Piła: Ulica Kasprowicza w Pile
Numer ogłoszenia: 151686 - 2013; data zamieszczenia: 17.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ulica Kasprowicza w Pile.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ul. Kasprowicza w Pile o długości ok. 213 mb i szerokości 5,00m wraz z odwodnieniem, oświetleniem i chodnikami. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, 2) jezdnia, chodnik z kostki brukowej betonowej o gr. 8cm (kostka szara, bezfazowa), na podbudowie z kruszywa łamanego, 3) miejsca postojowe z kostki brukowej betonowej o gr. 8cm (kostka szara, bezfazowa), na podbudowie z kruszywa łamanego o wymiarach 2,50 x 4,50 m, w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,60 x 4,50 m. (z wyłączeniem 11 miejsc postojowych, oznaczonych kolorem żółtym na rysunku 1.4 branży drogowej), 4) zjazdy z kostki brukowej betonowej o gr. 8cm (kolor czerwony, bezfazowa), na podbudowie z kruszywa łamanego o powierzchni ok. 14 mkw, 5) opaska bezpieczeństwa z kostki czerwonej o gr. 6 cm na podbudowie z kruszywa łamanego o szerokości max. 1,25 m - min. 1,00 m, 6) obrzeża betonowe 30x8cm, na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - ok. 411 m, 7) krawężniki betonowe na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm na ławie betonowej - ok. 573 m, 8) na przejściach dla pieszych płytki betonowe ostrzegawcze z wypustkami o wymiarach 35x25 cm, 9) oznakowanie chodników dla osób niepełnosprawnych, niewidomych lub niedowidzących, 10) kanały z rur PVC łączone na wcisk o średnicy 315 mm - ok. 110 m, 11) kanały z rur PVC łączone na wcisk o średnicy 200 mm - ok. 16 mb, 12) kanały z rur PVC łączone na wcisk o średnicy 160 mm- 12 mb, 13) studnie ściekowe uliczne betonowe o średnicy 500 mm z osadnikiem bez syfonu - 4 szt., 14) studnie rewizyjne z kręgów betonowych i żelbetowych o śr. 1000 mm - 5 szt., 15) regulacje i ewentualna przebudowa istniejących studni kanalizacyjnych, teletechnicznych i gazowych, 16) słupy oświetleniowe z wysięgnikiem oraz uchwytem na flagi (potrójny) - 7 szt., (koszt uchwytów należy wkalkulować w cenę słupów) 17) oprawy oświetleniowe na wysięgniku - 8 szt., 18) humusowanie i obsianie trawą - ok. 692 mkw 19) cięcia pielęgnacyjne (odmłodzenie pojedynczych krzewów o średnicy korony do 2 m) - ok. 32 szt., 20) oznakowanie pionowe i poziome 21) skuteczne zabezpieczenie terenu budowy 22) wykonanie i dostarczenie w dniu odbioru inwentaryzacji powykonawczej w ilości 6 szt. wraz z kompleksową dokumentacją powykonawczą w 2 egz. Przedmiot zamówienia określają projekty budowlano-wykonawcze: branży drogowej, konstrukcji nawierzchni, branży elektrycznej, branży sanitarnej, zieleni; projekt wykonawczy stałej organizacji ruchu wraz z częścią kosztorysową oraz Szczegółową Specyfikacją Techniczną , stanowiące część SIWZ. 11 miejsc postojowych zostaje wyłączonych z realizacji w ramach niniejszego zamówienia co obrazuje rysunek nr 1.4 w projekcie drogowym. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia winien zapewnić kontrolę nad związanymi z nim pracami geodezyjnymi oraz zapewnić dla nich obsługę kierownika budowy. Ponadto Wykonawca winien w ramach oferty, w szczególności zapewnić: a) pełną obsługę geodezyjną i geotechniczną; b) przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych w ramach niniejszego zamówienia przez Zamawiającego; c) wykonanie na własny koszt w ramach zaoferowanej ceny wszelkich niezbędnych na czas prowadzenia budowy robót przygotowawczych i zabezpieczeniowych, ewentualne odwodnienie terenu placu budowy na czas prowadzenia robót (jeśli taka konieczność wystąpi); d) Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją budowlano - kosztorysową wraz z SST oraz dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji przedmiotu zamówienia; e) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z protokołu ZUD; f) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz projekt organizacji budowy, poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych na przykład z zapewnieniem transportu technologicznego materiałów, poniesieniem kosztów zajęcia terenu na czas prowadzenia robót budowlanych, poniesienie kosztów objazdów i dojazdów na czas budowy; g) po wykonaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia rocznych technicznych przeglądów i poniesienia wszelkich kosztów z tym związanych za cenę w ofercie, w okresie gwarancji;. h) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu zadania oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym; i) ustawienie na terenie placu budowy tablicy informacyjnej z logotypem Miasta Piły, którą Wykonawca otrzyma od Zamawiającego. Tablica o wymiarach 2x1m zawierająca w treści tytuł zadania, wartość zadania w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Treść niniejszej tablicy należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonawca zapewni stabilne umocowanie tablicy, na wysokości zapewniającej jej czytelność. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nadruku na folię i przyklejenie go na niniejszej tablicy. Koszt zrealizowania niniejszego punktu należy uwzględnić w tak zwanych kosztach ogólnych realizowanych robót. Po zakończeniu robót Wykonawca zwróci tablicę Zamawiającemu. Tam, gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych oraz przedmiarach robót wskazano pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.22-1, 45.23.24.52-5, 45.23.14.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy zł )

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) 1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami SIWZ. 2) Dokument wniesienia wadium 3) Wypełniony kosztorys ofertowy (uproszczony) oddzielnie dla każdej branzy wraz z załączeniem zestawienia robocizny (R), materiałów (M) i sprzętu (S) 4) Oświadczenie o podwykonawstwie - załącznik nr 7 do SIWZ 5) Parafowany wzór  umowy  - załącznik nr 8 do SIWZ 6) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 9 do SIWZ Uwaga: W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejście w życie rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, wykonawca w miejsce poświadczeń o których mowa w pkt 2 ppkt 2) może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1.Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych (niekorzystne), uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. Przez niekorzystne warunki pogodowe rozumie się występowanie w czasie dnia roboczego (7:00 -16:00) intensywnych opadów deszczu przez 5 dni następujących jeden po drugim przy czym wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru a także stwierdzone zaświadczeniem najbliżej stacji meteorologicznej. b) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; - konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; - zmiany spowodowane koniecznością wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy. d) kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 2. Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnej z umową realizacji robót, polecać dokonywania takich zmian ich ilości i jakości, jakie będą niezbędne dla wykonania przedmiotu niniejszej umowy, a Wykonawca powinien wykonać każde z poniższych poleceń: zwiększyć lub zmniejszyć ilość robót objętych tabelą elementów rozliczeniowych,pominąć jakieś roboty,wykonać jakieś roboty nieprzewidziane, 1) Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie unieważniają w jakiejkolwiek mierze umowy. 2) Wykonawca nie wprowadzi jakichkolwiek zmian i ilości robót bez pisemnego polecenia Zamawiającego lub jego należycie umocowanego pełnomocnika. 3) Jeżeli roboty, wynikające z wprowadzonych zmian nie odpowiadają opisowi pozycji w tabeli elementów rozliczeniowych, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego, kalkulację ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od określonych przez Wykonawcę w Tabeli elementów rozliczeniowych, a dla materiałów, sprzętu i transportu cen minimalnych publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud w kwartale, w którym kalkulacja jest sporządzana oraz nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego z zastosowaniem stawek i narzutów określonych w ofercie Wykonawcy. 4) Jeżeli cena jednostkowa przedłożona przez Wykonawcę będzie skalkulowana niezgodnie z postanowieniami ust. 4.2) Zamawiający wprowadzi korektę ceny opartą na własnych kalkulacjach. 3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: Zamawiający dopuszcza: 1) zmianę osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy pod warunkiem uzyskania akceptacji Zamawiającego i spełnienia przez te osoby warunków SIWZ; 2) zmianę umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniem SIWZ, Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustawy pzp.mawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustawy pzp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego Pl. Staszica 10, 64-920 Piła w pok. Nr 134, piętro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak