Piła: Wykonanie usługi Inżyniera Kontraktu dla etapu I zadania: Miejska sala koncertowo - audiowizualna w budynku w Pile przy ul. Dąbrowskiego 8 (rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo - audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno - socjalnych i gastronomii).
Numer ogłoszenia: 193886 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi Inżyniera Kontraktu dla etapu I zadania: Miejska sala koncertowo - audiowizualna w budynku w Pile przy ul. Dąbrowskiego 8 (rozbudowa i przebudowa istniejącej sali kinowej na salę koncertowo - audiowizualną wraz z uzupełnieniem programu o funkcje garderoby, pomieszczeń techniczno - socjalnych i gastronomii)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług Inżyniera Kontraktu ( nazwa zastępcza - Nadzór Inwestorski ) polegających na kompleksowej obsłudze inwestycji tj. koordynowania, nadzorowania i rozliczania oraz raportowania i sprawozdawczości z przebiegu realizacji inwestycji pn. : Wykonywanie usługi Inżyniera Kontraktu w zadaniu: Miejska sala koncertowo-audiowizualna w budynku przy ul. Dąbrowskiego 8 w Pile.  Inżynier Kontraktu ( zwany dalej Inżynierem ) będzie pełnić swoje obowiązki w oparciu o umowę zawartą z Zamawiającym. Wykaz głównych zadań Inżyniera przedstawiony w SIWZ nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umów na roboty budowlane oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego. Inżynier wykonując swoje czynności działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem.  Zamawiający informuje, że aktualnie w przyległej do sali części obiektu i części holu okalającego salę rozpoczęto budowę Pilskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. W tej części przedsięwzięcie to prowadzi INWEST PARK Spółka z o.o. w Pile. Zamawiający będzie wymagał od Inżyniera ścisłej zapewnienia współpracy oraz koordynacji w tym zakresie.       2. Zakres czynności przewidywanych do wykonywania w ramach umowy o świadczenie usług Inżyniera Kontraktu.  2.1 Ogólne obowiązki Inżyniera : 1) Inżynier ma obowiązek informować Zamawiającego na bieżąco o przebiegu realizacji inwestycji oraz działać zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego. 2) Inżynier będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z Zamawiającym w celu koordynacji i planowania robót budowlanych. 3) Inżynier ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność : a) za wszelkie szkody będące następstwem nienależytego wykonania lub niewykonania czynności objętych umową o roboty budowlane, które będą następstwem nienależytego wykonania usługi nadzoru inwestorskiego, za które odpowiada Inżynier (należyte wykonanie ocenia się w granicach przyjętych dla umów starannego działania), w których Zamawiający nie poniósł szkody, b) za wszystkie wykonane czynności należące do obowiązków Inżyniera. 4) Od Inżyniera wymagane jest stałe utrzymanie jednej osoby posiadającej stosowne pełnomocnictwa do kontaktu z Zamawiającym oraz podejmowania działań bieżących związanych z realizacją zamówienia na budowie w okresie wykonywania robót budowlanych i montażowych aż do zakończenia inwestycji. 5) Inżynier zapewni obecność wskazanej osoby przez cały okres wykonywania tych prac. 6) Inżynier zapewni płynne wykonywanie robót budowlanych, a w tym : a) bieżący kontakt z projektantem w okolicznościach wymagających zmian lub dostosowania dokumentacji projektowej do aktualnej sytuacji, b) wnioskowanie do Zamawiającego najlepszych dla budowanej inwestycji rozwiązań w sytuacjach wymagających zmian lub uzupełnień dokumentacji projektowej, c) w uzasadnionych i dopuszczonych w umowie lub przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych okolicznościach wymagających wykonania zamówień dodatkowych lub rozwiązań zamiennych, przygotowania procedury postępowania o wykonanie robót zamiennych lub zamówień dodatkowych.  2.2 Do podstawowych zadań Inżyniera przez cały czas trwania umowy będzie należało w szczególności : 1) stworzenie funkcjonalnego i skutecznego sposobu bieżącej i nieprzerwanej w czasie trwania umowy, komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami Projektu. Zasady i szczegółowe zadania Inżynier określi w Raporcie Wstępnym; 2) Inżynier przyjmie od Wykonawcy lub Wykonawców robót harmonogramy rzeczowo - finansowe, które będą stanowiły podstawę wykonania i rozliczeń za wykonane roboty; 3) koordynowanie i nadzorowanie procesu inwestycyjnego, zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym, koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego oraz organizacja narad w siedzibie Zamawiającego co najmniej raz na dwa tygodnie; 4) bieżące informowanie Zamawiającego o zaistniałych sporach lub problemach oraz czynny udział w ich rozwiązywaniu zgodnie z warunkami umowy o roboty budowlane; 5) reprezentowanie przed instytucjami i urzędami związanymi z wdrażaniem zadań inwestycyjnych (PINB, Straż Pożarna, Państwowy Powiatowy i Wojewódzki Inspektorat Sanitarny, Państwowa Inspekcja Pracy, itp.) i każdą inną instytucją oraz z miejscową ludnością, jeżeli będzie taka konieczność; 6) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych; 7) analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanych inwestycji i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań; 8) współpraca z Zamawiającym we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty budowlane; 9) monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego realizowanych zadań; 10) wykonywanie dokumentacji faktograficznej z zakresu terenu budowy, postępu robót, czynności odbiorowych i jej archiwizowanie na nośniku cyfrowym   z pisemnym komentarzem dla Zamawiającego; 11) opiniowanie i rekomendowanie każdej propozycji aneksu do umowy pod względem finansowym, formalnym i rzeczowym, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów o zamówieniach publicznych i podaniem ich skutków oraz przygotowanie wszelkich dokumentów dotyczących takiego aneksu  2.3  Obowiązki Inżyniera w zakresie obsługi finansowej Projektu : Do obowiązków Inżyniera w zakresie obsługi finansowej należeć będą zadania zarządzania projektem pod względem finansowym poprzez : 1) kontrolę wydatków i ich zgodność z harmonogramem rzeczowo - finansowym wykonawców robót budowlanych, 2) ocenę poprawności sporządzanych dokumentów finansowych przez wykonawcę robót budowlanych, 3) sprawozdawczości, 4) kontrolowanie rozliczeń wykonanych robót i stwierdzanie poprawności wystawionych faktur przez wykonawcę robót budowlanych, 5) prowadzenie dokumentacji i rozliczanie Projektu zgodnie z warunkami zawartymi w umowie dotacyjnej z programu rozwoju infrastruktury kultury-infrastruktura kultury w tym przygotowanie raportu końcowego 6) sporządzanie projektów  wniosków o płatności w terminach i formie zgodnej z umową dotacyjną, 7) kontrola wydatków pod względem kosztów kwalifikowanych, 8) zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości oraz opóźnienia w rozliczeniach osobie wyznaczonej przez Zamawiającego, 9) monitorowanie postępu robót pod względem finansowym, 10) administrowanie i nadzór nad umową o roboty budowlane od strony finansowej wraz z przygotowaniem finansowych i rzeczowych wskaźników postępu prac służących do monitorowania oraz sporządzanie niezbędnych dokumentów finansowych, kontrola budżetu, kwalifikacja kosztów, sporządzanie prognoz przepływów pieniężnych, aktualizacja harmonogramu składania wniosków o płatność, 11) składanie raportów z postępów prac oraz płatności zgodnie z wymaganiami Zamawiającego z uwzględnieniem zasad monitorowania wymaganych przez Instytucję współfinansującą Projekt, 12) ocena i weryfikacja w przypadku wystąpienia koniecznych zamówień dodatkowych, robót dodatkowych i robót zamiennych przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz poinformowanie Zamawiającego, 13) dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz płatności, przez cały czas trwania umowy, 14) udział w kwalifikacji kosztów - przedstawienie propozycji kwalifikacji kosztów w poddziale środki trwałe i rodzaj kosztów, 15) sporządzanie dla Zamawiającego sprawozdań rzeczowo - finansowych wymaganych przez Instytucję Zarządzającą, 16) składanie raportów i końcowe rozliczenie Projektu, 17) przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności, 18) przygotowywanie w terminach podanych przez Zamawiającego dokumentów niezbędnych do rozliczenia Projektu dla Zamawiającego i Instytucji finansującej Projekt, a w tym co najmniej : a) sporządzenie sprawozdania w zakresie wykonania rzeczowego Projektu i osiągnięcia zakładanego efektu, osiągnięcia wskaźników, b) sporządzenie końcowego rozliczenia Projektu i przedstawienie Zamawiającemu w wymaganym terminie, po podpisaniu protokołów końcowego odbioru.   2.4 Obowiązki szczegółowe Inżyniera. Inżynier jest przedstawicielem Zamawiającego na budowie upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych tej budowy w ramach dokumentacji projektowej i Prawa budowlanego oraz umowy o jej realizację.   2.4.1. Obowiązki Inżyniera przed rozpoczęciem robót : 1) przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia stanu istniejącego z dokumentacją projektową, 2) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu do zatwierdzenia instrukcji określających formę, zakres i sposób obiegu dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych, 3) w ciągu 15 dni od zawarcia umowy przedstawienie Zamawiającemu i uzgodnienie z nim planu działań - Raportu Wstępnego (procedury) przez cały okres wykonywania usługi, 4) przejęcie od Zamawiającego kopii oferty wybranego Wykonawcy robót oraz kopii umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych, 5) zapoznanie się z warunkami finansowania przedmiotu umowy, a zwłaszcza z ustalonymi zasadami płatności za częściowe i całkowite wykonanie robót, przejęcie od Wykonawcy robót kopii harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji robót budowlanych, 6) przejęcie od Wykonawcy szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót i poszczególne kategorie robotników zatrudnionych przez Wykonawcę na budowie, 7) przyjęcie od Wykonawcy projektów umów z Podwykonawcami i przedstawienie wniosków w sprawie ich akceptacji Zamawiającemu w terminach  gwarantujących Zamawiającemu  podjęcie decyzji zgodnie z Kc. 8) przekazanie Wykonawcy terenu budowy.  2.4.2. Obowiązki wynikające z Prawa budowlanego. Inżynier odpowiada za : 1) wprowadzanie w uzgodnieniu z Zamawiającym, autorem projektu i kierownikiem budowy poprawki w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że nie spowodują one zwiększenia kosztu nadzorowanych robót budowlanych, nie będą miały wpływu na zasadnicze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i instalacyjne oraz nie spowodują pogorszenia użyteczności obiektu lub jego wpływu na środowisko naturalne, 2) przekazanie protokolarnie Wykonawcom robót budowlanych terenu budowy wraz ze znajdującymi się na nim urządzeniami, 3) sprawowanie kontroli przebiegu budowy w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, a w szczególności: a) kontrolę jakości wykonanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania oraz zasadami wiedzy technicznej, b) kontrolę zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową i umową, c) kontrolę zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem, d) kontrolę jakości i wartości wykonanych robót w trakcie realizacji i przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy lub jakiejkolwiek jego części skończonej, e) kontrolę prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, f) kontrolę budowy co najmniej raz na 2 dni w tygodniu, a jeżeli wykonywane będą roboty konstrukcyjne i branżowe, to i częściej co potwierdzone zostanie  wpisem do dziennika budowy, czas pracy Inżyniera winien być dostosowany do czasu pracy wykonawców robót, g) prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie z udziałem Wykonawcy robót, przedstawiciela Zamawiającego (projektanta - jeżeli taka będzie potrzeba) oraz wszystkich inspektorów nadzoru, co najmniej raz na dwa tygodnie, h) rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu bądź rzeczoznawców ,i) każdorazowo zawiadamianie w porozumieniu i uzgodnieniu z Zamawiającym właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach rażącego naruszenia Prawa budowlanego, j) sprawdzanie i przyjmowanie robót podlegających zakryciu lub znikających, k) stwierdzanie wykonanych przez służbę geodezyjną pomiarów inwentaryzacyjnych, a także sprawdzanie zgodności usytuowania obiektów  z projektem budowlanym, l) uczestniczenie i dozorowanie w przeprowadzanych przez Wykonawcę próbach i odbiorach instalacji i urządzeń, m) potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości obiektu lub jego części do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenu budowy, n) sprawdzanie kompletności przedstawianych przez Wykonawcę dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru oraz dołączanie do nich opracowanej przez siebie oceny jakości wraz z jej uzasadnieniem, o) gromadzenie i przechowywanie materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych, p) uczestniczenie w czynnościach odbioru obiektu lub robót i przekazania ich do użytku, q) przejęcie od kierownika budowy dziennika budowy wraz z operatem kolaudacyjnym i przekazanie go Zamawiającemu, r) przyjęcie od Wykonawcy robót budowlanych książki obiektu i przekazanie jej wypełnionej Zamawiającemu, s) uczestniczenie w komisjach do stwierdzenia ujawnionych wad oraz kontrola usunięcia tych wad przez Wykonawcę, t) nadzorowanie złożenia wniosku o zakończeniu robót wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem opiniami i uzgodnieniami w celu złożenia go do organu nadzoru budowlanego, u) składanie w imieniu Zamawiającego ( po uzyskaniu odpowiedniego upoważnienia do reprezentowania Zamawiającego przed organami ) wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie wykonanego obiektu, a w przypadku stwierdzonych uchybień podczas kontroli, wykonanie wszelkich wymaganych czynności wobec wykonawcy robót o usunięcie stwierdzonych wad, v) bieżące raportowanie o wszelkich nieprawidłowościach.  2.4.3. Obowiązki Inżyniera w trakcie realizacji robót. 1) sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, (wystawienie protokołu niezgodności), 2) egzekwowanie postanowień umowy o roboty budowlane, w tym określanie punktów krytycznych tej umowy, zapewnienie wdrażania procedur jakościowych, przygotowanie i aktualizacja planów i harmonogramu oraz wszelkich innych dokumentów, których przygotowanie okaże się konieczne, 3) opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka, przygotowanie programów naprawczych w celu łagodzenia wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji umowy na roboty, 4) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub/i naprawczych dla ich przezwyciężenia, 5) przeprowadzanie z Wykonawcą robót budowlanych odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych i odbiorów końcowych realizowanego zadania inwestycyjnego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, 6) akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót, 7) prowadzenie bieżącej dokumentacji fotograficznej z realizacji umowy o roboty budowlane w ilości niezbędnej, w formie zdjęć cyfrowych (Zdjęcia będą szczegółowo opisane i zarchiwizowane w formacie cyfrowym na nośniku DVD lub CD), 8) nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych, pamiątkowych itp., 9) współpraca z Zamawiającym w zakresie informacji, promocji i konsultacji społecznych, 10) organizowanie narad, sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania, 11) wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy o roboty budowlane, 12) nadzór nad zabezpieczeniem przez Wykonawcę robót terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy o roboty budowlane i rozliczenie umowy w przypadku jej wypowiedzenia, 13) nadzór nad próbami oraz przegląd instrukcji obsługi (gdzie jest to konieczne) wykonanych przez Wykonawcę w celu prawidłowego przejęcia ukończonych prac przez Zamawiającego, 14) akceptacja wszystkich prób i badań przy oddaniu do eksploatacji, 15) udział w przekazaniu przez Wykonawcę robót obiektów do eksploatacji, 16) sprawdzenie wymaganej dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót w celu uzyskania pozwoleń na użytkowanie obiektów oraz uzyskanie tych pozwoleń, 17) przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, zatwierdzenie jej, a następnie dostarczenie Zamawiającemu w formie ustalonej z Zamawiającym, 18) obsługa dokumentacyjna odbioru końcowego, przygotowywanie protokołów odbioru końcowego i wszelkich niezbędnych dokumentów, sprawdzenie i odbiór operatu kolaudacyjnego sporządzonego przez każdego z wykonawców robót, 19) dokonywanie bieżących przeglądów terenu budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót ( konieczność sporządzenia raportu z kontroli do wiadomości Zamawiającego i Wykonawcy robót ), 20) sprawdzenie zgodności specyfikacji technicznych na dostawy w zakresie zgodności ze specyfikacją na dostawy i sprawdzenie kompletności dostaw pod względem atestów i gwarancji, 21) obsługa dokumentacyjna odbioru dostaw, przygotowywanie protokołów odbioru dostaw i wszelkich niezbędnych dokumentów, 22) stwierdzanie wad lub nieprawidłowości w dostawach, 23) nadzór nad realizacją robót zgodnie z harmonogramem i w razie odstępstw żądanie od Wykonawcy modyfikacji harmonogramu koniecznej do ukończenia robót we właściwym terminie, 24) po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym wydawanie zgody na wydłużenie czasu na ukończenie robót lub ich odcinka, albo jego części, z przyczyn uzasadnionych, z wyłączeniem końcowego terminu wykonania robót, 25) wydawanie poleceń Wykonawcy w celu przyspieszenia postępu robót i dotrzymania umownego terminu ich ukończenia, 26) ciągłe monitorowanie wykonywania robót przez Podwykonawców, a w szczególności : a) posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez Podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego Podwykonawcę, b) nadzorowanie poprawności wprowadzenia Podwykonawców do realizacji robót budowlanych, a zwłaszcza stwierdzania zawarcia umów o podwykonawstwo wg zatwierdzonego projektu umowy, zgodnie z przepisami Kc. c) kontrolowanie rozliczeń pomiędzy wykonawcą, a podwykonawcami wg zasad określonych w umowach, a w przypadku stwierdzenia uchybień w tym zakresie, natychmiastowe informowanie o tym Zamawiającemu z wnioskiem o sposób naprawienia sytuacji.  2.4.4. Obowiązki w zakresie odbioru robót: 1) dokonanie odbioru robót podlegających zakryciu (zanikowych) w terminie 2 dni roboczych od daty ich zgłoszenia, 2) przejęcie od Wykonawcy protokołu usunięcia usterek, rysunków i innych dokumentów otrzymanych w ramach umowy, 3) odbieranie w imieniu Zamawiającego wszelkich robót kończonych, 4) zebranie i sprawdzanie od Wykonawcy robót dokumentacji, którą on wykona i przygotuje, a zwłaszcza operatu kolaudacyjnego, 5) zebranie od Wykonawcy wszystkich dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, 6) organizowanie wraz z Wykonawcą robót odbiorów przez odpowiednie organy i uzyskanie opinii w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 7) opracowanie wniosku do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, 8) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.  2.4.5. Inne obowiązki Inżyniera: 1) obsługa kontroli przedstawicieli Podmiotów odpowiedzialnych za realizację projektu w zakresie swoich praw i obowiązków, 2) udział jako doradca techniczny w spotkaniach wymaganych przez instytucje finansujące projekt, 3) ocenianie i rozstrzyganie sporów między Wykonawcą robót i w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót, a Zamawiającym i udział w postępowaniach rozjemczych na zasadach doradcy technicznego, 4) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji umowy o roboty budowlane, 5) udokumentowanie daty, z którą Wykonawca wypełnił swoje obowiązki wykonania i zakończenia robót oraz usunięcia wszelkich stwierdzonych usterek w robotach, 6) podejmowanie decyzji o wykonaniu pilnych prac zabezpieczających, 7) podejmowanie również i innych działań, które przyczynią się do sprawnego wykonania inwestycji, 8) dochodzenie w imieniu Zamawiającego od Wykonawcy robót budowlanych kar za nienależyte lub nieterminowe wykonanie umowy oraz dopilnowanie usunięcia ujawnionych wad w okresie rękojmi za wady, czy mediacji w przypadku powstania sporów wynikających z realizacji umowy o roboty budowlane, 9) sporządzenie Raportu Końcowego z realizacji umowy o roboty budowlane. 10) przygotowanie dokumentów OT, 11) Inżynier, w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne czynności i zarządzenia określone przez Zamawiającego, a nie wymienione w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji umowy o roboty budowlane i zabezpieczenia interesów Zamawiającego, 12) egzekwowania obowiązków Wykonawcy robót i dostawcy w okresie rękojmi i gwarancji: a) udział i prowadzenie prac komisji przeglądów, sporządzanie protokołów ze spotkań b) realizacja ustaleń protokołów usterkowych i nadzór nad egzekwowaniem tych prac c)odbiór robót poprawkowych   2.5 Raportowanie i sprawozdawczość. Sprawozdania i Raporty będą przygotowywane zgodnie z zaleceniami Zamawiającego z uwzględnieniem aktualnych, na dzień składania sprawozdań i raportów, wskaźników monitoringu rzeczowego i finansowego. Raporty będą składane w formie papierowej w dwóch egz. oraz w formie zapisu cyfrowego na nośniku.  Raport Wstępny. Inżynier będzie zobowiązany złożyć go do Zamawiającego, a następnie po jego akceptacji przekazany dla wykonawcy lub wykonawców robót budowlanych. Raport powinien zawierać w szczególności : a) wykaz i status Stron zaangażowanych w realizację umowy o roboty budowlane, b) schemat organizacyjny, c) lista kluczowych specjalistów, d) informacja nt. komunikowania się i sposób znakowania osób na budowie, e) sposób ewidencjonowania i gromadzenia dokumentów, f) harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji budowy, g) plan zapewnienia jakości wykonania, h) wzory niezbędnych formularzy, listy obecności, protokołów, dokumentów, raportów i wszelkich innych dokumentów zgodnych z wymogami Kontraktu, i) protokół przekazania terenu budowy. Raport Wstępny Inżynier opracuje i przedstawi Zamawiającemu w terminie do 15 dni od daty zawarcia umowy. Zamawiający zaakceptuje lub odrzuci Raport w ciągu 7 dni. Inżynier będzie zobowiązany do usunięcia błędów w Raporcie w terminie 3 dni od otrzymania uwag.  Raporty miesięczne Przedkładane Zamawiającemu za każdy kolejny miesiąc po dacie zaakceptowania Raportu Wstępnego. Raporty miesięczne powinny zawierać w szczególności : a) analizę dotychczasowych działać Inżyniera w raportowanym okresie i narastająco, b) informacje o postępie rzeczowym i finansowym i jego zgodności z harmonogramem, c) opis robót i dostaw w raportowanym okresie, d) analizę wykonania rzeczowego i poniesionych kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych za okres raportowany, e) wykaz oraz stan płatności, f) prewencyjne lub korekcyjne działania Inżyniera, informacje o technicznych problemach i podjętych działaniach, g) przewidywane następne okresy płatności, h) wszelkie załączniki i notatki (z narad produkcyjnych i inne ), wykonane opinie. Raport podlegać będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie do 7 dni od daty jego otrzymania. Inżynier będzie zobowiązany usunąć błędy w Raporcie w ciągu 3 dni od otrzymania uwag. Termin składania raportów miesięcznych - do 5 dnia roboczego następnego miesiąca.  Raport Końcowy z wykonania Umowy Raport Końcowy z wykonania Umowy należy złożyć do Zamawiającego w terminie do 14 dni od daty ukończenia Przedmiotu Umowy. Raport powinien zawierać w szczególności : a) pełne podsumowanie wszystkich działań podjętych podczas realizacji Umowy, b) pełny opis prac oraz zebranie wyników wszystkich dotychczasowych raportów, c) analizę finansową wykonania Umowy z dołączeniem listy płatności z uwzględnieniem podziału na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane, d) umowy i oświadczenia Podwykonawców o otrzymaniu zapłaty za wykonane roboty, e) informacje i wyjaśnienia odpowiednich Instytucji i organów o nieprzyjęciu wraz z podaniem terminów poprawy i sposobu ich wykonania, f) wyniki sprawdzeń i przeglądów, prób, badań, g) wykonane dokumentacje powykonawcze, wszelkie świadectwa, uzgodnienia i opinie odpowiednich organów, operaty kolaudacyjne, h) analiza zgodności wykonanej Umowy z założeniami umowy o dofinansowanie ze wskazaniem osiągniętego efektu i założonego celu, i) krytyczna analiza wszystkich ważniejszych problemów, j) opis czynności do wykonania w sprawie zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy wraz z podaniem terminów i zasad wykonania tych czynności, obowiązki Stron Umowy w tym zakresie, k) opis sposobu wykonania i terminy wykonania przeglądów, postępowanie z ujawnieniem wad,l) opis istniejących i możliwych ryzyk i zagrożeń. Raport podlegać będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie do 14 dni od daty jego otrzymania. Inżynier będzie zobowiązany usunąć błędy w Raporcie w ciągu 7 dni od otrzymania uwag.  Raport z okresu zgłaszania wad Każdorazowo Raporty będą przedkładane Zamawiającemu w terminie na 14 dni przed upływem okresów rękojmi i gwarancji dla robót wykonanych przez wykonawców robót. Wraz z Raportem Zamawiający powinien otrzymać zebrane protokół/protokoły odbioru robót naprawczych, usuwania wad, zgromadzone podczas nadzoru wykonawców w trakcie trwania okresu rękojmi i gwarancji. Raport powinien zawierać w szczególności : a) pełne podsumowanie wszystkich działań Inżyniera w sprawie stwierdzenia i usunięcia wad, b) pełny opis działań od stwierdzenia wad do ich usunięcia wraz z podaniem terminów, sposobu usunięcia wad, c) terminów przeglądów w okresie po zgłoszeniu wad, d) sprawozdanie i dokumentacja (w tym fotograficzna na płycie cd) usuniętych wad i przeglądów.   3. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia:  1) Z wybranym Inżynierem zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą cały zakres usług dla ETAPU I 2) Rozliczenie za wykonywanie usług Inżyniera będzie realizowane okresowo zależnie od rozliczeń z Wykonawcą robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym wykonawcy robót, z zastrzeżeniem faktury ostatecznego rozliczenia za wykonanie usługi. 3) Wynagrodzenie Inżyniera kontraktu będzie wypłacane w następujących transzach: - 30% wynagrodzenia brutto po zaawansowaniu rzeczowo - finansowym inwestycji w zakresie Etapu I w co najmniej 30%, - następne 40% po kolejnych 40% zaawansowania rzeczowo-finansowego Etapu I inwestycji - następne 15% po kolejnych 15% zaawansowania rzeczowo-finansowego Etapu I inwestycji. Warunkiem możliwości wystawienia faktury jest podpisanie stosownego protokołu wykonania usługi, w którym zawarte będzie wyliczenie zaawansowania oraz potwierdzenie przez Zamawiającego terminowego przedkładania wymaganych comiesięcznych raportów i sprawozdań. 4) Wszystkie faktury przedstawione przez Inżyniera wypłacane będą w wysokości łącznej do 85 % wartości ofertowej. 5) Faktura końcowego rozliczenia o wartości nie mniejszej niż 15 % wartości wynagrodzenia - zostanie zapłacona za wykonanie usługi Inżyniera Kontraktu : a) po zakończeniu i odbiorze robót budowlanych bez usterek oraz, b) po uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu oraz, c) po wykonaniu wszystkich czynności związanych z rozliczeniem robót, w tym również opracowaniu pełnej dokumentacji sprawozdawczej i raportów niezbędnych do złożenia w Instytucji Zarządzającej Z projektem budowlanym wraz z częścią kosztorysową oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót można się zapoznać na stronie internetowej: BIP Piła - Zamówienia Publiczne - Gmina Piła - Nr zamówienia 29-ZP-2013 (www.bip.um.pila.pl).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 2 500,00 zł słownie: Dwa tysiące pięćset zł .

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ. 2) Oświadczenie o podwykonawstwie - zał. nr 6 do SIWZ 3) Parafowany wzór umowy - zał. nr 7 do SIWZ 4) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - zał. nr 8 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w zakresie: A) terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach : a) w przypadku konieczności zlecenia zamówień dodatkowych lub robót dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy z wykonawcą robót budowlanych, b) w przypadku konieczności wprowadzenia zmian projektowych z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji, co w konsekwencji doprowadzi do potrzeby przedłużenia terminu robót wykonawcy. c) wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji w terminie, Inżynier Kontraktu nie ma prawa odmówić świadczenia swojej usługi na czas przedłużonej umowy z wykonawcami robót i winien w tym czasie zapewnić taki sam zespół osobowy członków nadzoru. B) wynagrodzenia w następujących przypadkach : a) w przypadku urzędowej zmiany podatków ponoszonych przez Wykonawcę (w szczególności podatku VAT), b) przedłużony czas trwania umowy z Inżynierem kontraktu wynikający z przedłużenia terminu wykonywania robót przez wykonawcę - wówczas wynagrodzenie dla Inżyniera zostanie zmienione proporcjonalnie do przedłużonego czasu trwania kontraktu w ten sposób, że najpierw zostanie określone wynagrodzenie za 1 dzień realizacji umowy pierwotnej. Każdy             przedłużony czas trwania umowy będzie kosztował 50% kosztów dnia pierwotnego. Wynagrodzenie za przedłużenie czasu trwania umowy będzie wynikiem przemnożenia ilości dni i kosztu jednego dnia wyliczonego jak wyżej. 2) Ewentualne zmiany warunków umowy wymagają, dla ich ważności, zachowania formy pisemnej. Każdorazowo wykonawca winien złożyć pisemny wniosek o zmianę warunków umowy wraz z uzasadnieniem. 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy z winy Wykonawcy   w przypadku: a) jeżeli Wykonawca nie podjął się wykonania obowiązków wynikających z niniejszej umowy lub przerwał ich wykonanie, b) jeżeli Wykonawca wykonuje swoje obowiązki w sposób nienależyty i pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego w terminie 7 dni nie nastąpiła poprawa w wykonaniu tych obowiązków. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu Zamawiający może rozwiązać umowę z winy wykonawcy i naliczyć kary zgodnie z postanowieniami umowy.   Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustawy pzp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.um.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego Pl. Staszica 10, 64-920 Piła w pok. Nr 134, piętro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak