Piła: Budowa przystani nr 3 na rzece Gwdzie w Pile
Numer ogłoszenia: 384422 - 2012; data zamieszczenia: 05.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przystani nr 3 na rzece Gwdzie w Pile.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: tarasy: górny i dolny z placami rekreacyjnymi 1 i 2 schody amfiteatralne nr 1 i 2 mała architektura-urządzenia zewnętrzne do fitness(wyciąg+krzesło do wyciskania, Tai Chi,orbitek,wioślarz) balustrady, ławki,leżaki zadaszenie oświetlenie terenu pomost pływajacy składający się z modułów:12x2,40x0,50m oraz 4,8x4,8m trap 3x5,60x1,30m dalby cumownicze pomostu pływającego-4szt śr400mm po 9m długości umocnienie nabrzeża UWAGA! W ramach zadania należy uwzględnić demontaż pomostu pływającego na czas zimy i montaż na wiosnę 2013r. (w miesiącu kwietniu) wraz z transportem do miejsca magazynowania na terenie miasta Piły . Zasadniczą konstrukcję nabrzeża, placów rekreacyjnych i schodów amfiteatralnych pełni dylatowana wylewka betonowa z betonu B25 wodoszczelnego wykonana na podłożu zagęszczonym i geowłókninie. Wykończenie widocznych powierzchni betonowych posypką kwarcową barwioną. Schody amfiteatralne przy tarasie z desek WPC. Wykończenie tarasu w deskach ryflowanych WPC (Wood Plastic Composites - drewno kompozytowe z tworzyw sztucznych) na legarach tworzywowych. Ściany oporowe z elementów prefabrykowanych typu L zabezpieczonych izolacją przeciwwodną lub wykonanych jako wodoodporne. Balustrada na murku oporowym z pochwytem stalowym o przekroju prostokątnym na słupkach z płaskowników stalowych. Zadaszenie w konstrukcji stalowej z wykonaną od spodu powłoką ze szkła akrylowego, które umożliwia (za pomocą powyginanego daszku)odbicie lustrzane powierzchni-strefy zielonej wyspy na strefę wodną i odwrotnie. Oświetlenie przystani za pomocą trzech lamp na słupach. Pomost pływający składa się z modułu 12,00x2,40x0,50m o masie 1478 kg i wyporności 8089 kg oraz modułu 4,80x4,80m o masie 1229 kg i wyporności 5386 kg oraz trapu 3x5,60x1,30m. Pomost wyposażony jest w półpokłady dla cumowania kajaków, poręcze linowe, polery cumownicze oraz drabinkę i stanowisko na koło ratunkowe. Do kotwiczenia pomostów służą 4 dalby(pale) kotwiczne o średnicy 400mm po 9m długości. Pomosty przyjęto na podstawie rozwiązań producenta: Floating platform System przy czym dopuszcza się zastosowanie analogicznych pomostów innego producenta przy zachowaniu charakterystycznych parametrów i uzyskaniu zgody projektanta. Dalby cumownicze wykonane z rur stalowych DN=400mm i długości 9m, zagłebione w dno rzeki na ok.6,00m. Szczegóły przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany wielobranżowy wraz z częścią kosztorysową oraz Szczegółową Specyfikacją Techniczną , stanowiące część SIWZ. Ponadto do Wykonawcy należy: 1) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej 2) przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych w ramach niniejszego zamówienia przez Zamawiającego 3) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z decyzji Marszałka Województwa Wielkopolskiego o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego 4) wszystkie zamontowane urządzenia winny posiadać wymagane prawem dopuszczenia do stosowania 5) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu zadania oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym 6) ustawienie na terenie placu budowy tablicy informacyjnej z logotypem Miasta Piły, którą Wykonawca otrzyma od Zamawiającego. Tablica o wymiarach 2x1m zawierająca w treści tytuł zadania, wartość zadania w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Treść niniejszej tablicy należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonawca musi zapewnić słupki, tak aby umocowanie tablicy było stabilne na wysokości zapewniającej jej czytelność. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nadruku na folię i przyklejenie go na niniejszej tablicy. Koszt zrealizowania niniejszego punktu należy uwzględnić w kosztach ogólnych realizowanych robót. Po zakończeniu robót Wykonawca przekaże tablicę wraz ze słupkami Zamawiającemu. Uwaga: Zamawiający informuje, że ma zawartą umowę z Województwem Wielkopolskim z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al.Niepodległości 18 na udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie realizacji zadania pn. Turystyczna przystań wodna na rzece Gwdzie w Pile. Dofinasowaniem objęte zostaną częściowo: pomost pływający z trapem oraz taras górny jako element zagospodarowania terenu. Rozliczenie, fakturowanie zakresu rzeczowego objętego dotacją musi być wyodrębnione z całości robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.84.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej 1 zadanie, którego przedmiotem było wykonanie jednego pomostu pływającego o długości min. 5mb na wodzie stojącej lub płynącej z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. referencjami na dowód że roboty wykazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi wymagane przepisami uprawnienia budowlane, zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia: 1) kierownik budowy - posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiednie w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie budowli hydrotechnicznych - min. 3-letnie doświadczenie po uzyskaniu uprawnień budowlanych 2) kierownik robót elektrycznych - posiada 2-letnie doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień z zakresu robót elektrycznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. 2) parafowany projekt umowy - załącznik nr 8 do SIWZ 3) przedmiary robót, w celu sporządzenia korztorysów ofertowych uproszczonych - załącznik nr 9 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: 1.1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych (niekorzystne), uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. Przez niekorzystne warunki pogodowe rozumie się: a) występowanie na placu budowy temperatur powietrza poniżej 0°C mierzonej o godzinie 7:00 rano przez okres dłuższy niż 3 dni następujących jeden po drugim; b) wystąpienia w czasie dnia roboczego intensywnych opadów śniegu lub deszczu przez 3 dni następujących jeden po drugim c) zaleganie przez 5 dni następujących jeden po drugim pokrywy śnieżnej przy czym wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru a także stwierdzone zaświadczeniem najbliżej stacji meteorologicznej. 1.2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; 1.3) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; 1.4) kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; 1.5) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 2. Pozostałe rodzaje zmian: Zamawiający dopuszcza: 1) zmianę osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy pod warunkiem uzyskania akceptacji Zamawiającego i spełnienia przez te osoby warunków SIWZ; 2) zmianę umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniem SIWZ, Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez wykoanawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2012 godzina 09:15, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak