Piła: ŚWIADCZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU SYSTEMOWEGO NR POKL 09.01.02-30-181 łamane 12 pod nazwą Trampolina do sukcesu w klasach I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PIŁA.
Numer ogłoszenia: 26446 - 2013; data zamieszczenia: 18.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU SYSTEMOWEGO NR POKL 09.01.02-30-181 łamane 12 pod nazwą Trampolina do sukcesu w klasach I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PIŁA..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w ramach projektu systemowego Trampolina do sukcesu w klasach I - III szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła. Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Celem głównym programu Trampolina do sukcesu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez indywidualizację procesu nauczania w klasach I - III we wszystkich szkołach podstawowych funkcjonujących w Gminie Piła. Program w szczególności obejmuje: zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia z zakresu: trudności w pisaniu i czytaniu oraz nauk matematycznych, doradztwo i opiekę pedagogiczno - psychologiczną dla uczniów wykazujących problemy w zachowaniu i komunikacji z otoczeniem lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty, zajęcia dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem uzdolnień matematycznych, przyrodniczych, muzycznych, plastycznych, teatralnych, języków obcych, gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy, zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, zajęcia specjalistyczne dla dzieci niepełnosprawnych stymulacja polisensoryczna. Cele szczegółowe: zmniejszenie liczby uczniów z wadami postawy, zmniejszenie liczby uczniów z zaburzeniami umiejętności szkolnych, podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów w obszarze realizacji podstawy programowej w edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej, zmniejszenie skali występowania problemów związanych z zachowaniem się dzieci w szkole, korekcja wad postawy i wad wymowy, poprawa relacji międzyludzkich wśród uczestników projektu, poszerzenie oferty edukacyjnej dla uczniów zdolnych - zajęć umożliwiających rozwijanie zainteresowań i talentów. W ramach tego projektu realizowane będą zadania skierowane do uczestników - uczniów klas I - III w Szkole Podstawowej nr 1 im. Stanisława Staszica, Szkole Podstawowej nr 2 im. Olimpijczyków Polskich, Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika, Szkole Podstawowej nr 5 im. Dzieci Polskich, Szkole Podstawowej nr 7 im. Adama Mickiewicza, Szkole Podstawowej Nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi, Zespole Szkół nr 1 im. Jana Brzechwy, Zespole Szkół nr 2 im. Królowej Jadwigi, Zespole Szkół nr 3 im. Lotników Polskich. W ramach projektu realizowane będą zadania z następującego zakresu: 1) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji - ogółem 900 godz., w tym: w SP1 - 30 godz. dla 5 dzieci; w SP2 - 150 godz. dla 25 dzieci; w SP4 - 60 godz. dla 10 dzieci; w SP5 - 60 godz. dla 7 dzieci; w SP7 - 60 godz. dla 10 dzieci; w SP12 - 60 godz. dla 16 dzieci; w ZS1 - 60 godz. dla 10 dzieci; w ZS2 - 240 godz. dla 40 dzieci; w ZS3 - 150 godz. dla 26 dzieci, 2) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - ogółem 330 godz., w tym: w SP2 - 90 godz. dla 18 dzieci; w SP4 - 30 godz. dla 8 dzieci; w SP5 - 30 godz. dla 5 dzieci; w SP7 - 30 godz. dla 8 dzieci; w SP12 - 60 godz. dla 16 dzieci; w ZS1 - 30 godz. dla 6 dzieci; w ZS3 - 60 godz. dla 11 dzieci, 3) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - ogółem 1350 godz., w tym: w SP1 - 120 godz. dla 16 dzieci; w SP2 - 180 godz. dla 24 dzieci; w SP4 - 180 godz. dla 24 dzieci; w SP5 - 150 godz. dla 20 dzieci; w SP7 - 60 godz. dla 8 dzieci; w SP12 - 270 godz. dla 35 dzieci; w ZS1 - 90 godz. dla 12 dzieci; w ZS2 - 120 godz. dla 16 dzieci; w ZS3 - 180 godz. dla 17 dzieci, 4) zajęcia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej - ogółem 210 godz., w tym: w SP2 - 30 godz. dla 6 dzieci; w SP4 - 90 godz. dla 30 dzieci; w SP5 - 30 godz. dla 5 dzieci, w SP12 - 30 godz. dla 10 dzieci, w ZS2 - 30 godz. dla 5 dzieci, 5) zajęcia dla dzieci z wadami postawy - gimnastyka korekcyjna - ogółem 1080 godz., w tym: w SP1 - 120 godz. dla 32 dzieci; w SP2 - 180 godz. dla 48 dzieci; w SP4 - 30 godz. dla 8 dzieci, w SP5 - 60 godz. dla 20 dzieci, w SP7 - 120 godz. dla 32 dzieci, w SP12 - 210 godz. dla 56 dzieci, w ZS1 - 60 godz. dla 14 dzieci, w ZS2 150 godz. dla 40 dzieci, w ZS3 - 150 godz. dla 35 dzieci, 6) zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie - ogółem 450 godz., w tym: w SP1 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP2 - 60 godz. dla 10 dzieci; w SP4 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP7 - 30 godz. dla 8 dzieci; w SP12 - 90 godz. dla 24 dzieci; w ZS1 - 60 godz. dla 14 dzieci; w ZS2 90 godz. dla 24 dzieci, 7) zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych przyrodniczo - ogółem 300 godz., w tym: w SP1 - 30 godz. dla 8 dzieci; w SP2 - 60 godz. dla 10 dzieci; w SP4 - 30 godz. dla 8 dzieci; w SP5 - 30 godz. dla 6 dzieci; w SP7 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP12 - 90 godz. dla 23 dzieci, 8) zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych muzycznie i tanecznie - ogółem 60 godz., w tym: W SP1 60 godz. dla 16 dzieci, 9) zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych muzycznie - ogółem 300 godz., w tym: w SP2 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP4 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP12 - 90 godz. dla 20 dzieci; w ZS1 - 60 godz. dla 14 dzieci; w ZS2 30 godz. dla 8 dzieci, 10) zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych plastycznie - ogółem 510 godz., w tym: w SP1 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP2 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP4 - 90 godz. dla 24 dzieci; w SP5 - 30 godz. dla 6 dzieci; w SP7 - 30 godz. dla 8 dzieci; w SP12 - 60 godz. dla 11 dzieci; w ZS1 - 90 godz. dla 18 dzieci; w ZS2 - 90 godz. dla 24 dzieci, 11) zajęcia teatralne dla dzieci uzdolnionych - ogółem 120 godz., w tym: w SP1 - 60 godz. dla 16 dzieci; w SP4 - 60 godz. dla 16 dzieci, 12) zajęcia rozwijające uzdolnienia sportowe dzieci - ogółem 180 godz., w tym: SP1 - 120 godz. dla 32 dzieci; w SP5 - 60 godz. dla 12 dzieci, 13) zajęcia dla dzieci uzdolnionych manualnie - origami - ogółem 30 godz., w tym: SP2 - 30 godz. dla 8 dzieci, 14) zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych językowo - ogółem 60 godz., w tym: w SP4 - 60 godz. dla 16 dzieci, 15) zajęcia informatyczne dla dzieci zdolnych - ogółem 30 godz., w tym: w SP4 - 30 godz. dla 8 dzieci, 16) zajęcia dla dzieci niepełnosprawnych - stymulacja polisensoryczna - ogółem 60 godz., w tym: w SP12 - 60 godz. dla 8 dzieci, 17) zajęcia dla dzieci szczególnych uzdolnionych polonistycznie i środowiskowo - ogółem 90 godz., w tym: w ZS2 - 90 godz. dla 24 dzieci, 18) zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - ogółem 90 godz., w tym: w ZS2 - 90 godz. dla 24 dzieci. Jednostka godzina w SIWZ używana jest w rozumieniu 1 godziny zegarowej, tj. 60 minut w odniesieniu do zajęć specjalistycznych: a) zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, b) zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, c) zajęć dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, d) zajęć dla dzieci z wadami postawy - gimnastyka korekcyjna, e) zajęcia dla dzieci niepełnosprawnych - stymulacja polisensoryczna. Dla pozostałych zajęć jednostka godzina w harmonogramie używana jest w rozumieniu 1 godziny lekcyjnej, tj. 45 minut. Rozpoczęcie wyżej wymienionych zajęć przewidziane jest od dnia podpisania umowy do dnia 28 czerwca 2013 r. w wymiarze 30 godzin zajęć dla grupy, w układzie: luty 2013 r. 6 godzin zajęć dla grupy, marzec 2013 r. 7 godzin zajęć dla grupy, kwiecień 2013 r. 6 godzin zajęć dla grupy, maj 2013 r. 6 godzin zajęć dla grupy, czerwiec 2013 r. 5 godzin zajęć dla grupy. W ramach projektu przewidziano realizację 6150 godzin zajęć dla 1294 uczestników projektu podzielonych na 205 grup. W ramach uzgodnień w zakresie tworzenia harmonogramu realizacji zajęć Wykonawca powinien przestrzegać ponadto następujących zasad: 1) zajęcia mogą sie odbywać w dniach od poniedziałku do soboty, 2) zajęcia nie będą sie odbywać w niedziele, 3) ustalenie konkretnych dni oraz godzin zajęć w poszczególnych grupach powinno następować z uwzględnieniem planu lekcji uczniów wchodzących w skład grupy tak, aby nie pokrywały się one z godzinami lekcji uczniów w danym dniu, 4) zajęcia nie powinny odbywać się wcześniej aniżeli przed godzina 8.00, ani też później aniżeli po godzinie 19.00. 2. Obowiązki Wykonawcy: Do obowiązków prowadzących zajęcia w ramach projektu systemowego Trampolina do sukcesu w klasach I - III szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła będzie należeć: 1) opracowanie na podstawie udostępnionych wyników badań i analiz potrzeb indywidualnych uczestników projektu (diagnoz) z danej szkoły podstawowej programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć pozalekcyjnych dla danej grupy uczestników projektu zwanych dalej Programem pracy, i przedstawienie ich do akceptacji dyrektorowi danej szkoły, 2) opracowanie szczegółowych planów zajęć grup uczniów danej szkoły podstawowej na podstawie informacji zawartych w załącznikach nr 8.1 - 8.9 do SIWZ -Harmonogramy realizacji zajęć projektu Trampolina do sukcesu, 3) prowadzenie zajęć (według harmonogramu oraz przewidzianej liczby godzin zajęć) przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej, zgodnie z zakresem projektu wynikającym z opisu przedmiotu zamówienia w SIWZ i w myśl sporządzonego przez siebie Programu pracy zaakceptowanego przez Zleceniodawcę na zasadach określonych w pkt.1, 4) dokumentowanie na bieżąco prowadzonych przez realizatorów zajęć pozalekcyjnych w postaci Kart czasu pracy oraz dzienników zajęć w celu bieżącego monitorowania obecności Beneficjentów Ostatecznych na prowadzonych zajęciach. Wszelkie nieobecności uczestników Projektu na zajęciach muszą być pisemnie usprawiedliwione przez rodziców i dołączone do dokumentacji, 5) prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu oraz przekazywanie, co najmniej raz w miesiącu, informacji w formie elektronicznej i papierowej dyrektorowi szkoły, w której realizowany jest Projekt oraz koordynatorowi Projektu o stanie realizacji planu zajęć, w tym liczby zrealizowanych godzin, a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji Projektu, 6) wspomaganie promocji i ewaluacji Projektu - informowanie o współfinansowaniu Projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem Projektu i szkolnymi opiekunami merytorycznymi w mierzeniu postępów uczniów w zakresie rezultatów Projektu, 7) dokonywanie ewaluacji pracy dla zajęć pozalekcyjnych oraz dokonywanie ewaluacji osiągnięć rozwojowych uczniów (Beneficjentów Ostatecznych) pod kątem rozwoju postaw, umiejętności i poziomu wiedzy, w tym w zakresie rezultatów wskazanych w projekcie, 8) opracowanie dokumentu podsumowującego realizację projektu z uwzględnieniem opisu wykonania zaplanowanych rezultatów i produktów projektu, tj.: a) twardych rezultatów projektu w postaci: objęcia 1294 uczniów (100% uczniów ze szkół objętych projektem, dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła, w tym 49,61procent chłopców oraz 50,39 procent dziewcząt) zajęciami wyrównawczymi oraz rozwijającymi ich zainteresowania, ograniczenia u 149 uczniów problemów związanych z nauką czytania i pisania, wyrównania wiedzy u 72 uczniów z zaburzeniami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, wyeliminowanie lub zmniejszenie problemu zaburzeń mowy u 172 dzieci, wyeliminowanie kłopotów w komunikacji z otoczeniem u 56 uczniów, korekty wad postawy u 285 uczniów, wyrównanie wiedzy z zakresu języka angielskiego u 24 uczniów, objęcie 8 uczniów niepełnosprawnych zajęciami terapeutycznymi, rozwoju zdolności: matematycznych u 112 dzieci, przyrodniczych u 71 dzieci, muzyczno-tanecznych u 16 dzieci, muzycznych u 74 dzieci, plastycznych u 123 dzieci, teatralnych u 32 dzieci, sportowych u 44 dzieci, manualnych u 8 dzieci, językowych u 16 dzieci, informatycznych u 8 dzieci, polonistyczno- środowiskowych u 24 dzieci. b) miękkich rezultatów projektu w postaci: poszerzenia wiedzy i umiejętności u 100procent uczniów biorących udział w zajęciach, rozwoju zainteresowań i zdolności u 100 procent uczniów biorących udział w zajęciach, wzrostu aspiracji u 100 procent uczestników projektu, poprawy zdolności w zakresie funkcjonowania w społeczeństwie u 100 procent uczestników projektu, ograniczenia deficytów rozwojowych u 100 procent uczestników zajęć, wzrostu umiejętności współpracy w zespole, samooceny oraz motywacji u biorących udział w projekcie uczniów, c) pozostałych produktów w postaci: przeprowadzenia zajęć w zakresie likwidacji braków u dzieci z zakresu: umiejętności pisania i czytania, matematycznych, językowych oraz korekta zaburzeń: wad wymowy, postawy, komunikacji z otoczeniem, zaburzeń u dzieci niepełnosprawnych w łącznym wymiarze 4020 godzin, co stanowi 65,37 procent ogółu godzin projektu, przeprowadzenie zajęć rozwijających talenty i uzdolnienia dzieci z różnych dziedzin: matematycznej, przyrodniczej, muzyczno-tanecznych, muzycznych, plastycznych, teatralnych, sportowych, manualnych, językowych, informatycznych, polonistyczno-środowiskowych w łącznym wymiarze 2130 godzin, co stanowi 34,63 procent ogółu godzin projektu. 9) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie, 10) zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzone będą zajęcia, 11) decydowanie o doborze metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce, 12) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do wszystkich uczestników Projektu, 13) przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe Beneficjentów Ostatecznych Projektu (BOP) w celu uzyskania upoważnienia od Prezydenta Miasta Piły do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych (Realizatorów Projektu) w związku z realizacją Projektu, 14) przestrzeganie zasad zawartych w wytycznych dotyczących oznaczania projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które zamieszczone są na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej: www.efs.wup.poznan.pl, 15) przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. Szczegółowe informacje o terminach prowadzenia zajęć z podziałem na grupy BOP w danej szkole zawarte są w załącznikach 8.1 - 8.9 do SIWZ - Harmonogramy realizacji zajęć projektu Trampolina do sukcesu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien udokumentować, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w wykonawstwie usługi edukacyjnej . W tym względzie udokumentuje, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 1 zamówienie związane z usługą edukacyjną realizowaną dla szkół dofinansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi wymagane uprawnienia do nauczania dzieci w klasach I - III szkół podstawowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12. 03. 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400) z dnia 27. 03. 2009 r.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. b) parafowane projekty umów - załącznik nr 7.1 - 7.9 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku: 1) jeżeli wystąpiły okołfcznośd, których przy dotożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzleć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia; 2) zmiany terminów realizacji zamówienia zgodnie ze zmianami w umowie o dofinansowanie, w szczególności w przypadku zmiany harmonogramu terminowego realizacji przedmiotowego projektu bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia; 3) konieczności przedłużenia lub skrócenia godzin rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych zajęć w ramach projektu. 4) nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak