Piła: Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej
Numer ogłoszenia: 85624 - 2013; data zamieszczenia: 01.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa markowego produktu turystycznego Wielkopolski: Pilska strefa aktywności turystycznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa przyłącza wodociągowego na terenie Wyspy Miejskiej w Pile Opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przyłącza wodociągowego na terenie Wyspy Miejskiej w Pile - etap od węzła W1 do węzła W15,(dalszy odcinek przyłącza od węzła W15 do W17 zamawiający przewiduje wykonać oddzielnym zamówieniem w terminie późniejszym) w szczególności zamówienie obejmuje: 1) montaż rurociągu o długości ok.137,00m - rura PE100 SDR11, DN 90x8,2 2) montaż rurociągu o długości ok. 64,00m - rura PE100 SDR11, DN 63x5,8 3) wykonanie studni wodomierzowej betonowej z zestawem wodomierzowym DN65 4) dostawa i montaż kształtek ciśnieniowych i zasuw 5) połączenie rur metodą zgrzewania 6) próbę wodną szczelności przyłącza 7) płukanie przyłącza 8) wywóz nadmiaru ziemi i odpadów oraz ich utylizacja zgodnie z przepisami 9) odtworzenia nawierzchni, zieleni. 10) wykonanie wszelkich niezbędnych prac przygotowawczych, zabezpieczeniowych, odtworzeniowych. 2. Zakres robót budowlanych przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia określają: projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia Projekt budowlano-wykonawczy zakłada technologię ułożenia przyłącza wodociągowego metodą wykopu otwartego. Zamawiający dopuszcza wariantowo wykonanie tych prac w technologii przewiertu sterowanego, określając w związku z tym kryteria wyboru oferty. 3. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z: 1) projektem budowlanym i wykonawczym 2) specyfikacją techniczną, z zastrzeżeniem, że w przypadku wyboru innego wariantu wykonania robót niż jest w projekcie wykonawca będzie zobligowany do opracowania przed rozpoczęciem robót szczegółowej specyfikacji technicznej na tę technologię. 3) warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i prawa budowlanego 4) wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm i aprobat technicznych 5) zasadami rzetelnej wiedzy technicznej Pozostałe obowiązki Wykonawcy, w szczególności: 1) dostarczenie Zamawiającemu w terminie do 2 dni roboczych od daty podpisania umowy kompletu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia rozpoczęcia robót w Nadzorze budowlanym, 2) wykonanie wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych i zabezpieczenie terenu budowy, 3) zapewnienie utrzymania zaplecza budowy, 4) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej, 5) uzyskanie przed rozpoczęciem prac ziemnych związanych z realizacją zabudowy uzgodnienienia od Konserwatora Zabytków Archeologicznych Delegatury w Pile - w celu objęcia ich nadzorem archeologicznym oraz pokrycie wszystkich kosztów z tym związanych, 6) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 7) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z protokołu ZUD, oraz wszelkich formalności i warunków zawartych w decyzjach i uzgodnieniach. 8) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu zadania oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym, 9) uczestnictwo w obowiązkowej kontroli PINB i nieodpłatne wykonanie wszystkich zaleceń z niej wynikających we wskazanych terminach, 10) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, 11) przeprowadzenie wszystkich wymaganych badań i sprawdzeń, uzyskanie protokołu badania Sanepidu. Wykonawca winien dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji kompletnego przedmiotu zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.30.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 06.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże,że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. dwa zadania dotyczące budowy sieci lub przyłącza wodociągowego o charakterze, złożoności i wartości nie mniejszej niż 20.000 zł brutto każda z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobą posiadającą wymagane przepisami uprawnienia budowlane, zdolną do wykonania niniejszego zamówienia (kierownik budowy winien posiadać min. 3-letnie doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. 2) Parafowany wzór umowy Uwaga Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych (niekorzystne), uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. Przez niekorzystne warunki pogodowe rozumie się: · występowanie na placu budowy temperatur powietrza poniżej 0°C mierzonej o godzinie 7:00 rano przez okres dłuższy niż 3 dni następujących jeden po drugim; · wystąpienia w czasie dnia roboczego intensywnych opadów deszczu przez 3 dni następujących jeden po drugim przy czym wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru a także stwierdzone zaświadczeniem najbliżej stacji meteorologicznej. b) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: · wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; · konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; d) kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych. 2. Pozostałe rodzaje zmian - Zamawiający dopuszcza: 1) zmianę osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy pod warunkiem uzyskania akceptacji Zamawiającego i spełnienia przez te osoby warunków SIWZ; 2) zmianę umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ. Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie