Piła: KOMPLEKSOWA OBSŁUGA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY ORAZOCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ PILSKICH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH, DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PIŁA.
Numer ogłoszenia: 49539 - 2012; data zamieszczenia: 01.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWA OBSŁUGA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY ORAZOCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ PILSKICH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH, DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PIŁA..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie kompleksowej obsługi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej w placówkach oświatowych z terenu Miasta Piły, w okresie od 1 kwietnia 2012r. do 31 grudnia 2012r. w następującej liczbie: 1 żłobek, 17 przedszkoli, 6 szkół podstawowych, 2 gimnazja, 2 zespoły szkół (w skład, w których wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum).  Na podstawie: Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997r. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2004r. Nr 180, poz. 1860 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. Nr 109, poz. 719), Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (j.t.: Dz.U. z 2009r. Nr 178, poz. 1380 z późn. zm.). 1. W ramach prowadzonej obsługi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej każdej placówki Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania niżej wymienionych czynności: przeprowadzanie przynajmniej raz w roku, w terminie uzgodnionym przez Dyrektora placówki kontroli obiektów należących do placówki pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów oraz sporządzenie protokołu bieżące informowanie Dyrektora placówki o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń, sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi placówki oraz Prezydentowi Miasta Piły, co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i uczniów (dziecko uczęszczające do szkoły oraz wychowanek przedszkola i żłobka), oraz poprawę warunków pracy, udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju placówki oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględniania w tych planach rozwiązań techniczno - organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczącej modernizacji placówki albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji, udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowlanych lub przybudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy i nauki, urządzeń do produkcji oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników, uczniów i wychowanków placówek, zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w placówce, przedstawianie Dyrektorowi placówki wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy, udział w opracowaniu regulaminu pracy placówki, zarządzeń wewnętrznych, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalaniu zadań nauczycieli i osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przygotowanie i opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowniach, laboratoriach, salach gimnastycznych, warsztatach szkolnych i na poszczególnych stanowiskach pracy, udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków uczniowskich i wypadków przy pracy pracowników oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków, prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań pomiarów i czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (dokumentacja przechowywana jest w placówce), udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą poszczególnych grup nauczycieli i innych pracowników placówki, doradztwo w zakresie: stosowania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz w zakresie doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej, prowadzenie i zapewnienie odpowiedniego poziomu szkoleń wstępnych i okresowych w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny oraz współpraca z odpowiednimi osobami w placówce, w tym temacie, współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami, współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach, współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników, współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz organizacjami związkowymi przy: podejmowaniu przez nich działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i przepisach ustalonych w odrębnych przepisach, podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięć mających na celu poprawę warunków pracy, inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, wspieranie Dyrektora placówki w sprawowaniu nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej i doradzanie Dyrektorowi placówki w tym zakresie. 2. Opis procedur postępowania obowiązujących podczas realizacji zamówienia: 2.1. Szkolenia wstępne Dyrektor placówki faksem, mailem lub telefonicznie zgłasza potrzebę przeszkolenia nowo zatrudnionych pracowników (instruktaż ogólny). Wykonawca w trybie natychmiastowym (w tym samym dniu) kontaktuje się z Dyrektorem placówki, celem ustalenia daty, godziny i miejsca szkolenia, Wykonawca uzgadnia z Dyrektorem placówki szczegółowy program szkolenia i zatwierdzony w formie pisemnej przez Dyrektora placówki pozostawia w placówce, po przeprowadzonym szkoleniu Wykonawca (organizator szkolenia) wystawia zaświadczenia dla przeszkolonych pracowników, które dostarcza do placówki w ciągu 10 dni roboczych. 2.2. Szkolenia okresowe Dyrektor placówki zgłasza pracowników (z podaniem ich stanowisk) do przeszkolenia. Zgłoszenie odbywa się faksem, mailem lub telefonicznie. Wykonawca w ciągu 5 dni roboczych od zgłoszenia ustala z Dyrektorem placówki termin, miejsce oraz godzinę szkolenia, grupy szkoleniowe nie mogą przekraczać 30 osób, Wykonawca uzgadnia z Dyrektorem placówki szczegółowy program szkolenia i zatwierdzony w formie pisemnej szczegółowy program szkolenia przez Dyrektora placówki pozostawia w placówce, Po przeprowadzonym szkoleniu Wykonawca (organizator szkolenia) wystawia zaświadczenia dla przeszkolonych pracowników, które dostarcza do Placówki w ciągu 10 dni roboczych. 2.3. Wypadki przy pracy Dyrektor placówki zawiadamia faksem, mailem lub telefonicznie Wykonawcę o wypadku przy pracy, który natychmiast (w tym samym dniu) wskazuje specjalistę ds. BHP, uczestniczącego z ramienia Wykonawcy w zespole powypadkowym, Dyrektor placówki powołuje zespół powypadkowy, w skład którego wchodzi wskazany przedstawiciel Wykonawcy oraz osoba wyznaczona spośród pracowników placówki (np. Społeczny Inspektor Pracy), Opracowanie Statystycznej Karty Wypadku, Komplet dokumentacji pozostaje w Placówce wraz z wskazówkami dalszego postępowania. 2.4. Wypadki w drodze do pracy lub z pracy Dyrektor placówki zawiadamia faksem, mailem lub telefonicznie Wykonawcę o wypadku, Przedstawiciel Wykonawcy sporządza kartę wypadku w odpowiednim terminie - zgodnie z obowiązującymi przepisami, Komplet dokumentacji pozostaje w Placówce wraz z wskazówkami dalszego postępowania. 2.5. Wypadki uczniów Dyrektor placówki zawiadamia faksem, mailem lub telefonicznie Wykonawcę o wypadku. Wykonawca imiennie wskazuje specjalistę ds. BHP, który będzie z ramienia Wykonawcy uczestniczył w zespole powypadkowym jako przewodniczący, Dyrektor placówki powołuje zespół powypadkowy, w skład którego wchodzi wskazany przedstawiciel Wykonawcy oraz osoba wyznaczona spośród pracowników placówki (np. Społeczny Inspektor Pracy), Komplet dokumentacji pozostaje w placówce wraz z wskazówkami dalszego postępowania. 2.6. Przeglądy roczne Dyrektor placówki zgłasza zapotrzebowanie do Wykonawcy faksem, mailem lub telefonicznie na dokonanie przeglądu obiektów należących do placówki pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów. Wykonawca w ciągu 5 dni roboczych od zgłoszenia ustala z Dyrektorem placówki termin przeprowadzenia przeglądu, Dyrektor placówki powołuje Komisję, w skład której wchodzi przedstawiciel Wykonawcy jako przewodniczący (specjalista ds. BHP) oraz przedstawiciele placówki. Przewodniczący sporządza protokół z przeglądu, który podpisuje wraz z członkami Komisji..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.72.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie wymaga

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, (w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. 2) Parafowany projekt umowy zał. nr 6

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.um.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.03.2012 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 piętro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie