po uzyskaniu uprawnień budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i aktualny wpis do właściwej Izby samorządu zawodowego, - kierownik robót sanitarnych ma posiadać min. 3-letnie doświadczenie po uzyskaniu uprawnień budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualny wpis do właściwej Izby samorządu zawodowego,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży podpisane oświadczenie zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy zgodny z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ 2. Podwykonawstwo - informacja sporządzona wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, w szczególności w przypadku podmiotów występujących wspólnie - przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ. 4. Wypełnione kosztorysy ofertowe (uproszczone) wraz z załączeniem tabeli elementów scalonych, szczegółowym zestawieniem zbiorczym nakładów z kosztorysów w zakresie robocizny, materiałów, i sprzętu 5. dokument wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: a) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; zmiany spowodowane koniecznością wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; c) Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 2. Zamawiający dopuszcza: a) zmianę osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu umowy na skutek np. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy lub jeżeli zmiana ta stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn, np. Rezygnacji. Zmiana osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy może nastąpić po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego i spełnieniu przez te osoby warunków SIWZ; b) zmianę wynagrodzenia, będącą wynikiem dokonania rozliczeń wykonanych robót. Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy Pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.um.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.05.2014 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego Pl. Staszica 10, 64-920 Piła w pok. Nr 134, piętro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie