Piła: Hotspoty w mieście Piła. Dostawa i montaż jednego hotspotu na ul. Śródmiejską - Ossolińskich.
Numer ogłoszenia: 461342 - 2012; data zamieszczenia: 20.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Hotspoty w mieście Piła. Dostawa i montaż jednego hotspotu na ul. Śródmiejską - Ossolińskich..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie systemu HOTSPOT, obejmującego swoim zasięgiem całą ul. Śródmiejską oraz plac Zwycięstwa w Pile, umożliwiającego bezpłatny dostęp do sieci Internet. Teren objęty zasięgiem działania sieci HOTSPOT wraz z oznaczeniem miejsca instalacji anten został przedstawiony na mapce stanowiącej załącznik nr 1. Założenia do realizacji: 1) Charakterystyka punktów dostępowych HOTSPOT: W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć, zamontować i skonfigurować następujące urządzenia: a) antena sektorowa, zlokalizowana na słupie kamery monitoringu przy fontannie na ul. Śródmiejskiej, zapewniająca sygnał na całej długości ul. Śródmiejskiej, z niewielkim kątem emisji sygnału - zminimalizowanie emisji dla okolicznych budynków mieszkalnych. b) antena sektorowa, zlokalizowana na wysięgniku kamery monitoringu (narożnik budynku) przy ul. Śródmiejskiej i Ossolińskich, zapewniająca sygnał na ul. Śródmiejskiej w kierunku ul. Buczka, z niewielkim kątem emisji sygnału - zminimalizowanie emisji dla okolicznych budynków mieszkalnych. c) antena sektorowa, zlokalizowana na słupie kamery monitoringu przy fontannie na ul. Śródmiejskiej, zapewniająca sygnał na placu Zwycięstwa, szczególnie w jego zachodniej części - kąt emisji sygnału 120 stopni. d) urządzenia dostępowe Access Point (AP), umożliwiające pracę trzech anten w lokalizacjach wskazanych powyżej. Urządzenia AP będą umieszczone w obudowach anten lub w dodatkowych skrzynkach zamontowanych przez Wykonawcę, po dokonaniu wizji lokalnej i oszacowaniu niezbędnego miejsca do instalacji urządzeń. e) przełącznik zarządzalny wyposażony w minimum 24 porty 100łamane1000GE, zlokalizowany w serwerowni zamawiającego (Urząd Miasta Piły, pl. Staszica 10), umożliwiający podłączenie urządzeń AP. f) kontroler zarządzający siecią HOTSPOT, zlokalizowany w serwerowni Zamawiającego (Urząd Miasta Piły, pl. Staszica 10). Wykonawca zobowiązany jest zestawić połączenia pomiędzy punktami dostępowymi AP a kontrolerem za pośrednictwem sieci światłowodowej, stanowiącej własność Zamawiającego. Przyłącza światłowodowe zlokalizowane są w pobliżu określonych punktów instalacji anten (ok. 15 metrów). Zestawienie połączenia elementów sieci HOTSPOT z siecią światłowodową Zamawiającego leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zapewni wszelkie niezbędne materiały i urządzenia (konwertery światłowodowe, przełącznik, itp.) umożliwiające zapewnienie komunikacji pomiędzy elementami sieci HOTSPOT. W lokalizacjach anten Zamawiający zapewnia niezbędne zasilanie umiejscowione w pobliżu określonych punktów instalacji (ok. 15 metrów). Obowiązek podłączenia elementów sieci HOTSPOT do punktów zasilania leży po stronie Wykonawcy. W przypadku zastosowania media konwerterów po stronie serwerowni Urzędu, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć adapter media konwerterów przystosowany do montażu w szafie teletechnicznej rack 19 cali, kompatybilny z dostarczonymi media konwerterami. Adapter musi zapewniać możliwość podłączenia minimum 10 media konwerterów. Adapter media konwerterów musi być wyposażony w dwa zasilacze, dla zapewnienia redundancji zasilania. Rolę kontrolera HOTSPOT może pełnić dedykowany serwer wraz z oprogramowaniem posiadającym pełną funkcjonalność wymaganą przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania niniejszego rozwiązania Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszelkie wymagane licencje na zainstalowane oprogramowanie. g) Jako źródło Internetu zostanie wykorzystane łącze zamawiającego zlokalizowane w serwerowni Urzędu Miasta Piły. Wykonawca odpowiedzialny będzie za zestawienie podłączenia urządzeń HOTSPOT do sieci Internet. Uwaga: Urządzenia wyszczególnione w podpunktach e i f muszą być zainstalowane w szafie teletechnicznej rack 19 cali będącej własnością Zamawiającego. 2) Praca anten nie może zakłócać pracy zamontowanych kamer monitoringu (zniekształcenia obrazu, przekłamania itp.) 3) Transmisja danych będzie realizowana w częstotliwości 2,4GHz w standardzie 802.11błamaneg. 4) Kontroler zarządzający siecią HOTSPOT musi być skonfigurowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: Ograniczenia dostępu do sieci Internet dla użytkownika końcowego: a) wysyłanie i odbieranie danych z maksymalną prędkością połączenia nie więcej niż 256 kbitnas b) czas jednorazowej sesji w ramach dostępu do sieci Internet nie będzie dłuższy niż 60 minut c) miesięczny limit transferu danych - nie więcej niż 750 MB. 5) Wykonawca odpowiedzialny jest za prawidłową pracę wszystkich urządzeń sieci HOTSPOT i jej kompleksowe działanie. System ma zapewniać automatyczne wznowienie poprawnej pracy wszystkich urządzeń po zaniku zasilania, bez ingerencji obsługi administratora. 6) Wykonawca udzieli gwarancji 24 miesiące na urządzenia i sprawne działanie wykonanego systemu HOTSPOT oraz zapewni wsparcie techniczne w okresie trwania gwarancji. W przypadku awarii maksymalny czas jej usunięcia nie może wynieść więcej niż 48 godzin od chwili formalnego zgłoszenia do Wykonawcy. Wykonawca wskaże adres e- mail, na który Zamawiający będzie zgłaszał usterki i awarie. Rozpoczęcie biegu gwarancji liczone jest od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 7) Kontroler zarządzający HOTSPOT musi posiadać uruchomione następujące funkcje: a) filtrowanie ruchu - zapewnienie dostępu jedynie do 3 usług: WWW, poczta elektroniczna, komunikatory internetowe, b) automatyczne uruchomienie strony startowej po podłączeniu się użytkownika do sieci HOTSPOT, c) możliwość korzystania z sieci HOTSPOT przez użytkownika po zaakceptowaniu regulaminu korzystania z sieci, d) blokada stron WWW o kreślonej tematyce jak i pełne oraz dokładne blokowanie ruchu typu peer-to-peer (p2p) za pomocą urządzeń wykrywających zakodowane sesje p2p np. za pomocą DPI (Deep Packet Inspection) między innymi na podstawie analiz zachowań ruchu w sieci na urządzeniach HOT-SPOT. Usługa ta świadczona będzie nieodpłatnie przez okres dwóch lat licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, e) rejestrowanie oraz archiwizacja informacji o zdarzeniach dotyczących dostępu przez użytkowników do poszczególnych usług zawierająca adres IP oraz MAC użytkownika, datę zdarzenia, rodzaj usługi, port komunikacyjny, docelowy adres IP. f) regulacja mocy urządzeń co 1 db, g) system z interfejsem WWW z możliwością podglądu logów zdarzeń oraz graficznego przedstawienia obciążenia łącz, najczęściej odwiedzanych stron, używanych usług, liczby użytkowników sieci logujących się we wskazanym zakresie dat, h) możliwość zdalnego, obsługiwanego przez pracownika urzędu blokowania lub odblokowywania stron o zadanej tematyce, oraz blokowania lub odblokowywania konkretnych portów, jak i usług oraz odłączenia poszczególnych użytkowników, i) możliwość obsługi min. 15 punktów dostępowych, j) kontroler w obudowie rack 19 cali Wykonawca zamontuje w szafie serwerowej w miejscu wskazanym przez zamawiającego. 8 ) Każdy nadajnik wyposażony w system DFS (Dynamic Frequency Selection). 9) Każdy punkt dostępowy sieci HOTSPOT musi być wyposażony w interfejs CLI umożliwiający: a) test połączenia - PING b) badanie trasy przesyłu pakietów w sieci - TRACEROUTE c) przechwytywanie danych przepływających w sieci - SNIFFING d) wielopoziomowy dostęp 10) Możliwość konfiguracji QOS dla danego adresu MAC oraz adresu IP na każdym z punktów HOTSPOT. 11) Możliwość realizacji usług NAT/PAT na każdym z punktów HOTSPOT. 12) Możliwość odczytywania parametrów systemu za pomocą protokołu SNMP. 13) Wykonawca przeszkoli 3 osoby wskazane przez Zamawiającego w zakresie obsługi, konfiguracji, zarządzania i administracji dostarczonych urządzeń. Szkolenie odbędzie się w siedzibie zamawiającego. Minimalny czas szkolenia wynosi 6 godzin. 14) Wykonawca dostarczy karty gwarancyjne urządzeń, dokumentację techniczną oraz szczegółową dokumentację wykonawczą, obejmującą zrealizowane połączenia, opis zastosowanych urządzeń, konfigurację urządzeń. Dokumentacja wykonawcza powinna zawierać: 1. charakterystykę urządzeń sieci (opis, model, typ, specyfikację techniczną), 2. rysunki przedstawiające sposób montażu i instalacji, 3. schematy połączeń do sieci teleinformatycznych i elektrycznych, 4. rysunki przedstawiające ustawienia anten, zawierające między innymi kierunek, szerokość, wykorzystane kanały radiowe. Dokumentacja wykonawcza zostanie przekazana w dwóch egzemplarzach w formie papierowej oraz w dwóch egzemplarzach w formacie elektronicznym na nośniku elektronicznym (CD, DVD)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.41.10.00-4, 32.41.21.00-5, 32.41.80.00-6, 32.42.00.00-3, 32.42.20.00-7, 32.42.40.00-1, 48.20.00.00-0, 51.30.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. 2) Podwykonawstwo - załącznik nr 4 do SIWZ 3) Parafowany projekt umowy - załącznik nr 5 do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2012 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak