Piła: Miejska sala koncertowo-audiowizualna w budynku przy ul. Dąbrowskiego 8 - rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo - audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno - sanitarnych i gastronomii. - ETAP I - przetarg P1 (E1)
Numer ogłoszenia: 193768 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Miejska sala koncertowo-audiowizualna w budynku przy ul. Dąbrowskiego 8 - rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo - audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno - sanitarnych i gastronomii. - ETAP I - przetarg P1 (E1).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Ogólny opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót obejmujących zmianę sposobu użytkowania części budynku położonego w Pile, przy ul. Dąbrowskiego 8. Zgodnie z projektem budowlanym przewiduje się zmianę charakteru sali kinowej na koncertowo-audiowizualną, wydzielenie niezbędnego zaplecza. Przedmiot zamówienia obejmuje również zakup i dostawę podnośnika dla sceny i transportu niepełnosprawnych artystów. Wykonawca będzie także pełnił funkcję Generalnego Wykonawcy i koordynatora robót i prac wykonywanych przez pozostałych Wykonawców, wprowadzonych na plac budowy przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga zapewnienia pełnej koordynacji terminów tych prac. Pomieszczenia objęte robotami obecnego etapu zamówienia oznaczono na rysunkach dokumentacji projektowej oraz oznaczono na załączonym do SIWZ szkicu jako powierzchnia A - ETAP I Zamawiający informuje, że aktualnie w przyległej do sali części obiektu i części holu okalającego salę rozpoczęto budowę Pilskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. W tej części przedsięwzięcie to prowadzi INVEST Park Spółka z o.o. w Pile. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy ścisłej współpracy oraz koordynacji z Wykonawcą budowy Pilskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Przed przekazaniem budowy ustalone zostaną pisemne zasady współpracy, komunikowania. Należy przyjąć, że co najmniej raz na 2 tygodnie odbywać się będą narady techniczne z udziałem obydwu Wykonawców, na których omawiane będą zaistniałe problemy. Celem wyjaśnienia Wykonawcy przedmiotu zamówienia niniejszego postępowania Zamawiający poniżej przedstawia opis całości zadania i jego realizacyjnych podziałów: Zakres robót budowlanych (ETAP I i ETAP II) obejmuje w szczególności: 1) rozdzielenie funkcji sali koncertowo-audiowizualnej z Pilskim Inkubatorem Przedsiębiorczości - jako odrębnych zespołów funkcjonalno - użytkowych i organizacyjnych; 2) rozbiórki: - elementów betonowych i żelbetowych oraz murowanych, - elementów wykończeniowych: okładzin ścian , posadzek i sufitów, - pokrycia dachowego z papy, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, 3) wywóz i utylizacja elementów z rozbiórki 4) wszelkie niezbędne roboty ziemne związane z wykopami pod fundamenty wraz z wywiezieniem nadmiaru ziemi z budynku, wywozem na składowisko oraz opłatą za składowanie. 5) roboty: - betonowe i zbrojarskie ław fundamentowych, elementów żelbetowych oraz roboty z bloczków betonowych - izolacyjne fundamentów i posadzek, - betonowe i żelbetowe elementów konstrukcyjnych, - posadzkowe (podsypki, podkłady, warstwy wyrównawcze, podłogi drewniane i inne, okładziny podłóg) - izolacyjne tarasu - tynkowe i okładzinowe ścian (ścianki z płyt g-k, okładziny stropów z płyt g-k, tynki wewnętrzne kat IV, gładzie gipsowe, licowanie ścian płytkami, malowanie ścian, sufity podwieszane - elewacyjne - pokrywcze dachowe (pokrycia blachą, pokrycia papą, izolacje z wełny mineralnej, obróbki blacharskie, montaż rynien i rur spustowych) - związane z przełożeniem kabli energetycznych - zagospodarowania terenu (roboty przygotowawcze np. wycinka drzew, nawierzchnie z kostki betonowej, krawężniki , koryta odwadniające, trawniki, sadzenie drzew i krzewów), - mała architektura ( stojaki rowerowe, ławki, kosze, elementy z betonu architektonicznego, krzesła i stoły tarasowe, kosze uliczne, ławki uliczne) 6) licowanie ścian sali (ustroje akustyczne ścienne panele drewniane), 7) montaż stolarki drzwiowej, 8) dostawa i montaż podnośnika dla sceny i transportu niepełnosprawnych artystów, 9) instalacje: teletechniczna (system sygnalizacji i automatyki pożarowej SAP, dźwiękowy system ostrzegawczy DSO, sieć teleinformatyczna, telewizja dozorowo-obserwacyjna CCTV, zintegrowany system bezpieczeństwa, system wideo-domofonowy, antenowa instalacja zbiorowa), elektryczna wewnętrzna, oprawy oświetleniowe oświetlenie zewnętrzne, wentylacyjna, centralnego ogrzewania, ciepła technologicznego, wody lodowej, freonowa, wody bytowej, hydrantowa, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej elektroakustyka, audio-video, oświetlenie technologiczne 10) mechanika sceny i widowni 11) instalacja inspicjenta 12) fotele dla sali 13) wyposażenie meblowe ETAP I Obejmuje roboty budowlane wraz z zagospodarowaniem terenu, z wyłączeniem tarasu zewnętrznego i przebudowy elewacji. W zakresie ETAPU I wydzielono zakresy rzeczowe, które zlecane będą oddzielnymi przetargami: 1) przetarg P1(E I) - NINIEJSZE POSTĘPOWANIE PRZETARGOWE obejmuje wewnętrzne roboty budowlane oraz roboty na dachu sali objęte dokumentacją z uwzględnieniem poniższych uwag oraz ograniczony zakres robót elewacyjnych: OBEJMUJE zmiany elewacyjne w zakresie: wykonania zewnętrznych drzwi ewakuacyjnych w elewacji istniejącej wykonanie schodów zewnętrznych, ewakuacyjnych, w konstrukcji lekkiej wyposażonych w balustrady (zgodnie z obowiązującymi przepisami). NIE obejmuje wykonania tarasów zewnętrznych wraz z przebudową elewacji. NIE obejmuje zmiany zagospodarowania terenu wraz z przebudowa instalacji zewnętrznych OBEJMUJE wykonanie instalacji sanitarnych i elektryczne pod pomieszczenia 0.03-0.07; 0.13-0.14; 0.28, tj. podejścia instalacji pod umywalki, zlewy itp. oraz podejścia pod grzejniki bez montażu wymienionego wyposażenia; wykonanie całości instalacji elektrycznych włącznie z gniazdami wtykowymi i oprawami oświetleniowymi - z pominięciem tych elementów, które wychodzą poza obrys budynku istniejącego- przygotowanie instalacji pod kątem uzupełnienia o pominięte elementy w czasie realizacji kolejnych etapów. Zakres NIE obejmuje wydzielenia i wyposażenia pomieszczeń 0.03-0.07; 0.13-0.14; 0.28, które będzie realizowane później. OBEJMUJE TYMCZASOWĄ ZMIANĘ WARUNKÓW EWAKUACJI: wykonanie ścian działowych i drzwi na granicy zakresu ETAPU II wykonanie posadzki i wykończenie ścian istniejących w obrębie tymczasowego korytarza ewakuacyjnego powstałego w obrębie pomieszczeń przeznaczonych do realizacji w ETAPIE II OBEJMUJE wszystkie ciężkie roboty budowlane takie jak zmiana geometrii widowni, przebicia, zamurowania, prace związane z dachem sali i istniejącą konstrukcją stalową, budowa poziomu podestów technicznych, ścianka murowana czoła estrady po rozbudowie, itp. Zakres NIE obejmuje wykonania okładzin ściennych, posadzki i estrady sali wielofunkcyjnej, wyposażenia sali wielofunkcyjnej, wykonania instalacji elektrycznych w ramach zakresu sali, tj. instalacje związane z tablicą TSW, TAS oraz oświetlenia ogólnego sali OBEJMUJE same tablice rozdzielcze i elektryczne niezbędne dla sali NIE obejmuje wykonania okładzin wewnętrznych wraz z sufitem i posadzką przedsionków wejściowych na salę wielofunkcyjną, tj. pomieszczenia nr 0.25; 0.26 w zakres P1 wchodzi: przebudowa pomieszczeń pod kątem zmiany poziomu posadzki, przebudowy schodów wejściowych, dopasowania wymiaru okienek wglądu na salę, wyburzenia, zamurowania, wydzielenia pomieszczeń ścianami działowymi oraz podnośnik towarowo-osobowy dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, itp. NIE obejmuje wykonania posadzek, malowania sufitów i wykończenia ścian niektórych pomieszczeń związanych z obsługa sali, tj. pomieszczenia nr 0.15; 0.15.1; 0.23;0.24 OBEJMUJE wykonanie całości stolarki drzwiowej na granicy sali ( wszystkie drzwi - ppoż EI60) 2) przetarg 2 (P2) etapu I (E1) (nie objęty obecnym zamówieniem) - ten zakres robót wybrany w niniejszym postępowaniu Wykonawca będzie koordynował, zapewniając kierownika budowy, obejmuje wnętrze sali wielofunkcyjnej wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi wyłącznie w zakresie wykończenia i wyposażenia wnętrza: wykonanie okładzin wewnętrznych sali wielofunkcyjnej wraz z posadzką widowni oraz estradą (w zakres wchodzi całość konstrukcji podłogi estrady z wyłączeniem ścianki murowanej czoła estrady po rozbudowie, która jest w zakresie P1) wykonanie okładzin wewnętrznych wraz z sufitem, posadzką i drzwiami prowadzącymi na salę przedsionków wejściowych na salę wielofunkcyjną, tj. pomieszczenia nr 0.25; 0.26 wykonanie posadzek, malowanie sufitów i wykończenie ścian pomieszczeń związanych z obsługą sali wraz z okienkami wglądu na salę, tj. pomieszczenia nr 0.15; 0.15.1; 0.23; 0.24 wykonanie instalacji elektrycznych w ramach zakresu sali, tj. instalacje związane z tablica TSW, TAS oraz oświetlenie ogólne sali całość wyposażenia wszystkich w/w pomieszczeń włącznie z technologią sceniczną, fotelami i stolikami 3) przetarg P3(E I) (nie objęty obecnym zamówieniem) - ten zakres robót wybrany w niniejszym postępowaniu Wykonawca będzie koordynował, zapewniając kierownika budowy, obejmuje: zmianę sposobu zagospodarowania terenu wraz z przebudową instalacji zewnętrznych wykonanie chodnika łączącego zewnętrzne schody ewakuacyjne z placem wejściowym, przez który przebiega droga pożarowa ETAP II (nie objęty obecnym zamówieniem) - dla tego zakresu nie będzie wymagana koordynacja ze strony wybranego wykonawcy. Obejmuje budowę tarasu zewnętrznego wraz z przebudową elewacji i wydzieleniem i wyposażeniem pomieszczeń 0.03-0.07; 0.13-0.14; 0.28; oraz niezbędnymi zmianami zagospodarowania i instalacji zewnętrznych. Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, wydane decyzje administracyjne, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji, natomiast przedmiar robót należy traktować jako załącznik dodatkowy, pomocniczy. Wykonanie przedmiotu zamówienia. 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową (przez co należy rozumieć projekt budowlany i projekty wykonawcze), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiORB), wytycznymi określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż, oraz poleceniami Inżyniera Kontraktu i nadzoru autorskiego. 2) Wykonawca wykona wszelkie niezbędne na czas prowadzenia budowy roboty przygotowawcze i zabezpieczeniowe. 3) Wykonawca wykona, dostarczy i ustawi na terenie placu budowy tablicę informacyjną wg wymagań współfinansującego zawierającej logotyp oraz informację o uzyskanym dofinansowaniu w formie zapisu Dofinansowano ze Środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 4) Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykończenia robót w standardzie wysokim, a materiały użyte do wykończenia będą podlegały przed wbudowaniem akceptacji Zamawiającego lub jego upełnomocnionego przedstawiciela. 5) Wykonawca opracuje projekt organizacji budowy oraz projekt organizacji ruchu na czas budowy, dokona jego uzgodnienia i zatwierdzenia przez nadzór inwestorski oraz poniesie wszelkie koszty z tym związane ( w tym np. koszty wykonania dróg dojazdowych, koszty zapewnienia dojazdów i objazdów). Wymaga się, by projekt organizacji robót budowlanych w obiekcie dokonać także z wykonawcą Pilskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. 6) Wykonawca dokona wszelkich koniecznych wymaganych zgłoszeń i powiadomień, uzyska ewentualne dodatkowe decyzje, w szczególności wynikające z Opinii ZUD (gestorzy mediów, zarządcy dróg itd.), decyzji pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania i roboty budowlane, przepisów Prawa budowlanego wraz z ewentualnym poniesieniem wszelkich kosztów z tego tytułu. 7) Wykonawca dokona wszelkich niezbędnych prób, badań i sprawdzeń, odbiorów z gestorami mediów. 8) Rozwiązania projektowe przyjęte w dokumentacji wykonawczej są nadrzędne w stosunku do projektu architektoniczno-budowlanego. 9) Wykonawca dokona odbudowy dróg do stanu sprzed wejścia na budowę z zachowaniem technologii drogi odtwarzanej, odtworzenia ogrodzeń prywatnych posesji i innych uszkodzonych urządzeń terenowych. 10) Wykonawca opracuje szczegółowy plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r (Dz. U. Nr. 120 poz. 112,6). 11) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez istotnych wad, obiekt będzie spełniał wymagania projektowe oraz Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie obiektu. 12) Wykonawca przygotuje wymagane prawem dokumenty (w tym: w szczególności dokumentację powykonawczą, inwentaryzację geodezyjną oraz rysunki z naniesionymi zmianami, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej) oraz wniosek do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wszystkie wymienione dokumenty Wykonawca przygotuje w 3 egzemplarzach. Wymaga się, by dokumenty te były zatwierdzone przez Inżyniera Kontraktu. Ponadto Wykonawca na dzień rozpoczęcia odbioru końcowego przygotuje i złoży w siedzibie Zamawiającego w trzech egzemplarzach, w formie papierowej trwale spięty operat kolaudacyjny, w skład którego wchodzić będą: a) szczegółowy spis treści b) dziennik budowy, c) oświadczenia kierownika budowy o zakończeniu robót i gotowości do odbioru, d) atesty, certyfikaty CE lub deklaracje zgodności na wbudowane materiały i zamontowane urządzenia ruchome i nieruchome, e) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, DTR, f) instrukcje obsługi wszystkich urządzeń ruchomych i nieruchomych, g) protokoły z badania materiałów i urządzeń, h) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji. 13) Wykonawca w imieniu Zamawiającego uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie obiektu. Zamawiający udzieli odpowiedniego pełnomocnictwa Wykonawcy uprawniającego go do występowania w imieniu Zamawiającego przed odpowiednimi organami. 14) Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia muszą być fabrycznie nowe. Nie dopuszcza się urządzeń prototypowych. Dostarczane urządzenia muszą być sprawne, posiadać wymagane certyfikaty lub deklaracje zgodności CE, aprobaty techniczne, świadectwa jakości oraz dokumentację techniczno - ruchową. 15) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 16) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : a) ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881) cyt: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. b)Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 17) Wykonawca po zakończeniu robót zwróci Zamawiającemu otrzymaną oryginalną dokumentację projektową. 18) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, zapewniając stosowne pomieszczenia magazynowe. Pełna odpowiedzialność za tę kwestie spoczywa na Wykonawcy i w żaden sposób nie obciąża Zamawiającego. 19) Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. 20) Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia złomu z rozbiórki do punktu skupu, dokonania rozliczenia ilości złomu a także dostarczenia odpowiedniego dokumentu pozwalającego na wystawienie faktury przez Zamawiającego. Koszty wywozu złomu Wykonawca wliczy w cenę rozbiórki. 21) Wykonawca po zakończeniu robót zwróci Zamawiającemu otrzymaną oryginalną dokumentację projektową. 22) Wykonawca może powierzyć wykonywanie części robót budowlanych Podwykonawcom, z uwzględnieniem następujących postanowień : a)warunkiem podzlecenia wykonania robót Podwykonawcy będzie przedstawienie Zamawiającemu projektu umowy, na warunkach której będą regulowane wzajemne stosunki pomiędzy Wykonawcą, a Podwykonawcą ( w szczególności wynagrodzenie, terminy płatności, okres gwarancji i rękojmi) wraz z częścią dokumentacji projektowej określającej zakres robót zlecanych Podwykonawcy; b)jeżeli w ciągu 14 dni Zamawiający nie wniesie uwag do projektu umowy, uważać się będzie za jego zaakceptowanie; c)uwagi Zamawiającego do projektu umowy Wykonawcy z Podwykonawcą muszą być wniesione niezwłocznie przed zawarciem umowy Wykonawcy z Podwykonawcą. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia kopii umowy podpisanej z zatwierdzonym przez Zamawiąjącego Podwykonawcą.; d)za wykonane roboty przez Podwykonawcę pełna odpowiedzialność spoczywa na Wykonawcy; e)Wykonawca nie może się uchylić od odpowiedzialności za roboty zlecone do wykonania Podwykonawcy; f) Podwykonawca nie może powierzyć zleconej roboty kolejnemu Podwykonawcy; g) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego dostarczenia Zamawiającemu potwierdzenia w formie oświadczenia Podwykonawcy o zapłacie wszelkich wymagalnych należności. Powyższe ma zastosowanie przy składaniu każdej faktury za wykonane przez Wykonawcę roboty budowlano-instalacyjne. Rozwiązania równoważne. Użyte w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno -użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w dokumentacji projektowej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów i urządzeń równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) oraz dokumentację techniczno - ruchową..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 45 000,00 zł słownie: Czterdzieści pięć tysięcy zł .

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oryginał pełnomocnictwa, jeśli oferta nie jest podpisana przez osoby upowaznione do reprezentowania Wykonawcy lub gdy z innych wymaganych dokumentów nie wynika upoważnienie do reprezentowania, ewentualnie notarialnie potwierdzona za zgodność kopia pełnomocnictwa. Jeżeli o zamówienie Wykonawcy ubiegają się wspólnie - dokument potwierdzający ustanowienie przez Wykonawców pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 2) Oświadczenie o podwykonawstwie - zał. nr 6 do SIWZ 3) Parafowany wzór umowy - zał. nr 7 do SIWZ 4) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - zał. nr 8 do SIWZ 5) Dokument potwierdzający wniesienie wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1. Możliwość ograniczenia zakresu rzeczowo-finansowego umowy do poziomu posiadanych środków finansowych na przedmiotowym zadaniu. 2. Zmianę osoby inspektora nadzoru i kierownika budowy, kierowników robót pod warunkiem, że nowa osoba posiada takie same uprawnienia i spełnia wymogi SIWZ. 3. Zmiany w harmonogramie rzeczowo- finansowym na umotywowany wniosek każdej ze stron wskazujący konieczność zmian i przyczyny je wywołujące. Zmiana następuje w formie pisemnego aneksu do umowy ze skutkiem nieważności w razie jego niezachowania. 4. Zmianę terminu realizacji przedmiotowej umowy w tym terminu wykonania robót budowlano - instlacyjnych wprzypadku: a) konieczności wykonania zamówień dodatkowych; b) zaistnienia sytuacji skutkującej, że rozpoczęcie robót jest niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. c) konieczności koordynacji z równolegle prowadzonymi robotami w części holu okalającego salę gdzie inwestycję prowadzi INVEST Park Spółka z o.o. w Pile 5. Przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie Przedmiotu Umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b) siły wyższej, klęski żywiołowej, c) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy. 6. Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowej. 7. Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 8. Jeżeli powstanie konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w szczególności: a) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy, b) w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania Dokumentacji Projektowej, c) konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 10. Każde ze wskazanych w lit. a - c zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 11. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej za zgodą Zamawiającego. Na wniosek wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i uzasadnieniem. Projekt taki wymagać będzie akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 12. W innych przypadkach niż wskazane powyżej, zmiany Umowy mogą nastąpić jeżeli nastąpi zmiana urzędowej stawki podatku VAT. 13. Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, d) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 14. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy. 15. Zmiany, o których mowa powinny być uwzględnione przez Wykonawcę w uaktualnionym harmonogramie rzeczowo - finansowym. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustawy pzp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego Pl. Staszica 10, 64-920 Piła w pok. Nr 134, piętro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak