Piła: Ulica Kasprowicza w Pile
Numer ogłoszenia: 151686 - 2013; data zamieszczenia: 17.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ulica Kasprowicza w Pile.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ul. Kasprowicza w Pile o długości ok. 213 mb i szerokości 5,00m wraz z odwodnieniem, oświetleniem i chodnikami. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, 2) jezdnia, chodnik z kostki brukowej betonowej o gr. 8cm (kostka szara, bezfazowa), na podbudowie z kruszywa łamanego, 3) miejsca postojowe z kostki brukowej betonowej o gr. 8cm (kostka szara, bezfazowa), na podbudowie z kruszywa łamanego o wymiarach 2,50 x 4,50 m, w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,60 x 4,50 m. (z wyłączeniem 11 miejsc postojowych, oznaczonych kolorem żółtym na rysunku 1.4 branży drogowej), 4) zjazdy z kostki brukowej betonowej o gr. 8cm (kolor czerwony, bezfazowa), na podbudowie z kruszywa łamanego o powierzchni ok. 14 mkw, 5) opaska bezpieczeństwa z kostki czerwonej o gr. 6 cm na podbudowie z kruszywa łamanego o szerokości max. 1,25 m - min. 1,00 m, 6) obrzeża betonowe 30x8cm, na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - ok. 411 m, 7) krawężniki betonowe na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm na ławie betonowej - ok. 573 m, 8) na przejściach dla pieszych płytki betonowe ostrzegawcze z wypustkami o wymiarach 35x25 cm, 9) oznakowanie chodników dla osób niepełnosprawnych, niewidomych lub niedowidzących, 10) kanały z rur PVC łączone na wcisk o średnicy 315 mm - ok. 110 m, 11) kanały z rur PVC łączone na wcisk o średnicy 200 mm - ok. 16 mb, 12) kanały z rur PVC łączone na wcisk o średnicy 160 mm- 12 mb, 13) studnie ściekowe uliczne betonowe o średnicy 500 mm z osadnikiem bez syfonu - 4 szt., 14) studnie rewizyjne z kręgów betonowych i żelbetowych o śr. 1000 mm - 5 szt., 15) regulacje i ewentualna przebudowa istniejących studni kanalizacyjnych, teletechnicznych i gazowych, 16) słupy oświetleniowe z wysięgnikiem oraz uchwytem na flagi (potrójny) - 7 szt., (koszt uchwytów należy wkalkulować w cenę słupów) 17) oprawy oświetleniowe na wysięgniku - 8 szt., 18) humusowanie i obsianie trawą - ok. 692 mkw 19) cięcia pielęgnacyjne (odmłodzenie pojedynczych krzewów o średnicy korony do 2 m) - ok. 32 szt., 20) oznakowanie pionowe i poziome 21) skuteczne zabezpieczenie terenu budowy 22) wykonanie i dostarczenie w dniu odbioru inwentaryzacji powykonawczej w ilości 6 szt. wraz z kompleksową dokumentacją powykonawczą w 2 egz. Przedmiot zamówienia określają projekty budowlano-wykonawcze: branży drogowej, konstrukcji nawierzchni, branży elektrycznej, branży sanitarnej, zieleni; projekt wykonawczy stałej organizacji ruchu wraz z częścią kosztorysową oraz Szczegółową Specyfikacją Techniczną , stanowiące część SIWZ. 11 miejsc postojowych zostaje wyłączonych z realizacji w ramach niniejszego zamówienia co obrazuje rysunek nr 1.4 w projekcie drogowym. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia winien zapewnić kontrolę nad związanymi z nim pracami geodezyjnymi oraz zapewnić dla nich obsługę kierownika budowy. Ponadto Wykonawca winien w ramach oferty, w szczególności zapewnić: a) pełną obsługę geodezyjną i geotechniczną; b) przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych w ramach niniejszego zamówienia przez Zamawiającego; c) wykonanie na własny koszt w ramach zaoferowanej ceny wszelkich niezbędnych na czas prowadzenia budowy robót przygotowawczych i zabezpieczeniowych, ewentualne odwodnienie terenu placu budowy na czas prowadzenia robót (jeśli taka konieczność wystąpi); d) Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją budowlano - kosztorysową wraz z SST oraz dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji przedmiotu zamówienia; e) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z protokołu ZUD; f) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz projekt organizacji budowy, poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych na przykład z zapewnieniem transportu technologicznego materiałów, poniesieniem kosztów zajęcia terenu na czas prowadzenia robót budowlanych, poniesienie kosztów objazdów i dojazdów na czas budowy; g) po wykonaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia rocznych technicznych przeglądów i poniesienia wszelkich kosztów z tym związanych za cenę w ofercie, w okresie gwarancji;. h) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu zadania oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym; i) ustawienie na terenie placu budowy tablicy informacyjnej z logotypem Miasta Piły, którą Wykonawca otrzyma od Zamawiającego. Tablica o wymiarach 2x1m zawierająca w treści tytuł zadania, wartość zadania w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Treść niniejszej tablicy należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonawca zapewni stabilne umocowanie tablicy, na wysokości zapewniającej jej czytelność. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nadruku na folię i przyklejenie go na niniejszej tablicy. Koszt zrealizowania niniejszego punktu należy uwzględnić w tak zwanych kosztach ogólnych realizowanych robót. Po zakończeniu robót Wykonawca zwróci tablicę Zamawiającemu. Tam, gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych oraz przedmiarach robót wskazano pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.22-1, 45.23.24.52-5, 45.23.14.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy zł )
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. dwa zadania związane z budową lub przebudową dróg o nawierzchni z kostki betonowej o pow. min. 1000 mkw łącznie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. dwa zadania związane z budową lub przebudową dróg o nawierzchni z kostki betonowej o pow. min. 1000 mkw łącznie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) 1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ. 2) Dokument wniesienia wadium 3) Wypełniony kosztorys ofertowy (uproszczony) oddzielnie dla każdej branzy wraz z załączeniem zestawienia robocizny (R), materiałów (M) i sprzętu (S) 4) Oświadczenie o podwykonawstwie - załącznik nr 7 do SIWZ 5) Parafowany wzór umowy - załącznik nr 8 do SIWZ 6) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 9 do SIWZ Uwaga: W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejście w życie rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, wykonawca w miejsce poświadczeń o których mowa w pkt 2 ppkt 2) może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1.Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych (niekorzystne), uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. Przez niekorzystne warunki pogodowe rozumie się występowanie w czasie dnia roboczego (7:00 -16:00) intensywnych opadów deszczu przez 5 dni następujących jeden po drugim przy czym wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru a także stwierdzone zaświadczeniem najbliżej stacji meteorologicznej. b) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; - konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; - zmiany spowodowane koniecznością wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy. d) kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 2. Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnej z umową realizacji robót, polecać dokonywania takich zmian ich ilości i jakości, jakie będą niezbędne dla wykonania przedmiotu niniejszej umowy, a Wykonawca powinien wykonać każde z poniższych poleceń: zwiększyć lub zmniejszyć ilość robót objętych tabelą elementów rozliczeniowych,pominąć jakieś roboty,wykonać jakieś roboty nieprzewidziane, 1) Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie unieważniają w jakiejkolwiek mierze umowy. 2) Wykonawca nie wprowadzi jakichkolwiek zmian i ilości robót bez pisemnego polecenia Zamawiającego lub jego należycie umocowanego pełnomocnika. 3) Jeżeli roboty, wynikające z wprowadzonych zmian nie odpowiadają opisowi pozycji w tabeli elementów rozliczeniowych, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego, kalkulację ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od określonych przez Wykonawcę w Tabeli elementów rozliczeniowych, a dla materiałów, sprzętu i transportu cen minimalnych publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud w kwartale, w którym kalkulacja jest sporządzana oraz nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego z zastosowaniem stawek i narzutów określonych w ofercie Wykonawcy. 4) Jeżeli cena jednostkowa przedłożona przez Wykonawcę będzie skalkulowana niezgodnie z postanowieniami ust. 4.2) Zamawiający wprowadzi korektę ceny opartą na własnych kalkulacjach. 3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: Zamawiający dopuszcza: 1) zmianę osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy pod warunkiem uzyskania akceptacji Zamawiającego i spełnienia przez te osoby warunków SIWZ; 2) zmianę umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniem SIWZ, Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustawy pzp.mawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustawy pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego Pl. Staszica 10, 64-920 Piła w pok. Nr 134, piętro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak