Piła: Modernizacja południowej części obwodnicy śródmiejskiej od ul. Podgórnej do ul. Kwiatowej
z przebudową skrzyżowania z ul. Towarową i ul. Pomorską - opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót
Numer ogłoszenia: 96921 - 2012; data zamieszczenia: 27.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja południowej części obwodnicy śródmiejskiej od ul. Podgórnej do ul. Kwiatowej z przebudową skrzyżowania z ul. Towarową i ul. Pomorską - opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie dokumentacji na modernizację południowej części obwodnicy środmiejskiej na odcinku od wjazdu na targowisko (skrzyżowanie z ul. Rynkową) poprzez ul. Okrzei, skrzyżowanie ul. Okrzei, Towarowej oraz Pomorskiej do ul. Kwiatowej. Obecnie skrzyżowanie z ul. Kwiatową ma charakter skrzyżowania z ruchem okrężnym. Zakres opracowania winien obejmować również w niezbędnym zakresie przebudowe ul. Towarowej i Pomorskiej. Na zakres opracowania składa się: 1) budowa i przebudowa jezdni - odcinek ul. Zygmunta Starego (wskazane rozwiązanie jezdni dwuprzestrzennej z przejazdem pod wiaduktem), 2) budowa i przebudowa chodników i ścieżek rowerowych, 3) budowa i przebudowa zjazdów, 4) budowa i przebudowa oświetlenia drogowego, 5) budowa i przebudowa odwodnienia ulic, 6) usunięcie wszelkich kolizji z uzbrojeniem podziemnym i nadziemnym w sposób optymalny i racjonalny, 7) docelowa organizacja ruchu, 8) tymczasowa organizacja ruchu, 9) niezbędne zabezpieczenie konstrukcji wiaduktu, 10) niezbędne rozbiórki (budynek mieszkalny przy ul. Okrzei 2 pozostaje bez zmian) W ramach powyższego zadania do projektanta należy także, w szczególności: 1) uzyskanie aktualnego podkładu geodezyjnego - własciwa mapę do celów projektowych, 2) uzyskanie oraz przekazanie zamawiającemu 1 egz wypisów z rejestru gruntów z których wynikać będzie własność działek na których prowadzone będą roboty, 3) dokonanie wizji lokalnej, wykonanie pełnej dokumentacji zdjęciowej stanu istniejącego, 4) uzyskanie wszelkich wymaganych warunków technicznych oraz uzgodnień branżowych np. Z Zarządem Dróg i Zieleni, ENEA, MwiK, TP SA, NETIA, GDDKiA itd. 5) Rozwiązanie projektowe wszelkich kolizji oraz dokonanie uzgodnień z gestorami i właścicielami mediów, 6) pozytywne uzgodnienie projektu z Zarządem Dróg i Zieleni w Pile oraz z właściwymi organami odpowiedzialnymi za organizację ruchu w mieście 7) bieżące informowanie Zamawiającego o postępach prac, zaistniałych problemach oraz w razie potrzeby dokonywania stosownych uzgodnień i weryfikacji - pisemny raport co dwa tygodnie. 8) uzyskanie protokołu ZUD; 9) wyjaśnienie wszelkich wątpliwości dotyczących projektu oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji. W trakcie procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót projektant zobowiązany jest dostarczyć odpowiedź na zgłoszone pytania w czasie do 3 dni od terminu zgłoszenia. W czasie wykonywania robót projektant zobowiązany jest do przygotowania odpowiedzi na zgłoszone problemy techniczne w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia problemu. 10) uwzględnienie w projekcie w formie wytycznych, kwestii związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na etapie wykonawstwa robót budowlanych. 11) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych lub dokonanie stosownych, wymaganych prawem zgłoszeń. Uwaga: Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca winien dokonać szczegółowej inwentaryzacji stanu istniejącego oraz dostosować w niezbędny i najbardziej racjonalny sposób stan projektowany do istniejącego. W pierszej kolejności Projektant winien przygotować oraz uzgodnić z Zamawiającym w okresie do 4 tygodni od dnia podpisania umowy - koncepcję rozwiązania projektowanego przedmiotu umowy. Koncepcja realizacyjna winna zawierać analizę stanuistniejącego, uwarunkowań lokalizacyjnych oraz krótki opis techniczny zaproponowanych rozwiązań. Dokumentacja techniczno-kosztorysowa winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy teclinicznej z uwzględnieniem wytycznych zawartych w niniejszej Specyfikacji. Każdą dokumentację techniczną wraz ze spisem zawartości należy dostarczyć w rozbiciu na branże oraz w rozbiciu na etapy: a) etap I - odcinek od ul. Kwiatowej do skrzyżowania z ul. Towarową, Pomorską i Okrzei. b) etap II - odcinek przebudowywanej ul. Okrzei (od ul. Pomorskiej do uil. Rynkowej) w następujących ilościach egzemplarzy: 1. projekt budowlano-wykonawczy - po 6 egz. 2. projekt docelowej organizacji ruchu - 4 egz. 3. przedmiar robót - 2 egz. 4. Kosztorys nakładczy - 2 egz. 5. kosztorys inwestorski - 2 egz. 6. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 3 egz. 7. całość dokumentacji w wersji elektronicznej na płytach CD - 2 komplety. Jeden komplet to trzy nośniki elektroniczne: jeden nośnik winien zawierać SST oraz przedmiary i kosztorysy ofertowe, drugi nośnik winien zawierać przedmiary i kosztorysy inwestorskie, trzeci nośnik winien zawierać dokumentację techniczną (część rysunkowa i opisowa) wraz z warunkami technicznymi i uzgodnieniami. Całość dokumentacji na nośnikach elektronicznych winna być zapisana w powszechnie znanych programach m.in. graficznych, skompensowana do możliwie najmniejszych rozmiarów pojemnościowych. Wszystko to, co zawarte jest w części papierowej winno znajdowac się w wersji elektronicznej. Wykonawca winien dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji kompletnego przedmiotu zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że wykonał (dotyczy tylko projektów zakończonych) w okresie ostatnich trzech latach przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie co najmniej 2 wielobranżowe projekty budowlane i wykonawcze o minimalnej wartości 50 000 zł netto każdy, w tym co najmniej 1 projekt wielobranżowy z opracowaniem wniosku o wydanie decyzji ZRiD.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien dysponować osobami, które wykonywać będą funkcje projektantów, posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, legitymujacymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zgodnie z wymaganiami przedstawionymi poniżej: 1) główny projektant - koordynator prac - specjalność drogowa - minimalna wymagana liczba osób - 1 - minimalny staż projektowy (pełne lata od uzyskania uprawnień budowlanych) - 5 lat - liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności - 3 projekty drogowe 2) projektant branży drogowej - minimalna wymagana liczba osób - 1 - minimalny staż projektowy (pełne lata od uzyskania uprawnień budowlanych) - 2 lata - liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności - 2 projekty drogowe 3) projektant branży instalacyjnej (kanalizacyjnej) - minimalna wymagana liczba osób - 1 - minimalny staż projektowy (pełne lata od uzyskania uprawnień budowlanych) - 2 lata - liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności - 2 projekty robót instalacyjnych 4) projektant branży elektrycznej - minimalna wymagana liczba osób - 1 - minimalny staż projektowy (pełne lata od uzyskania uprawnień budowlanych) - 2 lata - liczba wykonanych projektów w odpowiedniej specjalności - 2 projekty robót elektrycznych zewnętrznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. 2) Parafowany projekt umowy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1) Zmiana okresu zakończenia prac: Ewentualna zmiana może dotyczyć terminu zakończenia przedmiotu umowy, spowodowanego wystąpieniem niżej wymienionych okoliczności: a) przekroczenie przez organy administracji publicznej terminów załatwienia spraw określonych w przepisach powszechnie obowiązujących, a mających bezpośredni wpływ na termin zakończenia prac. b) przekroczenie przez inne podmioty niż wymienione w pkt a) terminów załatwiania spraw, uznawanych w stosunkach danego rodzaju za powszechnie przyjęte, a mających bezpośredni wpływ na termin zakończenia prac. Na Wykonawcy spoczywa ciężar udowodnienia, że okoliczności okreslone w pkt 1) ppkt a) i b) nie wynikają z czynności zawinionych przez Wykonawcę lub zaniechania przez niego czynności do których był zobowiązany. 2) Inne okoliczności a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego; b) zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w tym: - przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub Inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp; - odmowa wydania przez organy administracji lub Inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji; - zmiany spowodowane koniecznością wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy. c) zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy nie inne niż spełniające warunki określone w SIWZ, według polityki kadrowej Wykonawcy; zmiana tych osób nie wymaga aneksu do umowy (dla skutecznej zmiany niezbędna jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę); d) zmiana umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniem SIWZ, e) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; f) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty lub Zamawiającego inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez wykoanawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.um.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.05.2012 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak